Dual boot Windows 7 / Linux Mint

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Draai naar volle tevredenheid Windows 7 met Virtualbox en Linux Mint maar wil nu een dual boot maken zodat ik kan kiezen bij het aanzetten van de PC of Windows 7 of Linux Mint. Heb Lubuntu draaien op een oude HP laptop en een EEEPC en dit werkt perfect, dus wil nu stoppen met 'emuleren' en direct Linux gaan draaien op mijn PC maar wel Lubuntu vervangen door Linux Mint.

Huidige configuratie volgens 'Speccy'
- Intel Core i3 530 @ 2.93GHz
- ASUSTeK Computer INC. P7H55-M (LGA1156)
- 4.00GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
- 1023MB NVIDIA GeForce GTS 450 (NVIDIA)
- 465GB Seagate ST3500418AS ATA Device (SATA)

Idee is dus een extra hard disk te kopen voor Linux Mint en dan tijdens het aanzetten van de PC moet ik kunnen kiezen tussen opstarten met Windows 7 of Linux Mint?

Als ik van CD boot, gaat de installatie dan volledig automatisch net zoals bij Virtual Box / oude laptop ja / nee?

Kan dit helaas niet testen en mijn Windows 7 moet blijven werken...

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59
De eerste keer is altijd spannend. Het gaat altijd een keer fout dus maak eerst een backup van je huidige schijven indeling met clonezilla.

Tijdens de installatie wordt je geholpen maar je moet wel zelf je niet windows schijf kunnen identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je de tweede schijf hebt geplaatst, maak die dan ook je primaire boot device (oftewel, zet 'm voor je Windows schijf bij HDD boot opties). Daarna van CD starten en de installatie volgen zoals je gewend bent. En wat robkorv zegt, let goed op dat je wel de juiste schijf selecteert!

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Denk dat ik maar op safe ga en een mobile rack ga kopen om de harde schijven te wisselen, een voor Windows 7 en een voor Linux Mint. Volgende PC ga ik wel 'oefenen' met een dual boot Windows 7/8/9 & Linux Mint.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 13:02
En als jij je actie simuleert/oefent met virtualbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

clogie886 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 04:47:
Denk dat ik maar op safe ga en een mobile rack ga kopen om de harde schijven te wisselen, een voor Windows 7 en een voor Linux Mint. Volgende PC ga ik wel 'oefenen' met een dual boot Windows 7/8/9 & Linux Mint.
Kan je net zo goed de Windows schijf tijdelijk afkoppelen. Na installatie van Mint hang je 'm er weer aan en als je dan een keer update-grub draait (dit wordt automatisch gedaan bij een kernel update), krijg je er gratis en voor niets een entry bij voor Windows. Of je niet telkens je boot volgorde te veranderen of schijven te wisselen. Scheelt je ook nog wat geld ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1