Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd probleem met Macbook Pro / iMac icm netwerk / Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-10 08:49
Ik zit al weken met een issue thuis. Internet op m'n Macbook Pro (late 2011) en iMac (2013) model werkt soms totaal niet, soms prima. Op de iPad, iPhone, geen issues.

Ik heb al gezien op andere fora dat Apple schijnbaar nogal strikt omgaat met wifi protocollen. Dat je MTU, etc. etc. precies moet instellen. Niet alleen op de router, maar ook op de Mac. Heb al vanalles geprobeerd.

In /System/Library/SystemConfiguration/ zijn alle netwerkinstellingen te vinden. Alles deleten helpt soms wel, soms niet. PRAM resetten. Soms wel, soms niet.

Het vreemde is dat het niet ligt aan Wifi. UTP inprikken geeft soms ook problemen.

Netwerk op andere poorten werkt wel. E-mail, inloggen op NAS (8080), etc.

Ik heb de Cisco epc3925 router van Ziggo. Eerder had ik KPN met hun experiabox en een Linksys router voor Wifi. Die gaf geen problemen. Maar het rare is dat ik de router er nu ook al tussen heb gehad en dat geeft wel problemen. Ook daarop al alles geprobeerd in te stellen. Ook met UTP geprobeerd. Etc.

Het mooiste van alles is nog dat ik soms gewoon kan blijven Googlen, maar vanaf dat ik een resultaat aan klik, is het feest weer voorbij... Dus ik dacht: https andere poort... Maar een andere https site werd weer niet geopend.

Wie kan me helpen met mijn Issue?

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 19:36

WTM

Wat is er anders geworden of was het altijd al kommer en kwel met de Cisco router? Anders een fatsoenlijke router kopen (airport extreme? Of asus ac68u?) en de ziggo Cisco alleen als modem laten instellen door de helpdesk?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De router & switch functie van die apparaten is ronduit slecht. Ik heb ook rare dingen gezien zoals broadcast en multicast packets die op de switch poorten gefilterd worden.

Ik zou je aanraden om het modem in bridge functie te zetten en er vervolgens zelf een router achter te hangen. Ik heb nu een Airport Extreme (6th gen) met 802.11ac. Dat gaat echt als een speer (1.3Gb/sec).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Modem zsm in bridge en je linksys router erachter of inderdaad Airport neer zetten als je toch al Apple producten in huis hebt, werkt goed samen bij veel (particuliere) klanten.

[ Voor 19% gewijzigd door andy88 op 21-08-2014 02:34 ]

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-10 08:49
Hmm ok. Zal die bridge modus + linksys optie proberen. Als dat niet werkt koop ik wel een airport extreme :)