Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Remote bestanden overpompen op lokaal lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Een goede vriendin heeft een andere laptop gekocht.
Aangezien ze ver weg woont neem ik haar over via teamviewer.

Op laptop1 staat data (500gig) en op laptop2 moet de data komen.
Beide heb ik teamviewer op laten zetten en beide zitten middels wifi verbonden.

Het probleem is, is dat hun wifi vrij brak is en met regelmaat de verbinding kwijt is.
Via het lokale wifi netwerk kopiëren is geen optie dus.

Mijn idee was om een crossover kabel op te sturen per post.. deze is nu aangekomen.
Ik wil de 2 laptops met elkaar koppelen en beide een ip geven op de LAN kaart in dezelfde reeks.
Alleen hoe ga ik er nu voor zorgen dat de kopieeractie via de crossover plaats vindt en niet via het wan?
Want ik ben tenslotte verbonden remote via wifi om de actie zelf te kunnen initiëren.. :D

Dank alvast!

ps. een externe schijf kopen en hun zelf laten kopiëren is geen optie ivm totaal geen kennis

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Op één van de twee machines het wifi uitzetten... klaar!

Verwijderd

Topicstarter
zou het echt zo simpel zijn?

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
nee, het is nog veel eenvoudiger: doe de kopieer actie naar het IP adres verbonden aan de kabel... (btw, als minstens 1 van beide gigabit is had je geen crossover nodig en volstond een gewone utp kabel)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
Je hoeft niet eens ip adressen in te stellen.
Als je het link-local ip overtypt moet je ook bij de shares kunnen komen.
\\169.254.x.x.

Verwijderd

Topicstarter
PerfectPC schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:35:
nee, het is nog veel eenvoudiger: doe de kopieer actie naar het IP adres verbonden aan de kabel... (btw, als minstens 1 van beide gigabit is had je geen crossover nodig en volstond een gewone utp kabel)
Dat kan dus niet.. ze hebben geen mogelijkheid om de kabel in het modem te prikken.
Daarom mijn idee om een crossover aan te sluiten.

Ik ga gewoon op laptop2 de wifi uitzetten en het link local adres gebruiken
Thanks man _/-\o_

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
Als je WiFi uitzet heb je geen teamviewer meer. Volgens mij is het ook niet nodig dat WiFi uit moet.

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
jeroen3 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:00:
Als je WiFi uitzet heb je geen teamviewer meer. Volgens mij is het ook niet nodig dat WiFi uit moet.
Toch wel.. Als hij de wifi uitzet op 1 laptop, kan hij de andere nog steeds met teamviewer bereiken.

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 15:52
Statische IP's toewijzen aan de bekabelde netwerkverbinding op beide laptops in een andere range dan de wifi en dan de shares manueel benaderen via diezelfde IP's ...

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:51:
Dat kan dus niet.. ze hebben geen mogelijkheid om de kabel in het modem te prikken.
Daarom mijn idee om een crossover aan te sluiten.
In de Gbit specificatie is een Auto-MDI/MDI-X specificatie opgenomen die door de meeste netwerkkaarten wordt geïmplementeerd. Hierdoor is er geen cross-kabel meer nodig aangezien de NICs dit zelf kunnen regelen. In die gevallen is een straight-kabel dus voldoende. Dat is wat PerfectPC bedoelde.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Ook door een nic van +/- 7 jaar oud?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:10

Rannasha

Does not compute.

jeroen3 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:00:
In principe kun je op laptop 2 een share maken, dan wifi op die machine uitzetten en vervolgens alles vanaf laptop 1 regelen. Je hebt dan geen TV meer nodig op laptop 2.

Een andere oplossing is om de bekabelde netwerkadapters een IP in een ander subnet te geven dan de IPs van de WiFi adapters en de andere laptop via dit IP aan te spreken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
Die laatste is ook een optie idd.. gewoon andere ip adres geven.

Dank allen!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-11 17:36
Wat voor reden heb je om aan te nemen dat een kopieer actie naar een share via WAN zou gaan ?
Teamviewer stuurt alleen schermen over het WAN, geen files.
Pagina: 1