Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] RDP probleem na aanzetten inkomende VPN

Pagina: 1
Acties:

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 15:05

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Waerde GOT-ters,

Om te beginnen: ik weet niet goed of deze vraag nou hier thuishoort of in 'netwerken'. Daarnaast heb ik enige pogingen gedaan om te zoeken, maar omdat google vooral resultaten over VPN danwel RDP (remote desktop) teruggeeft zie ik door de bomen het bos niet en weet ik ook niet goed waar ik op moet zoeken. Hulp daarbij waardeer ik ook erg.

De situatie: Ik heb een thuisservertje. Deze draait Win7 en zit in mijn thuis-LAN achter een router/modem van Ziggo. Hierop heb ik een poort geforward voor RDP naar die server zodat ik vanaf waar dan ook kan inloggen. Dit werkt al een tijd prima.

Wat heb ik gedaan: Ik wilde dat dat servertje ook VPN-verbindingen aan zou kunnen. Dus heb ik dit aangezet volgens de volgende stappen, via RDP: http://www.howtogeek.com/...-installing-any-software/ (TL;DR: Network Connections > File > New Incoming Connection > Create new user for vpn access > check 'through the internet' > check 'IPv4', 'File & Printer...' en 'QoS' > Click 'allow access')

En boem! RDP verbroken. Ik naar huis. RDP werkt nog wel als ik in het LAN zit, maar niet meer vanuit Internet. Modem is niet aangeraakt en heeft nog steeds de port geforward.

Wat heb ik gemold? Hoe kan ik het herstellen (het liefst met behoud VPN-server)? Of waar moet ik op zoeken?

Mijn dank ik groot, alvast

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Celeron Tweakert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 12:13
Ook hier exact datzelfde probleem, wat doen we fout ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je legt niet uit wat je zelf al geprobeerd hebt om het op te lossen... Dat doe je fout... ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B