• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:52
Hallo mede-tweakers,

Ben afgelopen maandag teruggekomen van een 8-daagse vakantie naar IJsland en had het idee om een foto vrij groot te laten afdrukken op aluminium. Hierbij heb ik drie keuzes: wit, BF (Butterfinish/geborsteld) en Fine Art zijdeglans. Ik twijfel tussen wit en Fine art.

De Fine Art versie is wel een stuk duurder. Voor de prijs van een 90x60 fineart kan ik een 120x80 'wit' krijgen. (+ 33%). Ik vroeg mij af of iemand het verschil weet tussen deze twee versies.

Verdere opties van afdrukken waren canvas, plexiglas en glas. Heb al eens een foto op plexiglas laten afdrukken en deze was niet zo heel mooi, daarnaast ben ik ook niet echt fan van de structuur van het canvas, want ik wil juist de scherpte goed kunnen zien in mijn foto's. Wat mij problematisch lijkt aan glas is dat het reflecteert en dat lijkt me jammer.

Ik vroeg mij verder af wat jullie als maximum afdrukgrootte zouden nemen. De foto's zijn gemaakt met een Nikon D7000 in RAW (16 MP // 4928 x 3264). De verhouding is dus 3:2.

Voor zover ik weet zou je 300 dpi moeten hebben voor uitstekende afdrukkwaliteit, maar ik meende dat 200 dpi ook nog best goed is. Verder neem ik aan dat de zichtbaarheid van kwaliteitsverschil tussen diverse dpi-waarden toeneemt naarmate de afdrukgrootte ook toeneemt.

/offtopic verhaaltje over wat voor foto het gaat worden:
Het gaat naar alle waarschijnlijkheid een landschapsfoto worden, zit momenteel sterk te denken om voor een waterval foto te gaan, ik heb ook foto's van een 70~80m hoge geiser, maar ik denk dat ik liever voor een landscape-mode (horizontale) foto ga. Qua waterval foto's zal het waarschijnlijk de Skogafoss worden. Ik heb wat 'normale' foto's en ook enkele met ND filter. Ben er twee keer geweest, een keer op een grauwe/mistige dag en een keer met volop zon waardoor ik mijn diafragma behoorlijk dicht moest knijpen om een lange sluitertijd te krijgen. Op de mistige dat kon ik met f/11 al 10 seconden krijgen, terwijl ik op de zonnige dag met f/29 en f/32 6 seconden kreeg. Helaas slechts de eerste keer dat ik met een ND filter werkte, achteraf had ik misschien liever het diafragma iets minder dichtgeknepen en was 3 seconden waarschijnlijk genoeg geweest, zodat de regenbogen (er waren er 2 :9~ ) niet zo weg zouden vallen door de langere sluitertijd :F :'(

Verder heb ik twee foto's (na bewerking in Lightroom) bewerkt in Photoshop door mensen 'weg te poetsen' uit de foto (2x foto's met ND filter, eentje van de mistige dag en eentje van de zonnige dag). Mijn kennis van Photoshop is wat dat betreft matig en ik ben bang dat je het zal zien als de foto groot wordt geprint.

Maar wellicht zouden jullie dat kunnen beoordelen, ik kan de foto's hier wel eens linken.

Heb verder ook nog een andere foto waar ik wel erg over te spreken ben, namelijk een B&W edit van een looppad / loopbrug tussen twee rotswanden, maar dat is dan weer zo'n foto die net zo goed ergens in de Alpen gemaakt had kunnen zijn en niet zo kenmerkend als bijvoorbeeld de watervallen in IJsland.

P.S. ik zou graag voor eind augustus een keuze gemaakt willen hebben, want heb een 25% kortingscode tot dan :)

Hieronder ook nog even de aanleverspecificaties van het bedrijf:
Aanleverspecificaties
BESTANDSFORMAAT
U kunt uw foto aanleveren als JPG bestand (.jpg, .jpeg).

KLEURGEBRUIK
Voor een optimaal resultaat dient u de bestanden aan te leveren in RGB.
Voor Direct Druk kiest u voor Adobe RGB 98 kleurprofiel, heeft u gekozen voor een Fine Art
afwerking, dan maakt u gebruik van het SRGB kleurprofiel.

BESTANDSGROOTTE
Via de website kunt u bestanden aanleveren tot maximaal 50 MB. Is uw bestand groter? Dan kunt u
deze e-mailen naar wetransfer@sensaprint.com. Vermeld in deze e-mail ook uw ordernummer.

Gelieve de bestanden aan te leveren volgens de volgende specificaties:

Direct druk: Foto’s aanleveren in jpeg of tiff, op eindformaat met een 8mm overmaat.

Fine art: Foto’s aanleveren in jpeg of tiff, op eindformaat met 10mm overmaat.

Canvas op 2cm frame zijkant bedrukt: formaat frame + 5cm zijkant = beeldmaat + 6cm wit voor
achterzijde nieten.

Canvas op 2cm frame zijkant wit: Formaat frame + 0,6cm = beeldmaat + 4,4cm wit zijkant + 6cm wit
voor achterzijde nieten.

Canvas op 4cm frame zijkant bedrukt: formaat frame + 8,5cm zijkant = beeldmaat + 6cm wit voor
achterzijde nieten.

Canvas op 4cm frame zijkant wit: Formaat frame + 0,6cm = beeldmaat + 7,9cm wit zijkant + 6cm wit
voor achterzijde nieten.

Canvas op 4,5cm frame zijkant bedrukt: formaat frame + 11cm zijkant = beeldmaat + 6cm wit voor
achterzijde nieten.

Canvas op 4,5cm frame zijkant wit:
Canvas op 4,5cm frame zijkant wit:
Formaat frame + 0,6cm = beeldmaat + 10,4cm wit zijkant + 6cm
wit voor achterzijde nieten.

Belangrijk om te weten! Wij vergroten het bestand ivm snijverlies. Dit is voor een directdruk 8mm en
voor een fineart 10mm. Dit valt van de afbeelding af.
Voor het canvasdoek kan dit meer zijn afhankelijk
van het gekozen uitvoering en dikte van het frame.

Let goed op dat u het bestand aanlevert in het
voorgeschreven kleurprofiel voor een optimaal printresultaat.

Bij aluminium BF, kan er niet gekozen worden of de borstelrichting vertikaal of horizontaal is. Dit is
afhankelijk hoe het uit de plaat komt.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
offtopic:
Hoezo vallen regenbogen weg met een lange sluitertijd? Met een lange sluitertijd verandert er niets aan iets wat statisch is, enkel iets wat beweegt (zoals water van een waterval). Wat wel een probleem is, is dat je diafragma heel ver dichtknijpen zorgt voor softe foto's door diffractie en je gaat vuiltjes op je sensor zien.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:11
Maar wat is je vraag nou precies?

Hoe dan ook print ik vaak bij profotonet en soms bij eyesonmedia amsterdam. Als ik het goed begrijp, zo was het bij mij in ieder geval, is een print op alluminium niet echt een print op alluminium maar zit het er op geplakt, eventueel met plexiglas ervoor. Dibond noemen ze dat.

Om je keuze echt het beste te kunnen maken moet je gewoon even langsgaan. Vaak hebben ze voorbeelden hangen en kan je goed zien wat het verschil is tussen de gebruikte materialen. En dan laat je het allerliefst ook nog ff een proefdrukje maken, soms zelfs 2 a 3, zodat je weet hoe jouw foto zich vertaald op dat papier. :)

• Selmer
Universal Creations schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:39:
offtopic:
Hoezo vallen regenbogen weg met een lange sluitertijd? Met een lange sluitertijd verandert er niets aan iets wat statisch is, enkel iets wat beweegt (zoals water van een waterval). Wat wel een probleem is, is dat je diafragma heel ver dichtknijpen zorgt voor softe foto's door diffractie en je gaat vuiltjes op je sensor zien.
Ze worden inderdaad behoorlijk soft, de regenbogen lijken wat meer uitgesmeerd. Vuiltjes heb ik verder gewoon weggewerkt in lightroom. Helaas hadden we maar 15-20 minuten bij de waterval dus veel tijd om te proberen was er niet :(

• Selmer
analogworm schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:47:
Maar wat is je vraag nou precies?

Hoe dan ook print ik vaak bij profotonet en soms bij eyesonmedia amsterdam. Als ik het goed begrijp, zo was het bij mij in ieder geval, is een print op alluminium niet echt een print op alluminium maar zit het er op geplakt, eventueel met plexiglas ervoor. Dibond noemen ze dat.

Om je keuze echt het beste te kunnen maken moet je gewoon even langsgaan. Vaak hebben ze voorbeelden hangen en kan je goed zien wat het verschil is tussen de gebruikte materialen. En dan laat je het allerliefst ook nog ff een proefdrukje maken, soms zelfs 2 a 3, zodat je weet hoe jouw foto zich vertaald op dat papier. :)
Voornamelijk wat de maximum print size is voor een D7000 (in cm) en wat jullie als minimale dpi nemen voor zulke prints

Ik plaats morgen denk ik wat foto's op mijn Flickr en zal ze hier dan wel even linken.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:11
bartpostma schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:58:
[...]

Voornamelijk wat de maximum print size is voor een D7000 (in cm) en wat jullie als minimale dpi nemen voor zulke prints

Ik plaats morgen denk ik wat foto's op mijn Flickr en zal ze hier dan wel even linken.
Dpi is afhankelijk van je printshop.. Eyesonmedia deed bijvoorbeeld 240 of 220. Dat zal je toch echt even na moeten vragen.

adhv 16,2MP (4928*3264px) krijg je het volgende:
300 Dpi -> 41,72 * 27,64cm ~ A3
240 Dpi -> 52,15 * 34,54cm ~ bijna A2
180 Dpi -> 69,54 * 46,06cm ~ tussen A2 en A1 in.

En tsja, hoe groter je print, hoe verder je er van af staat hoe minder hoog je dpi hoeft te zijn.. Hoe dat zich dan precies verhoudt.. Trial and error, is natuurlijk ook afhankelijk van de gebruikte lens en daarbij behorende scherpte.

Verwijderd

Inderdaad, het hangt ervan af hoe dichtbij je wilt kunnen staan en nog goede beeldkwaliteit wilt zien.

Misschien kan je ook nog bruikbare info uit dit artikel halen: http://www.bythom.com/printsizes.htm

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10

Barrycade

Through the...

Ik heb een aantal canvas afdrukken hangen van 60x40 van mijn 5 MP D50 daar kan je toch redelijk met je neus op gaan staan qua scherpte. Dus ik denk dat je niet te veel moet stressen over de dpi's.
Als het goed is geeft de winkel zelf aan wat het minumum moet zijn voor een afdruk.

Bij ons hebben we nog een ouderwetse fotowinkel en die hebben de verschillende soorten afdrukmethodes als voorbeelden in de winkel hangen.

Dat geborstelde , moet je maar van houden, dat lijkt op rvs finish. Dus dat zie je door de print heen.
Ik vind het voor een landschap geen gepaste achtergrond.

Wit is gewoon alu met een witte (matte) coating. Dus als een wit A4tje zeg maar maar dan veel strakker.
Dat ziet er wel mooi uit (als ik de voorbeelden uit de winkel me goed weet te herinneren).

• Selmer
Foto's zijn met een sigma 10-20mm f/4.0-5.6.

Minimale kijkafstand wordt 1 meter

• Universal Creations
Topic bij dezen even verplaatst naar het juiste forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Excuses dat ik het topic in het verkeerde forum, zat al te twijfelen tussen workflow en media ;-)

Zoals gezegd heb ik de foto's op mijn Flickr-account geüpload:

Dit is het album:

https://www.flickr.com/ph...a/sets/72157646730505645/

hieruit had ik als 'kanshebbers' voor de foto de volgende opties:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3837/14810861779_73237e625a_z.jpgDSC_6306_edit by bartpostma, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3844/14811027738_3ab0cfc6be_z.jpgDSC_7680_edit by bartpostma, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3898/14811112027_b4c2602f9e_z.jpgDSC_7636_edit by bartpostma, on Flickr

https://www.flickr.com/ph.../in/set-72157646730505645

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3866/14997528345_90188606ee_z.jpgDSC_7791_edit by bartpostma, on Flickr hier zijn dus mensen uit weg-gephotoshopt.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5591/14810844349_09206d8b10_z.jpgDSC_7403_edit by bartpostma, on Flickr vind m gaaf, maar je kan nergens aan zien dat het in IJsland is.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3908/14994460401_171baff140_z.jpgDSC_7042 by bartpostma, on Flickr deze mogelijk als ik rechts zou croppen

mochten jullie suggesties hebben hoor ik het graag. Ik vind het erg lastig om mijn eigen werk te beoordelen (ben er eigenlijk nooit tevreden mee), eveneens voor het uitzoeken van een print helaas

[ Voor 83% gewijzigd door Selmer op 22-08-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wil je linkjes met thumbnails plaatsen, want die kijkt niet echt fijn.
Als je niet weet hoe dat moet: rechts naast je foto staat een gebogen pijl (share this photo) -> BBcode -> Medium (800x...) -> linkje hier op forum plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die van Strokkur is mooi, maar ik zou hem zelf iets meer rechttrekken, en het smalle reepje lucht linksboven croppen.
seljalandsfoss is idd te donker.
Van Skogafoss vind ik lastig te zeggen welke ik zou kiezen.
Eerste vind ik mooi van standpunt en contrast op voorgrond. Lucht en waterval daarentegen zijn weer wat grijs. De tweede vind ik zelf iets te veel naar rechtsonder gekaderd.
En bij de derde is de lucht weer mooi blauw, maar verliest de ruim aanwezige voorgrond een beetje zijn charme door het felle zonlicht. (dat is mijn mening althans)
Voorlaatste is idd ook wel mooi. Iemand die in IJsland geweest is zal het wel direct herkennen. (thingvellir)

Je ziet bij Skogafoss idd wel hoeveel invloed het weer heeft op een foto.
In dit album van mij zie je er ook nog een van Skogafoss. Al vind ik het niet de beste uit mijn Serie.
https://www.flickr.com/ph...n/sets/72157635405997494/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
M a r c o schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:02:
Die van Strokkur is mooi, maar ik zou hem zelf iets meer rechttrekken, en het smalle reepje lucht linksboven croppen.
seljalandsfoss is idd te donker.
Van Skogafoss vind ik lastig te zeggen welke ik zou kiezen.
Eerste vind ik mooi van standpunt en contrast op voorgrond. Lucht en waterval daarentegen zijn weer wat grijs. De tweede vind ik zelf iets te veel naar rechtsonder gekaderd.
En bij de derde is de lucht weer mooi blauw, maar verliest de ruim aanwezige voorgrond een beetje zijn charme door het felle zonlicht. (dat is mijn mening althans)
Voorlaatste is idd ook wel mooi. Iemand die in IJsland geweest is zal het wel direct herkennen. (thingvellir)

Je ziet bij Skogafoss idd wel hoeveel invloed het weer heeft op een foto.
In dit album van mij zie je er ook nog een van Skogafoss. Al vind ik het niet de beste uit mijn Serie.
https://www.flickr.com/ph...n/sets/72157635405997494/
Uit jouw serie zijn de pano van Berufjordur, de mudpools en gooafoss echt te gek _/-\o_
ik wilde zelf graag nog naar het (zuid)oosten, maar was toch een behoorlijk stuk rijden vanaf Reykjavik en dan vooral naar Skaftafell National park om daar de Svartifoss te bekijken, maar we hadden te weinig tijd ;w
Universal Creations schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:49:
Wil je linkjes met thumbnails plaatsen, want die kijkt niet echt fijn.
Als je niet weet hoe dat moet: rechts naast je foto staat een gebogen pijl (share this photo) -> BBcode -> Medium (800x...) -> linkje hier op forum plaatsen.
Thumbs added O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Selmer op 22-08-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
1 & 5 vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bartpostma schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:58:
[...]
Uit jouw serie zijn de pano van Berufjordur, de mudpools en gooafoss echt te gek _/-\o_
ik wilde zelf graag nog naar het (zuid)oosten, maar was toch een behoorlijk stuk rijden vanaf Reykjavik en dan vooral naar Skaftafell National park om daar de Svartifoss te bekijken, maar we hadden te weinig tijd ;w
[...]
Svartifoss heb ik ook niet gezien. Wij hebben op een week tijd de hele "ronde" rond IJsland gedaan.
Op mijn flickr staan enkel nog mijn IJsland foto's uit 2012.
In 2013 ben ik er nog met IJsland fotograaf Theo Bosboom heengegaan. (cadeautje van Zoom.nl ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Uiteindelijk voor een foto gekozen die niet in het lijstje stond, namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3895/14994456371_204299b1c8_z.jpg

DSC_7116_edit by bartpostma, on Flickr

In eerste instantie wilde ik namelijk een foto op landscape mode.

Nu gekozen voor een 75x50 aluminium (wit) van bovenstaande foto.

ik heb de foto nog wel iets gecropt vanaf linksboven zodat er iets minder lucht op stond, maar niet heel erg veel.

Bedankt allen, kan op slot.

[ Voor 93% gewijzigd door Selmer op 23-08-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
Hoeft niet op slot. Iedereen zit met dergelijke vragen. Ik vind die foto's op Dibond of canvas ook erg mooi maar ze kosten nogal wat. En dan vervang je ze niet zomaar omdat je er uiteindelijk toch een keer op uitgekeken bent of omdat de print toch wat tegengevallen is.

Ik heb pasgeleden bij een lijstenmakerij 3 goede fotolijsten laten maken met passe-partout voor fotoformaat 30x45. De lijsten zijn van Nielssen en het glas is ontspiegeld (nano/fotoglas). Deze kostten me € 150,00 per stuk. Da's geen kattenpis maar ze zien er erg mooi uit en ze zijn in de juiste fotoverhouding 2:3.

Voordeel van die lijsten is dat ik nu makkelijker foto's kan wisselen. Een afdruk 30x45 kost € 5,00 en opplakken bij de lijstenmakerij kost € 10,00. Of je plakt ze zelf op.
Dus als ik een foto wel gezien heb of de laatste vakantiefoto's wil hebben, of dat de afdruk toch niet zo mooi is als op je monitor dan kost het weinig om te wisselen.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10

Barrycade

Through the...

Ik zou graag je ervaringen willen weten als je de afdruk binnen hebt. Dus van mij hoeft ie ook niet op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Barrycade schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:44:
Ik zou graag je ervaringen willen weten als je de afdruk binnen hebt. Dus van mij hoeft ie ook niet op slot.
Zal het laten weten zodra ik de foto's binnen heb. Heb namelijk ook nog een foto van een hond laten bestellen (60x40 (landscape) als formaat meende ik), foto van de Strokkur is 50x75 (portrait).

Ging 5 à 10 werkdagen duren dus hopelijk zijn ze er rond het weekend :9~

*still waiting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
Ik heb vorig jaar onderstaande foto laten printen op aluminium (dibond) via GalleryColor.nl en dat is mij erg goed bevallen. De kleuren waren levendig, de scherpte was goed en het zag er in z'n algemeen erg netjes en strak uit. Qua formaat ben ik voor 60 bij 40 cm gegaan (meer omdat de ruimte waar ik dit op wilde hangen niet meer toe laat).

Omdat dit zo goed bevallen is ben ik wel van plan om dit vaker te gaan doen met foto's die ik er zelf echt uit vind springen. Omdat de print op zo een dun plaatje is geprint staat het imo erg strak.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2855/10538002046_6d8d4bb6d4_n.jpgSundown at Empire State2 by smgboog, on Flickr

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Yes, daar zijn ze dan!

Erg strak resultaat op wit aluminium. Inderdaad een erg dun plaatje en weegt helemaal niks. Ook een blind ophangsysteem er bij dus dat geeft natuurlijk ook een mooi effect.

Heb even gauw foto's gemaakt van de afdrukken maar ik had vrij belabberde belichting. Heb ze net binnen maar nog geen tijd gehad om ze op te hangen.

Als je er erg dicht op staat zie je wel een beetje de lijntjes in de print maar zelfs dan is het niet storend.

De foto van de geiser leek alleen wat flets naast de foto van de hond, voornamelijk omdat je daar een erg sterk contrast hebt tussen de hond en het gras.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5557/15156059362_3dfa9344da_z.jpgAluminium Print 1 by bartpostma, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3888/14969887298_1a5975ab0a_z.jpgAluminium Print 2 by bartpostma, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonspell1234
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 10:21
Heb zelf ook al wat geëxperimenteerd met verschillende afdrukken, ze zijn inderdaad erg prijzig.
Heb al redelijk wat canvassen hangen, maar ben de foto's al wat beu en misschien het moment om nieuwe te laten afdrukken.
Ben toevallig ook naar ijsland geweest een paar maand terug, en heb ook wat leuke foto's

Bij welke leverancier heb je uiteindelijk besteld ? Op basis van je tekst vond ik bon4foto.nl

/beetje off-topic
Ben zelf begonnen (als zijprojectje) met een couponsite, specifiek voor fotodiensten.
Aangezien je een kortingscode had van 25 %, hier vind je alle kortingen van een specifiek product verzameld.
coupons voor foto op aluminium
Je zal er nog tal van aanbiedingen vinden.
Regelmatig voeg ik extra winkels toe en schrijf ze aan of volg de nieuwsbrief en hou alles netjes bij.
eyesonmedia.nl en bon4foto.nl zal ik ook toevoegen
Alle feedback is welkom !

/terug ontopic
Leuke foto's van ijsland, de eerste geisher ook bezocht, 4de foto is mijn favoriet,
ijsland moet je in kleur afprinten, geen grote fan van wit-zwart foto's (hoewel ze ook mooi zijn)
mvdkelen - wow, indrukwekkende set foto's !

Hoe was de print, geen plexiglas voor de foto lijkt het, je hebt dus geen di-bond constructie genomen ?
De foto van de hond lijkt beter te zijn gelukt, hoe was de kleur weergave en detail tov de originele foto ?
Pagina: 1