Ik probeer Windows 8.1 op mijn SSD te installeren. Bios staat op uefi en ssd wordt herkend. Ook de setup van windows 8.1 krijg ik ervoor (vanaf usb). Alleen dan moet ik aangeven waarop ik windows wil installeren er is één partitie dus ik selecteer deze, maar dan krijg ik de foutmelding: we kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden. Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor informatie. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Schijf leegmaken en partities verwijderen helpt voor sommige mensen en of de schijf geformateerd is naar ntfs zijn dingen die ik vaak tegenkom. Hoe kan ik makkelijk controleren en eventueel veranderen?
Geeft sowieso even je volledige specs van je PC.
Staat in de BIOS AHCI bijvoorbeeld aan ? Is het een nieuw SSD of al gebruikt waardoor er partities op staan ?
Staat in de BIOS AHCI bijvoorbeeld aan ? Is het een nieuw SSD of al gebruikt waardoor er partities op staan ?
Ik neem aan dat je inmiddels een ISO gevonden hebt?-Sybren schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:58:
Ik probeer Windows 8.1 op mijn SSD te installeren. Bios staat op uefi en ssd wordt herkend. Ook de setup van windows 8.1 krijg ik ervoor (vanaf usb). Alleen dan moet ik aangeven waarop ik windows wil installeren er is één partitie dus ik selecteer deze, maar dan krijg ik de foutmelding: we kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden. Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor informatie. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik had overigens precies hetzelfde probleem met mijn installatie op een SSD. Blijkt dat een hoop van die SSD schijven de SATA 3 link speed niet aankunnen: dan kun je wel 1 keer opstarten, maar daarna herkent ie de schijf niet meer; of fouten die jij krijgt; of een vage melding that je schijf waarschijnlijk niet bootable is, etc.
Mijn advies? Zet in je BIOS de SATA link speed eens op 'Gen2' (of wat op jouw moederboard sata 2 speed aanduidt). Vaak te vinden bij 'storage device settings' of iets dergelijks. Dat verschil tussen SATA 2 en SATA 3 ga je op een SSD schijf echt niet merken, en je hebt dan iig een werkende disk.
Overigens, wel een beetje magere topic start, LOL. Je hoort eigenlijk veel meer informatie te geven, over wat je zelf al geprobeerd hebt en zo. Maar goed, denk toch dat het wel goed gaat komen met mijn suggestie.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Het is opgelost ssd helemaal leeg gemaakt , ntfs gemaakt en toen windows partities laten maken
Pagina: 1