Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n site niet naar links opschuift als een pagina een verticale scrollbar heeft? Sommige pagina's hebben namelijk weinig content en daardoor geen verticale scrollbar. Aangezien de browser minder breed is als de scrollbar zichtbaar is, schuiven de divs een aantal pixels naar links.
Ik wil eigenlijk dat de pagina centreert alsof er toch een scrollbar is, ook als die er niet is, zodat de divs op m'n pagina op exact dezelfde plaats staan, of er nu een scrollbar is of niet. Ik heb al het één en ander gegoogled, maar kan niks nuttigs vinden. Wie weet raad
overflow: hidden is geen optie want dan kun je niet meer scrollen.
Ik wil eigenlijk dat de pagina centreert alsof er toch een scrollbar is, ook als die er niet is, zodat de divs op m'n pagina op exact dezelfde plaats staan, of er nu een scrollbar is of niet. Ik heb al het één en ander gegoogled, maar kan niks nuttigs vinden. Wie weet raad
overflow: hidden is geen optie want dan kun je niet meer scrollen.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <html> <head> <title></title> <style> * {margin: 0;} html, body {height: 100%;} .wrapper {min-height: 100%; position: relative; width: 1280px; height: auto !important; height: 100%; margin: 0 auto -100px; /* the bottom margin is the negative value of the footer's height */} .footer, .push {height: 100px; /* .push must be the same height as .footer */} .header {height: 100px;} .footer {position: relative; width: 1280px; margin: 0 auto;} </style> </head> <body> <div class="wrapper"> <div class="header">Header</div> Content <div class="push"></div> </div> <div class="footer">Footer</div> </body> </html> |