Toon posts:

MSI RMA vervangings vraagtekens..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello peeps, wil graag ff wat op gehelderd hebben als het ff mogelijk is...Op 25-9-2012 heb ik voor het eerst een ander merk genomen als wat ik normaal doe met betrekking tot en in dit geval MSI. Het gaat om een MSI GeForce GTX670 2GB Power Edition OC maar 3 weken geleden heb ik het aangeboden voor RMA. De retailer waar ik het gekocht had concludeert het zelfde een kapotte fan _/-\o_ . Mijn kaart was als nieuw, en zoals alles in mijn pc in nieuw staat, geen krassen of stof of andere mankementen gewoon door een ringetje te halen.
Vandaag kreeg ik de kaart terug van de retailer en op de bon staat vermeld 'nieuwe videokaart ontvangen van MSI' ik verheugd een nieuwe kaart goede service :*) maar nadat ik de verpakking open gemaakt had bleek het helemaal niet nieuw. De siliconen dopjes lagen in de snoeren compartiment en de kaart die in de anti static bag zat bevatte totaal geen siliconen bescherming ook niet op de pci-express connector. Tevens is de behuizing licht beschadigd, de pcb lijkt slecht te zijn schoongemaakt. En het nieuwe serie nummer bevat een V284 dus;
* Is dit een refubished kaart
* De pcb staat licht gebogen.
* Is dit normaal en moet je dit accepteren?
Want laten we wel wezen ik heb er bijna 400 eur voor betaald en er zuinig op geweest ook gelet op temps en krijg waarschijnlijk een kaart waar niet zuinig mee is omgesprongen miss veel meer uren staan loeien etc etc.
Graag jullie mening aub bvd Lekkurrrr

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Ja dit is kut, hier zou ik persoonlijk niet mee akkoord gaan. Zeker gezien je de kaart wellicht in de toekomst nog wilt verkopen. Zeker als je zegt dat jouw kaart er als nieuw uitzag (zou mooi zijn als je hier bewijs van hebt). Msi is naar mijn ervaring professioneel genoeg om dit adequaat op te lossen. Ik zou hem terug sturen met het hier beschreven probleem. Maar houdt er wel rekening mee dat het een oude(re) kaart is die waarschijnlijk niet meer geproduceerd word. Maar wellicht dat ze zo netjes zijn je een GTX770 te sturen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ja dit is een van de vervelendste dingen... Je kaart kwijt zijn aan een RMA en dan wederom een kaart krijgen die gewoon niet aan je eisen voldoet.

Ik raad je, uit eigen ervaring, aan om toch weer een RMA te regelen. Je gaat je namelijk blijven ergeren aan de ondermaatse kwaliteit.. Het is vervelend maar als je eenmaal een 2e, goede RMA hebt ben je een stuk meer tevreden uiteindelijk :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:31
Tja, aan de ene kant is een refurbished kaart gewoon een kaart die normaliter het hele QA traject weer door geweest is en goedgekeurd bevonden, al met al moet deze dezelfde technische eigenschappen hebben als die een nieuwe zou kaart moeten hebben. Wat dat betreft zou deze kaart dus moeten voldoen.

Echter in dit geval lijken de uiterlijke kenmerken niet overeen te komen met de oude kaart, dit kan lastig zijn, want bij een hernieuwde RMA kan het voorkomen dat MSI deze niet beoordeelt, een cosmetisch iets beschadigde kaart (krasje op de fan behuizing bijv.) is namelijk voor MSI geen reden om de kaart technisch af te keuren. Een nieuwe RMA zou dus kunnen slagen, maar je loopt ook de kans de kaart gewoon terug te krijgen omdat deze technisch voldoet aan de specificaties zoals gesteld voor deze kaart, als je echt een andere kaart wil overleg dan goed met je verkoper, of probeer op deze kaart een technisch defect te vinden waardoor deze niet zou voldoen.

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag..., ik heb de kaart geinstalleerd en min of meer gehoopt dat ik een fout kon ontdekken zoals Dennism voorstelde maar dit is niet niet het geval. Aan de andere kant maar goed ook want in totaal 6 weken voor een rma is ook een beetje te veel van het goede. Denk ook dat, zoals al is gezegd, cosmetisch zal niet geaccepteerd worden voor een rma of het zo is zal ik nu niet weten. Laat niet onverlet dat ik het nogal een afknapper vind met deze prijzen een refurbished kaart terug ontvang zeker omdat het niet mij schuld is. Als de bevestigde schuldvraag beantwoord is door bv een verkeerde handeling bijvoorbeeld een bios flash of oc en als coulance een andere kaart toegestuurd krijg die een QA traject heeft doorlopen ala daar kan ik nog inkomen, niet na iets meer dan de helft van de garantie termijn in mij geval.
Ik zou wel eens willen weten of er fabrikanten zijn die hier anders mee omgaan, iemand?
Maar goed aan allen die gereageerd hebben mijn dank voor jullie support _/-\o_

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Heel spijtig dat je "nieuwe" kaart niet in dezelfde staat is als de door jou aangeboden RMA, maar je zegt dat je op 25-09-2012 de kaart gekocht hebt en 3 weken geleden van je eerste post in dit topic die als RMA verstuurd hebt. Dat is dan 30 Juli geweest als ik precies terug reken. Dat is dan toch op 2 maanden na 2 jaar. Nu weetr ik niet hoelang de garantie loopt, maar 2 jaar na aankoop lijkt mij toch netjes? Blijft natuurlijk jammer dat de ontvangen kaart in "optisch mindere staat" verkeerd.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Verwijderd

Topicstarter
@koos2009 wat is je punt bij je bericht snap het niet echt heeft totaal niets te maken met wat ik vraag of wat er toe doet ..anyway;
http://lmgtfy.com/?q=msi+videokaart+garantie+duur Dus net iets meer dan de helft van de garantie (paar maanden) en waarom geven ze die garantie duur ....staat op de msi website vermeld. En nog wat als de product functioneel onbruikbaar word door een gebrek in dit geval de koeling, heb je zelfs nog recht op garantie na de aangegeven garantie of wettelijke garantie duur/ bepaling. Dit is overgens ook van belang; de aanschafprijs een wasmachine van 200 euro word een kortere levensduur verwacht dan een van 900 euro maar minimaal 5 jaar voor de goedkoopste, dit geldt ook voor andere zaken zoals een videokaart. Maar goed ik ga hier niet verder op uitwijden consumenten recht staat ook eenvoudig uitgelegd op internet danwel jurisprudentie dus ga je gang. Dus "lijkt mij toch netjes" zijn uitspraken die totaal nergens opslaan of gefundeerd zijn en als je nog niet eens de moeite neemt om ff een garantie duur op te zoeken dan snap ik niet eens dat je reageert.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Lekkurrrrr, ik zou de stoute schoenen aantrekken en met de kaart terug gaan. Ook het cosmetisch verhaal kan een aankoop vereisde zijn en gaat gewoon mee in het totaal plaatje. Waarom doet men anders zo moeilijk om er stickers op te plakken om er een eigen gezicht aan te gegeven. Daarnaast geef jij aan dat de PCB krom getrokken is, dit kan en zal op langer termijn zeker niet goed zijn.

De kaart mag technisch gezien nu wel in orde zijn, maar je mag ook zeker naar het cosmetische deel kijken, daarin mag jij ook verwachten dat jij iets terug krijgt wat vergelijkbaar is met wat jij ter reparatie hebt aangeboden. Als het enige probleem van jouw oude kaart een defecte fan was, dan had je deze misschien nog beter kunnen vervangen. Misschien over te onderhandelen, naar ik aanneem kan men nog aan de oude kaart komen. Aangezien je eerst akkoord zal moeten gaan met vervangende kaart, voodat de oude weggegooid/verwijderd wordt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Dank je _Dune_ voor je reactie noh ik heb de schoenen aangedaan die je voorstelde. De retailer heeft al vervolgens met een zeer nette brief mij op de hoogte gebracht dat ze contact op nemen met MSI. Dat het antwoord even op zich kan laten wachten, zoals hij zei, heb ik geen problemen mee het zit in iedergeval in de pipeline. Ik zal tzt ff terug berichten wat de uitkomst is.
Vriendelijk bedankt voor lezen en berichten guys

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Had nog niet opgezocht dat het 3 jaar garantie was bij MSI. Inderdaad netjes, dacht dat het 2 jaar was. Zie mijn bericht maar als onwetendheid en veel succes met je garantieclaim.

Hopelijk kunnen ze je "oude" kaart eventueel van nieuwe koeling voorzien of eventueel een echt nieuwe opsturen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:48

D4NG3R

kiwi

:)

Koos2009 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:39:
Hopelijk kunnen ze je "oude" kaart eventueel van nieuwe koeling voorzien of eventueel een echt nieuwe opsturen.
Waarom? Een refurbished kaart kan prima, maar in deze staat zou ik hem idd niet accepteren. Mijn HD5770 was destijds na 14 maanden vervangen door een refurbished kaart. Maar dan wel in fatsoenlijke staat, mij hoor je niet klagen aangezien het gewoon ontzettend onredelijk is om na die tijd een compleet nieuwe kaart te eisen. Je hebt recht op een vergelijkbaar of vervangend product - en deze kaart is verre van vergelijkbaar en is absoluut geen goede vervanger.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2014 22:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Hallo peeps,

ff een update kreeg een aanbod voor mijn kaart, een vervanging, maar naar mij mening ga ik er op performance aardig op achteruit. De aangeboden kaart is een N760_HAWK http://nl.msi.com/product...K.html#hero-specification
En hier de vergelijking;
http://www.pc-specs.com/g...gtx-670-msi-power-edition

http://www.game-debate.co...gtx-670-msi-power-edition

Wat zouden jullie doen want de titels die ik speel maakt het dit verschil; Battlefield 4 verschil 4, Crysis 3 verschil 5, Battlefield 3 verschil 24, Counter-Strike: Global Offensive verschil 12, Minecraft verschil 17, Hitman Absolution verschil 11, Bioshock Infinite verschil 30 aan frames dat de gtx670 sneller is. Dus al met al zou ik er flink er op achter uit gaan want de frames duiken nu onder de 60fps met de 'nieuwe kaart'.

Graag jullie mening bvd

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-01 17:53
Het is een redelijk aanbod als je kijkt naar restwaarde 670 en huidige waarde 760, maar prestaties zijn inderdaad minder en daarmee is de kaart niet vergelijkbaar te noemen. Ik zelf zou wel op het aanbod in gaan en de 760 nieuw in doos weg doen en een andere nieuwe kaart aanschaffen (desnoods ook via V&A)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik vind het geen slecht aanbod als je kijkt naar het feit dat je de 670 bijna 2 jaar hebt kunnen gebruiken.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Vergeet niet de je de hawk kaart flink op z'n donder kan geven. Onder de 60fps ga je waarschijnlijk niet lopen.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ten eerste is de 760 gebaseerd op de 670, hij heeft minder shaders maar is iets hoger geclockt en die nutteloze sites als gamedebate etc kan je beter meteen vergeten het scheelt geen '30fps' het scheelt ~2-3fps soms zelfs in het voordeel van de 760 en dan is op stock die hawk kan je ook nog is dik overclocken. Je kan ook aangeven dat je gewoon graag je geld terug wil en of dat mogelijk is, heb ik ook gehad nadat een 2e HD6850 cyclone overleden is en ze geen nieuwe meer hadden blijkbaar? toch nog dik 90 euro voor terug gekregen dit jaar.

Hier zie je een betrouwbare vergelijking ipv die random nummers waarvan je niet eens weet hoe ze tot stand zijn gekomen of waar en wat getest is. http://anandtech.com/bench/product/830?vs=854

[ Voor 17% gewijzigd door DarkBlaze op 04-09-2014 23:05 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geld terug? Ik kan je verzekeren dat je dan minder als die €250 dat die 760 waard is gaat krijgen.

(gebruikte) hardware daalt extreem snel in prijs, vandaar dat ik aangeef dat na 2 jaar (bijna) probleemloos gebruik dit een erg mooi aanbod is.

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

En ondaks dat kreeg ik toch echt nog in de 90 euro terug van MSI voor een HD6850 zoals ik zei, dat is gewoon meer dan 50% van de waarde die hij had in 2012 aangezien hij toen ~150 euro was. Ik zeg toch ook juist dat het verschil minimaal is tussen de 670 en de 760. Ook is de 760 Hawk in de winkel misschien 250€ daar kan je ook bijvoorbeeld een 280x voor kopen of als je een paar euro bij legt een 770. Ook zul je nooit 2e hands er ook maar 250 euro voor weer krijgen dus als MSI dan een redelijk goed bedrag terug geeft dan is dat toch mooi?

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

D4NG3R schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:56:
Geld terug? Ik kan je verzekeren dat je dan minder als die €250 dat die 760 waard is gaat krijgen.

(gebruikte) hardware daalt extreem snel in prijs, vandaar dat ik aangeef dat na 2 jaar (bijna) probleemloos gebruik dit een erg mooi aanbod is.
Dat klopt niet helemaal, wat betreft de prijs van de 760 en wat je eventueel in geld terug krijgt voor de oude kaart, daar heb je gelijk in.

Het andere punt niet helelmaal, wanneer een produkt nog binnen de garantie valt, dan dient de leverancier voor reparatie dan wel vervanging te zorgen. De vervanging moet tenminste gelijkwaardig zijn aan het originele produkt. In het geval van een VGA kaart dient het vervangende model wel dezelfde prestaties neer te zetten als de te vervangen VGA kaart, dat de oude kaart al een bepaalde periode zonder problemen is gebruikt doet daar helemaal niets aan af..

Wat betreft de 670 > 760, ja de 700-serie is nieuwer, maar de x60 geeft aan dat deze een categorie lager zit in vergelijking met de x70, dus dat er performance verschil aanwezig is, is niet vreemd.

Voor de TS, de 760 doet 2e hands zo'n 180 euro, mogelijk dat je er iets meer voor kunt vragen aangezien de kaart in principe nieuw is maar ga van 180 euro uit, leg daar 60 euro bij en haal een nieuwe AMD Radeon X280, dan heb je een mooie kaart waar je nog weer een poos mee vooruit kan.

Overigens blijf ik erbij dat de leverancier voor een passende oplossing moet, zorgen, want in mijn laatste voorbeeld heb je zelf nog weer het werk om de 760 kaart verkocht te krijgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik denk dat het probleem is dat het verschil zo minimaal (zie de link van anandtech) is en ze het dan op 'gelijkwaardig' gaan gooien. Ik vind ook dat het niet netjes is dat ze een afgeslankte 670 (dat is een 760 namelijk) op een iets hogere clock er voor terug doen maar ik vermoed dat dat is omdat de 770 dan weer een stap hoger is (680)

Verwijderd

Topicstarter
Allen dank voor de reactie...@_Dune_ dank voor de bevestiging ik zat in dezelfde richting. Mijn "oude" kaart loopt de 680 (referentie) soms voorbij en dat zie ik deze gtx760 out of the box niet zo snel doen en dat is niet verwonderlijk als je bedenkt dat; CUDA Cores 1152 tenopzichte van 1344 voor de gtx670 en
Nvidia GeForce GTX 760 MSI Hawk Edition vs Nvidia GeForce GTX 670 MSI Power Edition

Shader Processing Units 1152 vs 1344
Actual Shader Performance 1152 vs 1344
Technology 28nm vs 28nm
Texture Mapping Units 96 vs 112
Texture Rate 106.7 GTexel/s vs 114.1 GTexel/s

En correct me if im wrong maar anandtech vergelijking heeft niets te maken met deze kaarten alleen de referentie modelen worden weer gegeven en die hebben totaal andere specs dan custom's.

Nu bieden ze een N690GTX-P3D4GD5.refurbished aan link hier;http://nl.msi.com/product/vga/N690GTXP3D4GD5.html#hero-overview

hmmmm

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 13:18 ]

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01 10:52
690 zijn wel echt zieke kaarten....

Zeg gewoon dat je een 770 GTX wil of je geld terug :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ferluci92 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:37:
Zeg gewoon dat je een 770 GTX wil of je geld terug :)
De TS heeft niks te eisen en gaat niet z'n volle bedrag terug krijgen, hooguit een euro of 200.

Er mag rekening worden gehouden met het feit dat de kaart 2 jaar lang (vrijwel?) probleemloos gebruikt is.

Verwijderd in "MSI RMA vervangings vraagtekens.."

Pas op met het lezen van nummertjes, dit zegt namelijk bar weinig over de uiteindelijke performance. Ja die GTX760 is trager als jouw GTX670, maar dit is geen gigantisch verschil.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 05-09-2014 13:42 ]

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:15:
Allen dank voor de reactie...@_Dune_ dank voor de bevestiging ik zat in dezelfde richting. Mijn "oude" kaart loopt de 680 (referentie) soms voorbij en dat zie ik deze gtx760 out of the box niet zo snel doen en dat is niet verwonderlijk als je bedenkt dat; CUDA Cores 1152 tenopzichte van 1344 voor de gtx670 en
Nvidia GeForce GTX 760 MSI Hawk Edition vs Nvidia GeForce GTX 670 MSI Power Edition

Shader Processing Units 1152 vs 1344
Actual Shader Performance 1152 vs 1344
Technology 28nm vs 28nm
Texture Mapping Units 96 vs 112
Texture Rate 106.7 GTexel/s vs 114.1 GTexel/s

En correct me if im wrong maar anandtech vergelijking heeft niets te maken met deze kaarten alleen de referentie modelen worden weer gegeven en die hebben totaal andere specs dan custom's.

Nu bieden ze een N690GTX-P3D4GD5.refurbished aan link hier;http://nl.msi.com/product/vga/N690GTXP3D4GD5.html#hero-overview

hmmmm
Nee die hebben geen compleet andere spec's als customs, alleen de clock/ram is wat hoger geclockt maar daar houd het wel op. De prestaties zijn inherent aan de architectuur.

Nu heb ik beide kaarten naast elkaar gezien i.v.m. een stock 670/680 en het scheelt ongeveer 4-5% tussen de twee MSI versies van beide kaarten wat zoals ik zei nog steeds kan beschreven worden als gelijkwaardig. Met overclocken presteerde de HAWK zelfs beter omdat hij gewoon veel verder gepusht kon worden door de veel betere koeler die op de HAWK zit ;)

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_760_HAWK/29.html
http://www.techpowerup.co...670_Power_Edition/31.html

Maar goed een 690 is natuurlijk wel een monster van een kaart, als je met SLI kan leven :o

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Hmm ik heb net mijn 7950 terug van msi, Had een mooie ingeleverd Zonder krassen of niks Zelfs folie er nog op en de blauwe dopjes etc, Krijg er een terug vol met krassen, Zonder dopjes.Krassen op alle schroeven./mounting. Wel dezelfde doos terug alleen andere serienummers erop. Precies hetzelfde verhaal, Ik laat het er maar bij zitten want hij werkt gewoon en klokt veel beter over dan mn oude kaart. Maar god weet wat voor leven zon kaart heeft gehad. Heb je in deze gevallen wel weer gewoon 2 jaar garantie?
(mijne had ook een kapotte fan)

Verwijderd

Topicstarter
@h4ze als je genoegen neemt met de prestatie, zoals je zegt het is beter dan dan je 'oude', dan is het ok denk ik het gaat erom of je zelf tevreden bent. De mijne die ik terug kreeg had ook nog een licht gebogen pcb daar was ik niet erg gelukkig mee en hoe het geleverd was evenmin. Dankzij het advies ben ik blij dat ik hierover bij de retailer en van daaruit bij msi terecht gekomen en die hebben het wel,beide, serieus genomen. Ondanks dat ik nu nog niets in me bezit heb zijn er goede contacten, ondanks wordt bedoeld als zijnde we praten als ik akkoord was gegaan met het eerste voorstel dan had ik inmiddels de kaart al in huis. Mocht je toch besluiten om er een bezwaar te maken dan een tip blijf netjes en correct daar bereik je het meeste mee afgezien van een veel beter gevoel over en weer.

Voor je andere vraag nee je hebt een koopovereenkomst afgesloten met je retailer met betrekking tot je originele kaart en de garantie termijn dit blijft staan ondanks dat je een vervanger krijgt. Het mag niet korter worden langer wel maar dit zal niet gebeuren, normaliter, en dat mag en kan je ook niet eisen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2014 00:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:23:
een 2e, goede RMA hebt ben je een stuk meer tevreden uiteindelijk :)
Yup dat kun je wel zeggen zoals al vermeldt ben ik akkoord gegaan met een N690GTX-P3D4GD5.refurbished zoals ze zelf zeiden, andere gelijkwaardig of een model hoger haden ze niet op voorraad. De 690 wel en zou in goede conditie zijn, gisteren ontvangen en het lijkt wel een nieuwe, uiterlijke staat maar ook de originele folie er nog op, i dont know >:)

Dus al met al a happy camper en ook nog stiller in de kast dus allen hier dank voor de adviezen en zo en zeker niet in de laatste plaats MSI en service center goede contacten en zeer goede service ik ben er blij mee.
Tzt kan er dus een slotje op deze topic... _/-\o_
Pagina: 1