Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

twijfels bij aanshaf lenovo y50

Pagina: 1
Acties:

• Finezt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05-2022
Beste tweakers

Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe laptop en toevallig kwam ik een paar dagen geleden geleden bij deze laptop terecht via campusshop:

http://www.campusshop.be/...y50-70-00745/details.aspx

Kunnen jullie mij vertellen of dit een goede laptop is of ik misschien beter kan wachten op de asus g551 ofzo? Lenovo is mij onbekend en ik stel mij vooral vragen bij de bouwkwaliteit (toetsenbord leek op sommige filmpjes wel erg ver in te deuken) en het scherm.

Speel vooral counterstrike en WoW.

Bedankt voor jullie input!

Verwijderd

Dit is een beetje een kwestie of je kan wachten of niet, ASUS wacht volgens mij nog even met het uitbrengen van de N551/G551/NX500/GX500 reeks aangezien ze waarschijnlijk de N550JK nog vol in de verkoop hebben staan.

Hoogstwaarschijnlijk koelt de G551 beter aangezien hij niet zo dun is als de Lenovo y50.
Volgens mij is de bouwkwaliteit van de Y50 wel degelijk, als ik kijk naar alles dat ik lees.
Het scherm van de y50 is niet bepaald goed. slechte kijkhoeken en slechte kleurweergave gewoon een goedkoop TN paneel. Het scherm is natuurlijk te vervangen maar dan ben je weer 110~ euro extra kwijt. Het beste IPS scherm wat ik in nederland te koop aangeboden kon vinden was de AUO B156HAN01.1 /AUO B156HAN01.2 waarvan de 01.1 volgens mij de nieuwste is.

Dus als je een maand of twee kan wachten zou ik zeggen wacht nog even, kijk wat er nog meer uitkomt op gebied van GTX 860m (maxwell)

Maarja als je kan wachten (geen laptop nodig voor studiejaar) kan je misschien bijna net zo goed op broadwell/skylake wachten, alhoewel we het dan over 3-4 maanden hebben volgens mij

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er komt nog een goed alternatief: de Acer Aspire V Nitro7, deze hebben FullHD IPS panels die ongetwijfeld van hogere kwaliteit zullen zijn dan het scherm van de Y50. Hij is echter nog niet te koop dus er is nog weinig te zeggen over de bouwkwaliteit.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
De Y50 richt zich op gamers vandaar dat er voor een TN scherm is gekomen. Asus zal vooralsnog alleen met GTX850's blijven werken in hun N-series. De Acer V7 Nitro is inderdaad een alternatief.. maar komt volgens mij pas in oktober op de markt en Acer kennende zullen deze inderdaad met een IPS scherm uitgerust gaan worden. Deze zal alleen ongetwijfeld boven de prijs van de Y50 liggen.. want daar is de Prijs/kwaliteitverhouding ongekend van.

• michaelDS
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-03 21:34
Ik heb de y50 gekocht in de campusschop.be. ik vind het wel een goede laptop, je kan wel redelijk goed gamen en het toetsenbord vind ik persoonlijk heel prettig typen. Het scherm valt nog goed mee, maar ik ben geen expert op de punt van kleurkalibratie. Maar zoals de andere zeggen als het niet dringend is kunt ge misschien nog wachten op die dat binnenkort uitkomen en dan nog kiezen welke dat het beste bij u voorkeuren past.

• Frietsaus
  • Niet online
Cinemaskoop schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:55:
De Y50 richt zich op gamers vandaar dat er voor een TN scherm is gekomen. Asus zal vooralsnog alleen met GTX850's blijven werken in hun N-series. De Acer V7 Nitro is inderdaad een alternatief.. maar komt volgens mij pas in oktober op de markt en Acer kennende zullen deze inderdaad met een IPS scherm uitgerust gaan worden. Deze zal alleen ongetwijfeld boven de prijs van de Y50 liggen.. want daar is de Prijs/kwaliteitverhouding ongekend van.
In Duitsland lijkt het er op dat de VN7-591G met i7 4710HQ, 8GB RAM, 1TB+128GB SSD en GTX 860M verkrijgbaar is voor € 1099. Dat is 100 euro meer dan de Y50 bij Campusshop. Als Acer die prijs hier ook weet te halen, dan is de Acer met z'n IPS panel en zelfde gewicht/vormfactor een serieuze concurrent.

Ik ben zelfs zo benieuwd naar de Acer VN7 (het is op papier exact wat ik zoek, in feite een Y50 met goed scherm) dat ik voor komend schooljaar een tweedehandsje op de kop heb getikt en ga wachten op de VN7.

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 22-08-2014 09:21 ]

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Op 1 oktober worden de Acer Nitros geleverd, dus nog even geduld hebben.
Zelf zit ik te wachten op de notebookcheck review van de Acer nitro en met name het scherm. Het is bijna te goed om waar te zijn voor de prijs. Je krijgt een IPS scherm, i7 HQ, SSD en DVD/BR brander voor € 100 meer dan de Lenovo.

• Frietsaus
  • Niet online
De VN7-591G met HQ cpu heeft geen Dvd-drive overigens. Alleen de VN7-571G maar die heeft een ULV CPU en een GT 840M of een GTX 850M. Tenzij je het hebt over de 17" variant.

[ Voor 26% gewijzigd door Frietsaus op 22-08-2014 10:03 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Het is wel zo dat in Duitsland de marge structuren over het algemeen lager zijn dan in Nederland dus denk niet dat in Nederland dezelfde prijzen gehaald zullen wordne. Maar goed.. al issie 1099 zonder SSD dan is het nog steeds een mooi ding.

• Finezt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05-2022
twijfel echt tussen de asus n550jk en deze...

weet iemand of ik de g511 van asus hier ergens in de benelux kan kopen? of online bestellen?
Pagina: 1