Avermedia Live Gamer HD en 144hz monitor

Pagina: 1
Acties:

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 13:47

l-burna

2nd place, is the 1st loser

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik heb op mijn pc twee monitoren aangesloten.
Mijn gaming monitor (144hz) en een gewone tweede monitor (60hz)
Mijn streaming card heeft alleen hdmi uitgang, waardoor ik dus alleen gebruik kan maken van 60hz refresh rate.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik toch mijn streaming card kan gebruiken om te streamen en toch in 144hz refresh rate kan gamen?
Ik heb het proberen te googlen, maar kan nergens een concreet antwoord vinden.
Ik heb wel iets gelezen over je display duplicaten, maar daar werd ik niet wijzer van.

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
HDMI kan wel degelijk meer dan 60hz aan. Echter heb je wel dan een HDMI 1.4 kabel nodig. HDMI 1.4 kan namelijk tot 120hz aan!
Als je die aansluit op je Gaming monitor en je zet de refreshrate van de monitor op 120hz dan heb je alsnog je winst.

Wil je per se op 144hz spelen, dan zal je een display port aansluiting kunnen gebruiken mits je streamer die ook heeft.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
Ik heb alleen hdmi 1.4 kabels.
Maar ik heb geen 144hz monitor om op 120hz te spelen, tenzij er dus echt geen andere optie is.
Daarom is mijn vraag dus is er een mogelijkheid om toch op 144hz te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Welk type monitor en merk monitor heb je dan en hoe weet je zeker dat je monitor geen 120hz aan kan? Als hij 144hz aan kan, lijkt het me dat hij ook 120hz aan moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
Mijn monitor kan wel 120hz aan, maar ik wil niet in 120hz spelen als ik een 144hz monitor heb.
Dat bedoelde ik dus, ik wil het liefst gewoon in 144hz spelen, tenzij het niet anders kan.

Ik heb een AOC G2460P trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
l-burna schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:30:
Mijn monitor kan wel 120hz aan, maar ik wil niet in 120hz spelen als ik een 144hz monitor heb.
Dat bedoelde ik dus, ik wil het liefst gewoon in 144hz spelen, tenzij het niet anders kan.

Ik heb een AOC G2460P trouwens.
Dat kan alleen met een Dislplay Port aansluiting.
HDMI is beperkt tot 120hz.

Al lees ik wel dat sommige er wel in geslaagd zijn om 144hz af te spelen als de monitor het ondersteund.

Dus advies is om de HDMI aan te sluiten, kijk of je de monitor op 144hz kan zetten en als je beeld blijft houden dan werkt het.

[ Voor 22% gewijzigd door Wylana op 22-08-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
Wylana schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

Dat kan alleen met een Dislplay Port aansluiting.
HDMI is beperkt tot 120hz.

Al lees ik wel dat sommige er wel in geslaagd zijn om 144hz af te spelen als de monitor het ondersteund.

Dus advies is om de HDMI aan te sluiten, kijk of je de monitor op 144hz kan zetten en als je beeld blijft houden dan werkt het.
Ik wil dus weten hoe men er in geslaagd is om in 144hz te spelen.
Als ik het nu op 144hz zet krijg ik dus steeds not supported, want niet raar is aangezien HDMI geen 144hz ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:21
Volgens mij gebruiken de mensen die van die goedkope Koreaanse schermen hebben (die vaak hoge een hoge hertz aankunnen) altijd een Dual Link DVI-D kabel.

Maar wat je dus moet doen, denk ik, is je 144 Hz scherm clonen klonen naar je capture kaart (Avermedia Live Gamer HD).
En dan kan je misschien in je control panel van je videokaart (Nvidia/AMD) je scherm instellen op 144 Hz en je gekloonde 'scherm', de Avermedia kaart, op 60 Hz zetten.

Wat voor videokaart heb je btw?

En ik weet niet wat de Avermedia kaart is en doet. Ik neem aan dat je normaal een hdmi kabel vanuit je videokaart aansluit op je Avermedia kaart. En de Avermedia kaart verwerkt dat signaal zodat je dat als beeld kan gebruiken bij Xsplit of OBS als je wilt streamen? Correct?

[ Voor 73% gewijzigd door Fleximex op 27-08-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
Fleximex schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:38:
Volgens mij gebruiken de mensen die van die goedkope Koreaanse schermen hebben (die vaak hoge een hoge hertz aankunnen) altijd een Dual Link DVI-D kabel.

Maar wat je dus moet doen, denk ik, is je 144 Hz scherm clonen klonen naar je capture kaart (Avermedia Live Gamer HD).
En dan kan je misschien in je control panel van je videokaart (Nvidia/AMD) je scherm instellen op 144 Hz en je gekloonde 'scherm', de Avermedia kaart, op 60 Hz zetten.

Wat voor videokaart heb je btw?

En ik weet niet wat de Avermedia kaart is en doet. Ik neem aan dat je normaal een hdmi kabel vanuit je videokaart aansluit op je Avermedia kaart. En de Avermedia kaart verwerkt dat signaal zodat je dat als beeld kan gebruiken bij Xsplit of OBS als je wilt streamen? Correct?
Ik heb een Asus R9 290
Wat ik eigenlijk nodig heb is ieman die mij kan uitleggen hoe ik die kabels moet aansluiten om mijn scherm te kunnen clonen.
Normmaal gesproken sluit je het zo aan:
Afbeeldingslocatie: http://c1.neweggimages.com/BizIntell/item/15/100/15-100-100/15-100-100.jpg

Avermedia kaart:
Live Gamer HD is a PCI-E card that helps you record and stream your game footages up to 1080p. Designed specifically for gamers who capture/stream gameplay via PC, this highly-compatible PCI-E capture device comes with on-board H.264 hardware encoder, which materially lowers CPU usage and brings you smaller file size for post-editing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Probeer je videokaart direct op je scherm aan te sluiten met DVI-D of Displaypoort. Dan heb je je 144Hz. En dan doe je een hdmi kabel naar je capture card van uit je videokaart.
Het nadeel hiervan is wel dat je videokaart de capture card als scherm ziet en dus een extra scherm moet aansturen.
Op dat plaatje is het voordeel dat de capture card het signaal aftapt en doorstuurt naar het scherm. Voor je videokaart hoeft dan slecht één signaal te versturen voor je capture card en beeldscherm samen.
De capture card is echter gelimiteerd tot 1080p/60Hz dus is die manier niet mogelijk als je op je scherm 144Hz wilt hebben.

Je moet de capture card dus aansluiten alsof het je derde (na je 144hz monitor en 60 hz monitor) monitor is. Dat zal voor je videokaart echter wel vrij zwaar zijn.

Sorry bovenstaande is niet wat je bedoelt.

Je kan nog naar een splitter/converter kijken. Dus een klein kastje dat je DVI-D/Displaypoort 1080p/144Hz signaal splitst naar een DVI-D/Displaypoort 1080p/144Hz en 1080p/60Hz signaal.

Het voordeel is dan dat je videokaart, zoals in de situatie op je plaatje, slechts 2 schermen aanstuurt.

Echter weet ik niet of zulke kastjes 144Hz ondersteunen. Meestal worden zulke kastjes gebruikt om een 1080p/60Hz signaal te splitsen naar twee 1080p/60Hz signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
Fleximex schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:02:
Probeer je videokaart direct op je scherm aan te sluiten met DVI-D of Displaypoort. Dan heb je je 144Hz. En dan doe je een hdmi kabel naar je capture card van uit je videokaart.
Het nadeel hiervan is wel dat je videokaart de capture card als scherm ziet en dus een extra scherm moet aansturen.
Op dat plaatje is het voordeel dat de capture card het signaal aftapt en doorstuurt naar het scherm. Voor je videokaart hoeft dan slecht één signaal te versturen voor je capture card en beeldscherm samen.
De capture card is echter gelimiteerd tot 1080p/60Hz dus is die manier niet mogelijk als je op je scherm 144Hz wilt hebben.

Je moet de capture card dus aansluiten alsof het je derde (na je 144hz monitor en 60 hz monitor) monitor is. Dat zal voor je videokaart echter wel vrij zwaar zijn.

Sorry bovenstaande is niet wat je bedoelt.

Je kan nog naar een splitter/converter kijken. Dus een klein kastje dat je DVI-D/Displaypoort 1080p/144Hz signaal splitst naar een DVI-D/Displaypoort 1080p/144Hz en 1080p/60Hz signaal.

Het voordeel is dan dat je videokaart, zoals in de situatie op je plaatje, slechts 2 schermen aanstuurt.

Echter weet ik niet of zulke kastjes 144Hz ondersteunen. Meestal worden zulke kastjes gebruikt om een 1080p/60Hz signaal te splitsen naar twee 1080p/60Hz signalen.
Ik lees wel dat ik dit kan doen:
Videokaart heeft doorgaans meerdere uitgangen....

Uitgang 1:
Dual Link DVI >>> 144hz monitor

Uitgang 2:
HDMI/DVI >>> Streaming card

In je gfx drivers je beeld clonen (ipv single display of extend) en de uitgang van je streaming card niet gebruiken
Ik kan het pas het weekend proberen, maar ik ben bang dat windows het gaat forceren naar de laagste (60hz) framerate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ja dat zou toch wel kunnen misschien. Dat is wat ik in het doorgestreepte stuk zeg.

Het nadeel is dat je dan effectief 3 'schermen' aanstuurt wat dus zwaar is voor je videokaart. Maar dat zou wel kunnen werken. Ik denk dat je dat allemaal het beste in je AMD Control Centre kan instellen. Daar kan je dan per scherm het aantal Hz kiezen.

Succes :).
Pagina: 1