Graag zou ik wat zaken als het aanmaken van een nieuw gebruikersaccoount vereenvoudigen zodat ook niet-IT personeel nieuwe gebruikers kan aanmaken in het domein. Dit alles gebeurt vanop een linux server via adldap. Aangezien we gebruik maken van exchange 2010 kan men geen mailboxen aanmaken via ldap en moet dit gebeuren door middel van powershell. Via winexe ben ik wel al in staat om verbinding te maken met powershell op de exchange server. Na het inladen van de Exchange Snapin heb ik ook alle exchange cmdlets tot mijn beschikking, maar wanneer ik het volgende via winexe uitvoer (alles tussen <> zijn variabelen zodat ik geen gevoelige informatie moet posten.)
krijg ik de foutmelding:
+ CategoryInfo : NotSpecified: ( : ) [Enable-Mailbox], ArgumentNull
Exception
+ FullyQualifiedErrorId : System.ArgumentNullException,Microsoft.Exchange.
Management.RecipientTasks.EnableMailbox
Als ik die powershell code in een 'kaal' powershell venster laad (zonder Exchange Management Powershell) vanop de exchange server draait werkt dit wel. Ik vermoed dat er nog ergens een rechten probleem zit, maar ik heb alleen geen idee waar zoeken. Kan iemand mij terug in de juiste richting helpen?
code:
1
| ./winexe -U <domein>/<domeinAdminUser%wachtwoord> //<ip van exchange server> 'Powershell -Command Add-PSSnapin Microsoft.Exchange.Management.Powershell.E2010;Enable-Mailbox -Identity <domein>\<Gebruikersnaam nieuwe gebruiker> -Database \"<MailDatabase>\"' |
krijg ik de foutmelding:
+ CategoryInfo : NotSpecified: ( : ) [Enable-Mailbox], ArgumentNull
Exception
+ FullyQualifiedErrorId : System.ArgumentNullException,Microsoft.Exchange.
Management.RecipientTasks.EnableMailbox
Als ik die powershell code in een 'kaal' powershell venster laad (zonder Exchange Management Powershell) vanop de exchange server draait werkt dit wel. Ik vermoed dat er nog ergens een rechten probleem zit, maar ik heb alleen geen idee waar zoeken. Kan iemand mij terug in de juiste richting helpen?