Toon posts:

Router voor achter Ziggo Ubee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forum leden,

Aangezien ik de laatste tijd vrij veel problemen ondervind met het wifi gedeelte van mijn ziggomodem/router Ubee EVW3200 ben ik op zoek naar een nieuwe router.

De bedoeling is dat de Ubee in bridgemodus komt te staan en hierachter een nieuwe router wordt gekoppeld.

Het budget voor de router is circa € 100.

Ik zat zelf te denken aan de Asus RT-N66U.

Ik heb een Ziggo Z2 internet aansluiting dus de maximaal haalbare snelheid is 90mb.

Al het advies is welkom!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 19:10 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik zou zeggen, gooi je eisen in de pricewatch ;).

Dan komen daar een paar modellen uitrollen.
Daar lees je de reviews van, op basis daarvan maak je je beslissing.

Heb je dan modellen waartussen je twijfelt, dan kunnen we je vast helpen.

Wel is een situatieschets handig, wat zijn je eisen? Wat moet ie kunnen?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je respons EWK!

Ik ben idd al aan het rondsnuffelen.

Een stabiele 2,4ghz internetverbinding is de enigste vereiste met een goed bereik (benedenverdieping en eerste verdieping).

En de bediening/instellen dient niet zo moelijk te zijn. Ik heb namelijk niet zoveel ervaring met het opzetten van netwerken......

• EWK
  • Niet online

EWK

Wil je geen combi met 2.4 en 5GHz? Ik weet niet hoeveel andere ssids er bij je in de buurt zijn?
Het scheelt nogal of je op een boerderij achteraf woont of n flatje in Amsterdam. Meten is weten, dus als je een android telefoon hebt zou je bijvoorbeeld met wifi analyser kunnen kijken.

Wat is je definitie van goed bereik? Veel streepjes? Of wil je de 90mbit over wifi proberen te halen?

En niet onbelangrijk, welke devices ga je er mee verbinden?

En je budget?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten hier aardig wat ssids in de buurt, maar de 2 meeste gebruikte devices (2x laptop) ondersteunen helaas geen 5ghz. Dus daarom vind ik 2.4ghz belangrijk.

De volgende devices worden verbonden:

1x Dell laptop XPS 15
1x HP Laptop
1x iPhone 4
1x Samsung Galaxy S Plus
1x Ipad 2
1x Playstation 3

Ik vind het belangrijk dat mijn internet stabiel is en dus niet steeds wegvalt. Een zo hoog mogelijke snelheid is mooi meegenomen maar niet doorslaggevend.

Het budget is €100 - € 150, maar vraag me alleen af of de high end routers automatisch ook de beste 2.4ghz routers zijn......

• EWK
  • Niet online

EWK

Nou, qua signaal vast er niet zoveel te winnen. Elke fabrikant moet zich immers aan de wetgeving houden. Wel is er bijvoorbeeld onderscheid tussen thoughput van de wan naar lan, maar dat zal bij niet zo erg van belang zijn. Kijk eens hier, wellicht kun je wat met de extra inzichten.

http://www.smallnetbuilde...eless-router-2014-edition

Hoi!

Pagina: 1