Voor de laptop van mijn opa willen we graag het OS updaten. Hij draait nog Windows XP waar hij ook vrolijk zijn bankzaken op zit te doen. We hebben hem al vaker geadviseerd te upgraden maar meneer is erg eigenwijs. Nu heb ik vanmiddag naar een bezoek zijn laptop meegenomen om er Win 7 of 8 op tezetten, voor zijn eigen veiligheid.Nu weet ik dat beide OSen prima draaien op een pima draaien op een Core 2 Duo en 2GB Ram(ervaring) maar ik heb geen idee of het überhaupt vooruit te branden is op zijn laptop (zijn huidige xp installatie is al erg traag).
Specs:
Itel Pentium Mobile 735 (1.7GHz singecore)
1GB ram
Intel GMA 900
120gb pata hdd
Heeft iemand ervaring met win7/8 icm vergelijkbare specs? Hij gebruikt hem voor wat te internetten, mailen en bankieren. Ik zit met name in over die gma 900, dat ding kan niet eens een youtube filmpje op 720p aan.Wat betreft win 7 of 8 lijkt me 8 de betere keus voor prestaties op oude hardware, maar ben niet 100% zeker.
Nu denken jullie waarschijnlijk koop een nieuwe, maar hij heeft een heel krap pensioen dus willen we dit alleen doen als het echt niet gaat met de oude.
Specs:
Itel Pentium Mobile 735 (1.7GHz singecore)
1GB ram
Intel GMA 900
120gb pata hdd
Heeft iemand ervaring met win7/8 icm vergelijkbare specs? Hij gebruikt hem voor wat te internetten, mailen en bankieren. Ik zit met name in over die gma 900, dat ding kan niet eens een youtube filmpje op 720p aan.Wat betreft win 7 of 8 lijkt me 8 de betere keus voor prestaties op oude hardware, maar ben niet 100% zeker.
Nu denken jullie waarschijnlijk koop een nieuwe, maar hij heeft een heel krap pensioen dus willen we dit alleen doen als het echt niet gaat met de oude.