Situatie:
Een goede vriendin heeft een andere laptop gekocht.
Aangezien ze ver weg woont neem ik haar over via teamviewer.
Op laptop1 staat data (500gig) en op laptop2 moet de data komen.
Beide heb ik teamviewer op laten zetten en beide zitten middels wifi verbonden.
Het probleem is, is dat hun wifi vrij brak is en met regelmaat de verbinding kwijt is.
Via het lokale wifi netwerk kopiëren is geen optie dus.
Mijn idee was om een crossover kabel op te sturen per post.. deze is nu aangekomen.
Ik wil de 2 laptops met elkaar koppelen en beide een ip geven op de LAN kaart in dezelfde reeks.
Alleen hoe ga ik er nu voor zorgen dat de kopieeractie via de crossover plaats vindt en niet via het wan?
Want ik ben tenslotte verbonden remote via wifi om de actie zelf te kunnen initiëren..
Dank alvast!
ps. een externe schijf kopen en hun zelf laten kopiëren is geen optie ivm totaal geen kennis
Een goede vriendin heeft een andere laptop gekocht.
Aangezien ze ver weg woont neem ik haar over via teamviewer.
Op laptop1 staat data (500gig) en op laptop2 moet de data komen.
Beide heb ik teamviewer op laten zetten en beide zitten middels wifi verbonden.
Het probleem is, is dat hun wifi vrij brak is en met regelmaat de verbinding kwijt is.
Via het lokale wifi netwerk kopiëren is geen optie dus.
Mijn idee was om een crossover kabel op te sturen per post.. deze is nu aangekomen.
Ik wil de 2 laptops met elkaar koppelen en beide een ip geven op de LAN kaart in dezelfde reeks.
Alleen hoe ga ik er nu voor zorgen dat de kopieeractie via de crossover plaats vindt en niet via het wan?
Want ik ben tenslotte verbonden remote via wifi om de actie zelf te kunnen initiëren..
Dank alvast!
ps. een externe schijf kopen en hun zelf laten kopiëren is geen optie ivm totaal geen kennis