Wmv files geclassificeerd in Finder als Documents?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:20
Iedereen weet dat wmv files in 99.99% van de gevallen video files zijn. Toch worden ze in de Finder onder 'Documents' gezet en niet onder 'Movies'.
Waarom?

Omdat OS X wmv niet kan afspelen? Maar veel andere formaten worden ook niet afgespeeld in Mavericks en die tonen wel onder Movies. Bovendien kan ik ze met vlc gewoon afspelen.

Waarom doet Apple dit? Zij moéten weten dat wmv files movie files zijn en toch hebben ze het zo geprogrammeerd het onder 'Documents' te tonen? Wat zegt dit over Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Ik denk dat er bij jouw iets fout zit. Bij mij (Mavericks) wordt bij "Al mijn bestanden" WMV keurig onder Films weergegeven en de soort is Windows Media Video.
Heb je ooit een ander programma voor WMV bestanden gehad?
Overigens gebruik ik ook gewoon VLC

[ Voor 7% gewijzigd door Pendora op 20-08-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Nee. En ik heb al meerdere keren Mavericks opnieuw geïnstalleerd en alle wmv files toont hij onder Documents. Doe hij dit bij jou ook in column view? Die view gebruik ik nl.
In Column view staan ze onder het kopje 'Documents'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Hm... Je hebt gelijk. Bij Al mijn bestanden is het een film en als je op soort sorteert is het een document. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Geloof er niks van dat dit een bug is. Dit moet supermakkelijk te fixen zijn en zit al zeker 1 jaar erin (heb pas sinds 1 jaar een mac). Dit is gewoon bewust beleid. Zegt wel wat over Apple hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:39
SAICRJMPM schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:05:
Geloof er niks van dat dit een bug is. Dit moet supermakkelijk te fixen zijn en zit al zeker 1 jaar erin (heb pas sinds 1 jaar een mac). Dit is gewoon bewust beleid. Zegt wel wat over Apple hoor.
Wat probeer je met dit soort opmerkingen te bereiken? Dat Apple de boel bewust saboteert ofzo? Dan ben je (denk ik) wel een beetje paranoïde, hoor. Of een troll.

On-topic: heb je in Finder aangegeven dat (bijv.) VLC altijd WMV's moet openen? Wellicht dat dan de WMV's wel juist in Finder worden gerangschikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Volkan1984 op 20-08-2014 20:22 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Volkan1984 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:21:
[...]

Wat probeer je met dit soort opmerkingen te bereiken? Dat Apple de boel bewust saboteert ofzo? Dan ben je (denk ik) wel een beetje paranoïde, hoor. Of een troll.

On-topic: heb je in Finder aangegeven dat (bijv.) VLC altijd WMV's moet openen? Wellicht dat dan de WMV's wel juist in Finder worden gerangschikt.
Ja heb ik aangegeven. Wmv files openen default met vlc. Wmv files worden - wat je ook doet - geclassificeerd als 'Documents'.

En over mijn Apple opmerking: sommige dingen zijn zo vreemd dat kunnen geen bugs zijn. Zeker niet als ze al zeker 1 jaar erin zitten en super makkelijk te fixen moeten zijn en moet dus gewoon by design zijn. Of lijkt jou dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Het kan ook zijn dat er geen kwade opzet in het spel is en deze "bug" simpelweg niet zo'n hoge prioriteit heeft.

Wat vind je nog meer vreemd? Wellicht dat ik of iemand anders e.e.a. voor je kan ophelderen.

• SAICRJMPM
Volkan1984 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:55:
Het kan ook zijn dat er geen kwade opzet in het spel is en deze "bug" simpelweg niet zo'n hoge prioriteit heeft.

Wat vind je nog meer vreemd? Wellicht dat ik of iemand anders e.e.a. voor je kan ophelderen.
Wat ik nog vreemd vind is dit:

Tegenwoordig hebben we grote schermen, 24 inch bijvoorbeeld. Een webpagina zoom ik dan altijd in door paar keer op de zoom knoop te drukken (ik browse schermvullend). Chrome onthoudt dit zoom level. Volgende keer als je op die site komt zoomt Chrome automatisch. Bij Safari moet je steeds weer paar keer op de zoom knop klikken. Het wordt niet onthouden.

Ik vraag me soms af vinden andere Safari gebruikers dat niet irritant dat je steeds opnieuw moet zoomen als je browsed op groot scherm en graag schermvullend browsed?

• Volkan1984
Het klopt dat dat niet wordt onthouden. Wellicht kan je iets met deze extensie: http://www.macupdate.com/...ageszoom-safari-extension?

Ik snap je punt maar wellicht heeft de meerderheid geen probleem met het zoomgedrag van Safari?
Pagina: 1