Corsair Obsidion 250D Airflow vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 19:09

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Topicstarter
Dag mede tweakers.

Ik heb recent deze kast aangeschaft en ben bezig met het plaatsen van mijn fans enz .
Nu vroeg ik mij af of ik voldoende Intake van frisse lucht heb ,of dat ik eventueel nog een wijziging moet maken .

Op onderstaande foto heb ik mijn huidige fan plaatsing aangegeven met blauw als intake en rood als exhaust.
En groen als optioneel..

Deze case heeft geen fans aan de bovenkant dus de warmte moet goed afgevoerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23346270/obsidian-250d%20airflow..jpg

ik heb op verschillende fora gelezen dat sommige mensen de hele airflow omdraaien voor de beste temps.
Dus de 80mm achter als intake net als de zijkant als intake en frontfan als exhaust .

Vond dit een merkwaardige methode .

Alvast bedankt voor de feedback.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik zou de 80mm fans achterwege laten, die maken alleen maar herrie. Zorg dat je AIO setje als exhaust fungeert en die optionele dan ook. Met je 140mm intake heb je dan voldoende hoor.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
millman schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:39:
Ik zou de 80mm fans achterwege laten, die maken alleen maar herrie. Zorg dat je AIO setje als exhaust fungeert en die optionele dan ook. Met je 140mm intake heb je dan voldoende hoor.
Ik heb deze er al inzitten met een pwm splitter op de moboheader dus kan ze halfgas laten draaien.
pricewatch: be quiet! Shadow Wings PWM, 80mm

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

in dat geval je aio setje als exhoust en klaar ben je. natuurlijk is het mogelijk dat de temps beter worden als je de optionele fan ook aansluit, maar nodig is het zeker niet.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
millman schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:26:
in dat geval je aio setje als exhoust en klaar ben je. natuurlijk is het mogelijk dat de temps beter worden als je de optionele fan ook aansluit, maar nodig is het zeker niet.
Oke bedankt voor je info,
ik zal es even wat verschillende fan setups testen en kijken wat mijn temps doen .