Configuratie HP DL380P

Pagina: 1
Acties:

• SandorV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Beste Tweakers,

We staan hier op mijn werk op het punt een investering te maken naar een nieuwe server + sql server.

De server gaat gebruikt worden voor een erg "reken-intensief" programma, klanten verwachten hun verwerkte documenten SNEL, snelheid is dus ook de hoogste prioriteit, hierna komt de prijs. Zowel applicatiesnelheid als schrijfsnelheid moet optimaal zijn.

Licenties voor het betreffende programma werken per 4 cores/cpu, dit geeft dus een bottleneck in de keuze voor cpu's.

De configuratie:

- HP DL380p met een Xeon E5-2609V2 cpu, omwille van de 4 kernen, de 380p heeft ook als optie een 2e cpu te plaatsen wat in de toekomst aantrekkelijk kan zijn (HP 704560-421)

- 4 x 8gb DDR3-1600 RAM geheugen, de makers van de software raden minimaal 4gb/core aan. (HP 731765-B21)

- HP SATA DVD ROM jb kit (HP 652232-B21)

- HP 512mb Smart Array, dit is nodig voor RAID mogelijkheden (HP 661069-B21)

- HP 460w voeding (HP 503296-B21)

De keuze van hardeschijven staat open (Sata, sas, ssd?), en dit is meteen waarom ik Tweakers nodig heb, ik denk dat SSD's in dit geval de absolute beste keuze is, enkel die prijzen... Wie kan mij helpen met de keuze voor de juiste harde schijven? Er zijn 2 scenario's hierin, rekening houden met prijs/snelheid verhouding of enkel naar de snelheid kijken. Onze voorkeur gaat naar RAID 10.

Alsof hebben we een SQL-server nodig, we hadden hier een HP DL320e voor in gedachten omdat de software niet database intensief werkt.

Ik hoop hierbij voldoende informatie te hebben gegeven, en alvast bedankt aan iedereen die meehelpt bij deze keuze. Zodat ik terug het bos zie door de bomen ;)