maxtor frustratie (hpt366-drivebay)

Pagina: 1
Acties:

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 00:31
Af en toe heb je van die wazige problemen waar je toch helemaal :( van wordt en het liefst begint te |:(

effin laat ik bij het begin beginnen.
Voor de grote crash hier had ik een tweetal topic's ik was op zoek naar een geschikte kast voor m'n server en een aantal goeie drive bay's.
De kast heb ik gevonden en ondertussen gekocht een eye 920 (plaatjes komen nog wel)
Ook de drive bay heb ik gevonden maar daar zo meer over.

De problemen begonnen toen ik na een week wachten eindelijk mijn drive bay's had en die ook in de nieuwe kast wou plaatsen.
M'n 3 maxtor's op de promise fastrack 66 zaten nu met 2 schroeven vast op een 5.25 plek en dat zag er niet uit.
schroev schroev schroev
en booten maar weer ... jippe hij werkt

[verklaring]
had het al een keer geprobeert met een aantal drive bay's van een geeltje en dat ging mis
[/verklaring]

oke dan eens een mp3 luisteren en wat kopieren .. ja hoor die had ik ene poos niet gezien blauw scherm !!!! :(

Oke wat geprust later kwam ik er achter dat het probleem niet in de drive bay's zat maar in de 2 oudste maxtor's de 5400 van 27G
Zodra die in de drive bay's zaten maakte niet uit welke ging het mis :(

Maar de frustratie was nog niet ten einde ..
In dat hele zoek process is m'n raid om zeep gegaan en dat gebeurde rond een uur of 23:00 en nu ik er over nadenk snap ik niet dat ik geen bezoek van oom agent heb gehad zo erg ging ik tekeer .

Gelukkig heb ik het meeste op de DAT tapes maar ben wel al m'n films 25G en wat belangrijk folder spul kwijt.

Nou dan ga je naar een nachtje slapen rustig verder.
Fout zoeken is zoiets leuks .. controlle of het toevallig niet toch de gemodificeerde controller is.

Dus we zetten hem op de highpoint 366 en maken een stripe set aan .. hee weer dat blauwe scherm :(
Dan zonder de drive bay's op de highpoint en .. censuur .. weer dat blauwe scherm.

Toen ging er een belletje rinkelen
maxtor highpoint problemen ..
Is het niet zo geweest dat er een serie van maxtor erg slecht samen ging met bepaalde controllers ???
Ik heb de search gebruikt maar niks kunnen vinden dus ook geen oplossing
Dus voordat ik deze week weer een schone NT install ga doen om de promise zonder drive bay's werkend te krijgen met die maxtor's ben ik op zoek naar een bevesteging/oplossing anders ben ik bang dat er een 3 tal harde schijven vliegles krijgt >:)
als ik kuren blijf houden

(heb in iedergeval weer een excuus om m'n hd uitbreiding eerder te kopen)
(en dat worden nu waarschijnlijk IBM's)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier