• wlageveen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-04-2021
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een macbook pro, nu heb ik er een gevonden en zou daar graag eens jullie advies over willen. Is deze laptop bijvoorbeeld te duur. Of kan ik toch beter voor een ander Apple product kiezen rond dezelfde prijs.

Ik heb de volgende advertentie gevonden:
Macbook pro 15 inch (mid 2010).

Conditie: zo goed als nieuw
Nieuwe batterij
Intel Core i7 2,66GHz
4GB 1333Mhz DDR3 geheugen
250GB SSD
15'' scherm met hoge resolutie: 1680x1050
Nvidia GT 330M en Intel HD graphics
Verlicht toetsenbord
Superdrive
Mavericks 10.9 geinstalleerd.

Incl. Microsoft office 2008 en Apple iLife meegeleverd.
85Wmagsafe lader en orgineledoos.

Dit alles voor €725,-

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil kleine spellen gaan spelen (geen noodzaak), office gebruiken, browseren, soms een filmmpje kijken en het belangrijkste CADtekenen met Autocad en indien mogelijk BIM tekenen met Revit

Wat mag het systeem gaan kosten?
€750,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Apple, macbook pro

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een laptop hebben die mooi compact is en een beeld grootte heeft van 15inch.

Ga je overklokken?
Nee

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Lijkt me geen gekke prijs, maar dat had je zelf ook kunnen uitzoeken via google, ebay en/of marktplaats. Ik snap de vraag misschien niet helemaal?

• wlageveen
de vraag was inderdaad of dit een goede prijs voor deze laptop is, of dat ik er misschien nog wel iets beters voor kan krijgen. particulier schelen die prijzen soms best veel daarom wist ik niet wat zo'n tweedehands macbook nou eigenlijk waard is.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
De vraag is, heb je voor jouw doeleinden een macbook pro nodig?:) Anders kan je beter naar een goede windows laptop kijken.

Begrijp me niet verkeerd, heb zelf ook bijv een iMac omdat ik hem nodig heb;). Voor die 750 euro krijg je een laptop met betere spec's dan de macbook pro. Maar mocht je OSX nodig hebben dan is er niet veel keuze nee :+ en is dit een mooie optie

Anways tweakers heeft laatst weer een best buy uitgebracht:
reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2014

p.s. Dit is het desktop aankoopadvies forum. Een macbook is geen desktop:)

[ Voor 6% gewijzigd door Ferluci92 op 21-08-2014 14:49 ]

• wlageveen
Heb ik hem nodig..

In principe kan ik het met een windows laptop ook doen, alleen heb ik binnenkort ook de iphone 6 en ik heb al een ipad mini 2. Daarom lijkt het mij handiger om een macbook te kopen.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
een 4 jaar oude laptop voor 750 euro? nee das geen goeie deal. sowieso niet. je krijgt oude meuk. je betaald alleen 750 omdat er toevallig 'Apple' en 'macbook pro' opstaat.
ding zal best nog prima werken, geloof ik best. alleen ik zou geen cent meer betalen dan 200E.

• wlageveen
ze staan allemaal toch voor 600+ te koop?
Dat zal wel niet voor niks zijn, ik hoor daarnaast ook van kennissen dat ''die oude meuk'' vaak lang heel goed blijft.
Hebben meer mensen hier misschien ervaring mee?

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
ja dat men zo gek is, er veel te veel voor te betalen... dat wordt alleen neergelegd omdat het Apple is. had het peer geheten kreeg je het voor max 200E. de ratio verliest het hier, dik.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Apples zijn gewoon duurder. Mensen die een dergelijk ding kopen, kijken niet naar "bang for buck". Die willen gewoon een Apple, punt.

Waar je wel rekening mee moet houden: het is tweedehands en het is een laptop. Daar kan dus slijtage zitten, zichtbaar en onzichtbaar. Accu bijvoorbeeld, wat doet die nog.

• wlageveen
Nieuw wordt aangegeven.
Ook is daar een foto van bijgevoegd.

Accu manufacture date: 2014-06-10
Load cycles: 3
Status: Good

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Zie het zo: als dit gangbare prijzen zijn voor modellen van een aantal jaar oud; dan profiteer je daar bij verkoop ook weer van. Op 't geheugen na (8GB vind ik erg prettig) lijkt het me een prima laptop voor een mooie prijs, check wel even de SSD of die niet toevallig al aan z'n cycles zit (simpele benchmark om te kijken of ie nog performed is genoeg).

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ok, als dat een orginele nieuwe accu is, en niet een of ander chinees prul, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Ook zou ik me niet doodstaren op de technische specificaties, je koopt een laptop van 4 jaar oud en veel kan je gewoon niet verwachten dan. Waar het dan op aan komt: ziet hij er nog blits uit. Daar gaat het dan toch om?
Dan moet je jezelf afvragen of jij er die 750 euro voor over hebt. Besef gewoon, het gaat hier niet over een goede prijs/kwaliteit verhouding, het gaat om een Apple.

Ikzelf zou bijvoorbeeld voor zoveel geld een nieuwe laptop willen (met garantie) ook als de specs wat minder zouden zijn.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Als je alleen een Macbook wilt omdat je een iphone en een ipad hebt... Haal hem dan gewoon niet.

Het klopt dat ze wel goed met elkaar matchen maar om daar zoveel extra voor neer te leggen.. Nah..:)

Airplay, airdrop en notities is inderdaad nice, maar of dat zoveel waard is.. Tja dat kan ik niet bepalen:)

p.s. Heb zelf ook een iPhone en een iPad, maar ik koppel ze altijd aan mijn windows pc hoor;).

Ik zou voor dat geld een windows laptop halen als je OSX niet nodig hebt, of je moet het gewoon fijn vinden natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Ferluci92 op 21-08-2014 16:55 ]

Pagina: 1