Hoe kan ik via een laptop Youtube bekijken op TV ?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 265629

Topicstarter
UITDAGING: Wie kan mij met het volgende helpen met het oog op om Youtube filmpjes van de webste zelf, die ik vanaf mijn PC wil bekijken en meteen wil streamen/bekijken op de TV zonder gebruik te maken van je PC ingang van je TV?

Ik heb thuis bewust gekozen voor een bedraad CAT6 netwerk. Ik heb dus overal UTP wanddozen met een switch in de meterkast.
Klopt, ik ben ouderwets ingesteld en wil zo min mogelijk WLAN/WIFI gebruiken.

Ik heb een TV, die DLNA ondersteunt. Bestanden zoals muziek, foto's en films kan ik makkelijk streamen vanaf mijn laptop naar de TV toe middels verschillende mediaservers. Ook lukt om via het menu van de TV al mijn bestanden op de laptop te benaderen om deze vervolgens af te spelen op de TV.

Wat wil ik nu? Ik wil graag bijvoorbeeld Youtube filmpjes vanaf de Youtube website zelf via mijn laptop naar de TV streamen/bekijken.
En natuurlijk zonder gebruik te maken van de directe PC-poort van de TV, want een laptop naast de TV vind ik ontzettend knullig staan.
De reden is dat je via je laptop sneller de Youtube filmpjes kunt opzoeken dan via de onhandige integreerde internetbrowser van de TV.
Kan dit überhaupt via het UTP netwerk? TV ondersteunt immers DLNA! Wie kan mij hiermee helpen?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

Vermeld je tv even .;)

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02 10:41
tv kopen waar youtube app heeft dus direct via de tv, op deze manier zoals je het nu hebt is het niet mogelijk.

Topicstarter
Het is een Sony 40NX720

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07

D4NG3R

kiwi

:)

Simpel: Niet. Tenzij jij Youtube video's eerst vooraf gaat downloaden. DLNA is hier niet voor bedoeld.

Koop een mediaspeler / HTPC / TV die dit wel ondersteunt.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2014 13:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zat te denken aan chromecast maar die is wel wifi
dan werkt het ook vanaf je telefoon zelf

wellicht dat een appletv ook mogelijk is voor jou

of koop een android stokje

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 21-08-2014 13:32 ]

Iperf

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 13:17
Blijkbaar wil je je laptopbeeld via LAN op je TV-scherm krijgen.
Ander punt: Hoe wil je een video uiteindelijk selecteren? Je laptop staat niet in de buurt van de TV zeg je.

Topicstarter
Als het dezelfde Youtube app is die ik nu heb, vind ik deze onhandig. Ik wil vanaf de laptop van mijn buro (andere hoek van de woonkamer) tussendoor Youtube op de TV kijken.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 23:51
Chromecast of appletv.

Topicstarter
@Cappiel, dat klopt wat je zegt. Daarnaast kan ik gedownloade bestanden bijvoorbeeld films probleemloos streamen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Je tv als externe monitor op je laptop aansluiten...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 13:17
Gedownloade bestanden zul je nu middels een mediaspeler bekijken?
Als je TV een YouTube-app heeft, zou je die misschien kunnen gebruiken.

@Fiber: blijkbaar wil de TS geen directe aansluiting tussen laptop en TV middels een (HDMI-)kabel.
Dit zou wel de makkelijkste oplossing zijn. Enige probleempje is dan het besturen van je laptop terwijl deze aan de andere kant van de kamer staat.
Dit is overigens op te lossen middels de Remote Desktop plugin van Chrome. Bestuur je je laptop middels een tablet of telefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door CappieL op 21-08-2014 13:41 ]

Topicstarter
@Fiber, bedankt maar dit was niet de bedoeling!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

Ondanks dat TS zo min mogelijk wifi wil gebruiken, zou ik voor dit doel echt een chromecast aanraden.
Makkelijker youtube streamen bestaat er (haast) niet.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:29
Er zijn volgens mij wel mogelijkheden.
Kijk hier en hier maar eens.
En er zijn vast nog wel meer manieren.

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
D4NG3R schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:30:
Simpel: Niet. Tenzij jij Youtube video's eerst vooraf gaat downloaden. DLNA is hier niet voor bedoeld.

QFT

Ik heb zelf de WD Live 2011, heeft naast Youtube ook Netflix, etc. Werkt prima, je kunt (dacht ik) zelfs de wifi uitzetten van de WD Live (het ding heeft een utp-aansluiting).

wild mutant space hamsters

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:24
Chromecast aanschaffen. Voor 37,99 ben je dan klaar.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Of een Android stickje. Was pas op de FP een 'roundup' over. Kan hem alleen niet meer vinden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Topicstarter
@Fish, @Luppie, @ Neefdave, bedankt voor jullie reacties. Ik ga onderzoeken van de mogelijkheden van chromecast zijn.

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:30:

Bedankt, ik wil eerst de mogelijkheden bekijken om het netwerk optimaal te benutten. Maar ik realiseer me nu ook dat ik tegen de grens zit.

Topicstarter
buzzbuzz68 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:44:
Er zijn volgens mij wel mogelijkheden.
Kijk hier en hier maar eens.
En er zijn vast nog wel meer manieren.
Bedankt, ik ga hier ook inspiraties op doen.

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 14:52
Ik begrijp tevens je WIFI ergenis goed ;). Het is in mij optiek gewoon niet handig om alles draadloos te doen. Ideaal voor laptops/telefoons etc. Maar voor alles wat een vaste locatie heeft gewoon een kabel gebruiken. Minder belasting van het wifi, minder straling die elkaar stoort, meer stabileit en wanneer je in een wijk woont waar 50 netwerken te vinden zijn is WIFI gewoon niet handig.

Tevens zou ik ook ook gaan voor de XBMC + browser plugin variant. Firefox is ook beschikbaar: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/send-to-xbmc
Voor muziek zou je ook de airplay functionaliteit kunnen gebruiken XBMC icm airsoil of itunes. DLNA zou in principe ook moeten werken, maar hiervan ken ik geen windows pogramma die je gehele gekuid doorstuurt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oooh nice dat zou ook moet werken dan met mij raspberry ?

Iperf

Topicstarter
Bliksem B schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:07:
Ik begrijp tevens je WIFI ergenis goed ;). Het is in mij optiek gewoon niet handig om alles draadloos te doen. Ideaal voor laptops/telefoons etc. Maar voor alles wat een vaste locatie heeft gewoon een kabel gebruiken. Minder belasting van het wifi, minder straling die elkaar stoort, meer stabileit en wanneer je in een wijk woont waar 50 netwerken te vinden zijn is WIFI gewoon niet handig.

Tevens zou ik ook ook gaan voor de XBMC + browser plugin variant. Firefox is ook beschikbaar: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/send-to-xbmc
Voor muziek zou je ook de airplay functionaliteit kunnen gebruiken XBMC icm airsoil of itunes. DLNA zou in principe ook moeten werken, maar hiervan ken ik geen windows pogramma die je gehele gekuid doorstuurt.
@Bliksem B, bedankt voor je advies. Je slaat de spijker op z'n kop en dan heb je het nog niet eens over de veiligheid. Ook met de XBMC + browser plugin variant ga ik aan de slag. Ik ben benieuwd, heb een hoop huiswerk.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je een android telefoon? Dan kan je via de Youtube app de video op je TV laten zien. Dan zoek je via je laptop de video, dump je de link in hangouts naar jezelf en lees je die op je telefoon. Tik erop, open link met Youtube app en het speelt van je telefoon op de TV. Moet je wel een SmartTV hebben, maar dat is al geen probleem. Je moet alleen wel een smartphone hebben, dat is de enige extra vereiste.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:58:
Heb je een android telefoon? Dan kan je via de Youtube app de video op je TV laten zien. Dan zoek je via je laptop de video, dump je de link in hangouts naar jezelf en lees je die op je telefoon. Tik erop, open link met Youtube app en het speelt van je telefoon op de TV. Moet je wel een SmartTV hebben, maar dat is al geen probleem. Je moet alleen wel een smartphone hebben, dat is de enige extra vereiste.
@Hero of Time, ook bedankt voor je optie. Echter mijn voorkeur gaat uit naar een meer directe oplossing.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, meest directe optie blijft gewoon laptop aan TV hangen O-)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Bliksem B,

Ik heb de add on toegvoegd in mijn Firefox browser, maar krijg de melding: "Could not contact XBMC. Check your configuration."

Weet jij toevallig welke 4 zaken er hier precies ingevuld moeten gaan worden:

1) XBMC IP (The IPv4 address of the device XBMC runs on) = Dit is het IP adres van mijn laptop!
2) Port (The port XBMC is listening on (default:80) = Hoe kan ik achterhalen wat de juiste poort is?
3) Username (The username configured for your Web Interface) = Is dit de gebruikersnaam van mijn PC of van mijn router of iets anders?
4) Password (The password configured for your Web Interface) = Is dit het wachtwoord van mijn PC of van mijn router of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
1) XBMC IP (The IPv4 address of the device XBMC runs on) = Dit is het IP adres van mijn laptop!
2) Port (The port XBMC is listening on (default:80) = Hoe kan ik achterhalen wat de juiste poort is?
3) Username (The username configured for your Web Interface) = Is dit de gebruikersnaam van mijn PC of van mijn router of iets anders?
4) Password (The password configured for your Web Interface) = Is dit het wachtwoord van mijn PC of van mijn router of iets anders?
1) juist - http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/xbmc-13.2-Gotham.exe
2) weet ik niet (ik gebruik plex)
3) mij lijkt dat je net als bij plex media server, een account of bij xmbc (website) of in de xmbc server (de software op de notebook) moet aanmaken
4) zie bovenstaande

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 25-08-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

Volgens mij is de werking je niet helemaal duidelijk:
-XBMC moet je op een apparaat installeren die aan je TV hangt.
-dan kun je vanaf firefox op je laptop er naar XBMC streamen en zie je het op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:18

Nogne

>.<

Ik weet niet op welk besturingsysteem je zit maar als je op W8(.1) zit kan je de Youtube app via de Windows Store downloaden en je stream doorsturen naar je televisie (als je TV dit ondersteund).

(Voordat je je beeld naar je TV kan sturen moet je je TV eerst koppelen via Instellingen -> Pc instellingen wijzigen -> PC en apparaten -> Apparaten.)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 265629 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:46:
@Bliksem B,

Ik heb de add on toegvoegd in mijn Firefox browser, maar krijg de melding: "Could not contact XBMC. Check your configuration."

Weet jij toevallig welke 4 zaken er hier precies ingevuld moeten gaan worden:

als je niets hebt gewijzig aan de xmbc kant

1) gewoon het ip van je xmbx box/pc/whatever intypen hier
2) 80 op 80 laten
3) xmbc (default)
4) xmbc (default)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@All,

Ik heb alle instellingen zoals hier gelezen hetzelfde, echter ik krijg nog steeds dezelfde melding.
Maar ik begrijp nu ook van jullie dat de XBMC niet hetzelfde werkt als een mediaserver zoals Homestream, PS3 mediaserver, etc. Ik ging hier namelijk van uit.

Bedankt voor al jullie inspanningen. Ik ga verder opzoek naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WatGoedHeeee schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:13:
Ik weet niet op welk besturingsysteem je zit maar als je op W8(.1) zit kan je de Youtube app via de Windows Store downloaden en je stream doorsturen naar je televisie (als je TV dit ondersteund).

(Voordat je je beeld naar je TV kan sturen moet je je TV eerst koppelen via Instellingen -> Pc instellingen wijzigen -> PC en apparaten -> Apparaten.)
Nee, laptop draait nog op Windows 7, ik ga een upgrade naar 8 overwegen, want alles is nu voor 8 geschreven lijkt wel.
Pagina: 1