Beste mensen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop om mijn 3 jaar oude Dell te vervangen.
Nu zit ik met de vraag: 'Welke keuze is het slimst voor de toekomst?'
Volgend jaar start ik namelijk met mijn master in de Computerwetenschappen en ook ben ik van plan me meer te verdiepen in GameDesign(met Unity)/3D-modelling/Photoshop/WebDesign tijdens mijn vrije tijd.
Ik zit ook in het weekend thuis terwijl ik in de week op kot zit dus is het handig om een zo draagbaar mogelijke laptop te vinden.
Op het internet kwam ik op verdelers zoals BTO terecht die laptops hebben die aan de specificaties voldoen die ik in gedachten had (ik som ze op het einde even op).
Nu zijn enkele van mijn vragen als volgt:
- Laptop nemen met budget van €1500+ of kleiner budget en sparen voor desktop die meer kan?
- Afhankelijk van vorige vraag: Welke verdeler raden jullie aan en hebben jullie een bepaald product in gedachten?
Specificaties voor High End laptop (kunnen aangepast worden)
Hierop volgen de specificaties die ik voor de High-End laptop in gedachten had. Indien jullie opmerkingen hebben mag je ze zeker zeggen, want deze liggen niet vast.
- 15.6" scherm (mobieler dan 15.6"+, handiger dan 14"-)
- 16 GB RAM geheugen (Veel zware programma's samen uitvoeren)
- 4de gen. i7 processor (4710 of beter, lijkt me logisch)
- SSD 256GB Samsung EVO + 1TB HDD (wil zoiezo SSD, maar kan deze er uiteraard later met caddy insteken)
- NVIDIA GTX 860M (Voldoende voor laatste games of beter 870/880?)
Wat ga je met je laptop doen?
GameDesign met Unity/Photoshop/3D-modelling en liefst allemaal samen uitvoerbaar.
Ook zelf gamen.
Wat is je budget?
Tot €1.600 voor High-End Laptop en liefst onder de €1.000 voor tijdelijke oplossing.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt elke week met de trein meegepakt en naar campus tijdens de week.
Dus liefst lichte/mobiele laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet bepaald.
Alvast bedankt
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop om mijn 3 jaar oude Dell te vervangen.
Nu zit ik met de vraag: 'Welke keuze is het slimst voor de toekomst?'
Volgend jaar start ik namelijk met mijn master in de Computerwetenschappen en ook ben ik van plan me meer te verdiepen in GameDesign(met Unity)/3D-modelling/Photoshop/WebDesign tijdens mijn vrije tijd.
Ik zit ook in het weekend thuis terwijl ik in de week op kot zit dus is het handig om een zo draagbaar mogelijke laptop te vinden.
Op het internet kwam ik op verdelers zoals BTO terecht die laptops hebben die aan de specificaties voldoen die ik in gedachten had (ik som ze op het einde even op).
Nu zijn enkele van mijn vragen als volgt:
- Laptop nemen met budget van €1500+ of kleiner budget en sparen voor desktop die meer kan?
- Afhankelijk van vorige vraag: Welke verdeler raden jullie aan en hebben jullie een bepaald product in gedachten?
Specificaties voor High End laptop (kunnen aangepast worden)
Hierop volgen de specificaties die ik voor de High-End laptop in gedachten had. Indien jullie opmerkingen hebben mag je ze zeker zeggen, want deze liggen niet vast.
- 15.6" scherm (mobieler dan 15.6"+, handiger dan 14"-)
- 16 GB RAM geheugen (Veel zware programma's samen uitvoeren)
- 4de gen. i7 processor (4710 of beter, lijkt me logisch)
- SSD 256GB Samsung EVO + 1TB HDD (wil zoiezo SSD, maar kan deze er uiteraard later met caddy insteken)
- NVIDIA GTX 860M (Voldoende voor laatste games of beter 870/880?)
Wat ga je met je laptop doen?
GameDesign met Unity/Photoshop/3D-modelling en liefst allemaal samen uitvoerbaar.
Ook zelf gamen.
Wat is je budget?
Tot €1.600 voor High-End Laptop en liefst onder de €1.000 voor tijdelijke oplossing.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt elke week met de trein meegepakt en naar campus tijdens de week.
Dus liefst lichte/mobiele laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet bepaald.
Alvast bedankt