Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

(Help) PC blijft zichzelf rebooten

Pagina: 1
Acties:

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Hoi allemaal,

Ik startte vanavond mijn PC op en kwam een tijdje later terug. Ik merkte toen al dat er iets fout was gegaan met het opstarten aangezien hij in het scherm kwam van windows in veilige modus opstarten. Na een tijdje viel hij weer uit en sindsdien probeert hij op te starten om vervolgens na ongeveer 5 seconden weer uit te vallen en een paar seconden later weer opnieuw op te starten. Dit proces blijft hij herhalen. Ik heb voorheen al wel een paar keer een blauw scherm gehad maar voor de rest geen problemen ondervonden. Hij werd de laatste tijd wel wat trager bij zware programma's.

Mijn systeem:
Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box
MSI P67A-GD65 B3 iP67, SATA600 RAID, USB3.0
Corsair 2x2GB, DDR3, PC10666, CL9, XMS3
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Scythe Processor Koeler Mugen 2 Rev. B AMD & Intel
Sapphire HD5850 Xtreme | 11162-15-20G
XFX Black Edition 750W | P1-750B-NLG9
Windows 7 Enterprise 64-bits

Ik las in een vergelijkbaar topic dat het eventueel het moederbord zou kunnen zijn? Wat is volgens jullie het probleem of hoe kan ik hier eventueel achter komen?

Met vriendelijke groeten,
kereltje88

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 19:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb twee a drie theorieen:

- Hitteprobleem (stof)
- RAM
- Voeding

In een erger geval is het bord defect.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:42
Start eens een ander OS vanaf een CD of USB-stick, om te kijken of je pc dan wel draait.

• sebastius

sebastius

Krijg je uberhaubt beeld (bios/bootscherm)

• Kereltje88
sebastius schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:13:
Krijg je uberhaubt beeld (bios/bootscherm)
Nee helemaal niets.

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 12:47

Momentumlol

Car Fanatic

Voor een moederbord check zou je je kast open kunnen halen en je moederbord checken op lekkende condensatoren. Kijken of er van die rare wit grijzige aanslag zit op je condensatoren. Beetje zoals je vroegah ook op oude batterijen had soms.

Als dat het geval is dan kan je eigenlijk al wel zeggend dat ie RIP is.

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• sebastius

sebastius

RIP? Echt niet, prima te repareren in 99% van de gevallen :)

Bas z'n knutselblog: Tijdreizen met een baksteen

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 12:47

Momentumlol

Car Fanatic

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar niet eens aan zou beginnen. Waarschijnlijk heb ik dan dat bordje uit elkaar liggen en kap ik er naar een uur of 5 mee omdat ik t helemaal gehad heb met dat gepiel. :'(

Ik ben totaal geen held in dit soort dingen. En ik denk met mij nog wel redelijk wat mensen. Als ik soms zie wat voor topics mensen openen iig :9

Een auto die in de prak zit is is ook niet rip, die kan je ook nog repareren. Moet je alleen wel toevallig even autohersteller zijn. :>

Maar voor TS zou het dan inderdaad nuttig zijn om het wel te proberen. Aan TS de uitdaging _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Momentumlol op 21-08-2014 01:13 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Kereltje88
Het probleem lijkt verholpen. Vandaag startte mijn PC wel volledig op maar vervolgens startte hij zichzelf weer opnieuw op en kreeg ik de volgende foutmelding: warning the previous overclocking has failed. Aparte foutmelding aangezien ik mijn PC nog nooit heb overgeclockt.

Ik heb dit topic geraadpleegd en de foutmelding gegoogled. Vervolgens heb ik de PC een keer schoongemaakt(was hoognodig :o ) en het moederbord gereset en tot nu toe werkt hij zonder problemen.

Iedereen bedankt voor de reacties!
Pagina: 1