Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:50
hoihoi mensen

Nadat ik altijd gegamed heb op de ps3 en ps4 ben ik sinds kort overstag gegaan door op een pc te gaan gamen.
Ik heb altijd gezegd spelcomputers zijn om te gamen en pc`s om te werken en nu weet ik weer waarom.
Het probleem is dus dat ik niet gewend ben aan controller instellingen en andere hardware instellingen,daar zit nu dus ook het probleem.

Mijn muis is een logitech g502 maar moet ik die telkens instellen voor elke game?
er zit eenstukje software bij met profielen die je aan een exe bestand kunt koppelen.

maar hoe stel ik die muis in en dan met name welke knop wijs ik aan welke actie toe.
ik snap dat dat persoonlijk is voor iedereen maar is er niet een soort standaart die je kunt instellen en dan eventueel kunt bewerken.

ben nu met sniper elite 3 bezig en ie staat er uiteraard niet bij de logitech profielen die er standaard bij zitten.(en de anderen profielen zijn gewoon standaard die je in moet vullen,dus alleen de naam)

dus heeft of iemand profielen voor mij. of weet iemand een andere makkelijke manier. want nogmaals ik zou mijn god niet weten welke knop ik aan welke actie moet koppelen zodat het fatsoendelijk speelt zodat ik niet naar de ps4 hoef te grijpen aangezien ik de graphichs op een pc ook sick vind met een goede kaart.

thanks voor de mensen die dit gelezen hebben en meedenken.

groetjes martijn

[ Voor 3% gewijzigd door martijnuitoss op 20-08-2014 22:12 . Reden: toevoeging ]

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
TJa, zoals je al zei, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren.

Daarnaast verschilt het ook per fabrikant.
Het beste zou je kunnen kijken op de site van Logitech om te kijken of ze daar profielen hebben.

Heb je zelf al gezocht naar profielen en andere opties???

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als jouw muis gewoon als '8 knoppen' muis wordt gezien, kan je dit natuurlijk ook gewoon ingame instellen.

Vaak zie ik bij zulke 'profile' settings dat de muis gewoon de knoppen toewijst aan bepaalde toetsen, waar bijvoorbeeld R reload is, zet het profiel knop 3 op de toets R.

Waarom gebruik je dan niet gewoon de ingame settings? Steeds meer games hebben 'primairy' en 'secondairy' keybinds, dus 1 actie waar je 2 knoppen aan kan toewijzen.

De game komt met een standaard setje, daarvanuit wat aanpassen voor de knoppen die je anders wil en je bent klaar. De 1 wil bv zijn reload/special op de zijknoppen hebben, de ander juist crouch/jump.

Ik heb zelf de G19, welke ook met profielen werkt, maar daar ben ik al bizar snel mee gestopt, de software herkent lang niet altijd dat je even een alt-tab doet en blijft de keybinds dus staan op de game.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:50
SinergyX schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:15:
Als jouw muis gewoon als '8 knoppen' muis wordt gezien, kan je dit natuurlijk ook gewoon ingame instellen.

Vaak zie ik bij zulke 'profile' settings dat de muis gewoon de knoppen toewijst aan bepaalde toetsen, waar bijvoorbeeld R reload is, zet het profiel knop 3 op de toets R.

Waarom gebruik je dan niet gewoon de ingame settings? Steeds meer games hebben 'primairy' en 'secondairy' keybinds, dus 1 actie waar je 2 knoppen aan kan toewijzen.

De game komt met een standaard setje, daarvanuit wat aanpassen voor de knoppen die je anders wil en je bent klaar. De 1 wil bv zijn reload/special op de zijknoppen hebben, de ander juist crouch/jump.

Ik heb zelf de G19, welke ook met profielen werkt, maar daar ben ik al bizar snel mee gestopt, de software herkent lang niet altijd dat je even een alt-tab doet en blijft de keybinds dus staan op de game.
ik ben er inmiddels achtergekomen dat ik inderdaad beter de ingame settings kan gebruiken.
ik was gewend starten spelen maar dan moet dit maar de eerste keer.

toch bedankt voor de reacties