Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment helaas alweer toe aan een nieuwe smartphone en ik twijfel zwaar of ik nog bij Windows Phone moet blijven. Hopelijk hebben jullie naar aanleiding van onderstaand verhaal enige adviezen..

Redenen om te blijven:
+ Ik vind het OS op zichzelf heel fijn en prettiger werken dan Android (wat ik voorheen had) en iOS (wat ik een beetje kan van de iPad).

Redenen om te gaan:
- Geen officiële GMail app. Ik heb 2 Gmail accounts (zakelijk vs prive) en om beiden te gebruiken heb ik 2 verschillende apps geïnstalleerd. Beiden hebben weinig mogelijkheden en met de ene kan ik zelfs alleen maar email lezen, niet eens versturen of reageren! En dan laat het openen van attachments nog maar even achterwege..

- Ik heb dagelijks (kleine) problemen met mijn huidige HTC 8S. Nog even los van het feit dat het geheugen al vol zit na het installeren van 10 (!) apps, heb ik constant vastlopers. In eerste instantie gebruik gemaakt van garantie, telefoon laten repareren, werd met hetzelfde defect gewoon teruggestuurd(!), na klacht gelukkig wel een nieuwe ontvangen en deze loopt nu 1 a 2x per dag vast. Ik heb maar een (ouderwetse) wekker gekocht omdat ik niet wil dat ik me verslaap omdat mijn telefoon in m’n slaap is vastgelopen..

- Foto’s (ik ben fotograaf). Ik moet ontzettend veel moeite doen om zoiets simpels als een paar foto’s van computer naar telefoon over te zetten. De meegeleverde software werkt vaak pas na 4-5x opnieuw inpluggen van de telefoon via USB. Als ik de Photos app open, staan daarin al direct na installatie mappen (DCIM en lldata) waarin niet eens foto’s staan. Deze zijn op geen enkele manier te deleten.

- Skype. Sinds kort moet ik per sé met een Microsoft account inloggen. In het startscherm staat dat ik deze aan mijn Skype account kan koppelen, maar deze mogelijkheid wordt na het inloggen niet meer geboden. De supportwebsite stuurt je van het kastje naar de muur (zonet nog een half uur aan besteed en niet op kunnen lossen). Met als gevolg dat ik niet meer mobiel kan skypen. Als Microsoft zo graag wil dat ik een Microsoft account gebruik, waarom maken ze het dan allemaal zo omslachtig? Bij Apple en Google producten heb ik nooit dit soort problemen..

Allemaal kleine ergernissen waardoor ik aan Windows Phone twijfel.. Kort samengevat vind ik het OS heel fijn, maar de meeste apps waardeloos. Ik twijfel daarom heel erg of ik bij WP8 moet blijven. Mijn pc en laptop heb ik de afgelopen 2 jaar vervangen door Apple apparatuur en dat is echt een verademing. Maar ik ben niet van plan 600 euro neer te tellen voor een mobiele telefoon (iPhone). Het enige wat ik nodig heb is een goed werkende telefoon met Whatsapp, email, internetbankieren en navigatie. Games, entertainment, video enzo interesseren me niets (vandaar dat ik dacht met de HTC 8S wel goed te zitten).

Hoewel ik het eigenlijk teveel geld vind voor een telefoon, neig ik nu een beetje naar de Nokia 925 (280 euro). Met name de Nokia navigatie spreekt mij heel erg aan. Zal deze telefoon mij beter bevallen dan de HTC 8S? Veel van de bovenstaande problemen zitten in de apps. Dat is natuurlijk niet 1-2-3 opgelost met een nieuwe telefoon. Kunnen jullie mij iets aanraden?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11 15:04

TheBorg

Resistance is futile.

GMail
Ik gebruik zelf exchange dus ik weet niet hoe het in de praktijk werkt, maar is IMAP geen optie? Kun je keurig netjes alles gescheiden houden. Wellicht hebben andere mensen hier ervaring mee.

Vastlopers
Waarschijnlijk is dit toestel specifiek want ik kan me niet herinneren dat ik ooit m'n telefoon opnieuw op heb moeten starten.

Foto’s
Ik heb een Nokia 925 en het enige wat ik hoef te doen is het kabeltje inprikken en naar de telefoon bladeren (is een mass storage device). Geen app nodig.

Ik heb zoveel Skype contacten dat ik het niet op m'n telefoon wil hebben dus hier heb ik geen ervaring mee.

• awosome
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-10 16:57
Foto's
Welk besturingssysteem gebruik je op de PC? bij windows 7 en 8 werkt alles gewoon out of the box inclusief op 8 een synchronisatie app.

Navigatie
Nokia navigatie is als het goed is voor alle Windows Phones gratis te krijgen sinds de overname door Microsoft. HERE drive+ HERE maps
GMail
Kan je je accounts niet gewoon bij instellingen->email+accounts invoeren? geen 3rd party app voor nodig.

Ik heb zelf geen last van vastlopers (Lumia 920 8.1 update 1 DP)

[ Voor 20% gewijzigd door awosome op 20-08-2014 18:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:47:
Maar ik ben niet van plan 600 euro neer te tellen voor een mobiele telefoon (iPhone). Het enige wat ik nodig heb is een goed werkende telefoon met Whatsapp, email, internetbankieren en navigatie. Games, entertainment, video enzo interesseren me niets (vandaar dat ik dacht met de HTC 8S wel goed te zitten).
Serieus, neem een Blackberry (10). Echt een heel fijn OS en kan Android apps draaien. Alleen de gratis navigatie van Nokia (here maps) zou een reden kunnen zijn om bij Windows Phone te blijven..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 18:15 ]

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11 08:17
Gmail: Ik denk dat je het kan toevoegen aan de standaard e-mail app maar heb dit nog nooit gedaan. Dit is een goed alternatief: http://www.wpcentral.com/...-windows-phone-81-support

Opslagproblemen: Ik heb gehoord dat windows Phone 8 een bug heeft dat ervoor zorgt dat je toestel teweinig opslag heeft. bron: http://www.telemeen.blogs...lem-other-of-windows.html
Je kan deze app eens proberen of je kan de developer preview van windows Phone 8.1 installeren. Bij 8.1 is dit probleem normaal opgelost (je kan de developer preview gratis downloaden en je hebt direct alle voordelen van windows Phone 8.1! Zeker een aanrader): http://www.windowsphone.c...f8-47df-bd19-3fe94e6c744a

Foto's: Als je je gsm verbind met de computer wordt het gewoon herkend als een USB. http://www.wpxbox.com/usb...copy-paste-files-from-pc/

Skype: Heb deze problemen nooit gehad, heb je al op je computer proberen in te loggen en daar alles te mergen?

[ Voor 3% gewijzigd door manmad op 20-08-2014 18:22 ]

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 13:52
De meeste problemen komen waarschijnlijk weg bij je 8S.

Gmail kun je toch gewoon toevoegen aan 'e-mail & accounts'? E-mail, agenda, contacten, alles wordt bij mij gesynchroniseerd.. Heb daarnaast overigens wel een MS account (primair)..

Opslagprobleem is voornamelijk 8S specifiek, maar 4GB intern geheugen... houd niet over..

Foto's: Gok dat het probleem ligt bij je 8S. Wanneer ik mijn telefoon (920) koppel aan m'n PC synchroniseert hij automatisch de foto's via de WIndows Phone App. 200 foto's duurt ongeveer 2-5 minuten.. Ook kan ik de foto's en video's gewoon benaderen via de 'verkenner' in W7/8.
Als je zo van fotograferen houdt zou ik sowieso niet voor een 8S gaan, maar voor een Nokia Pureview camera (920/925/1020/1520/930).

Skype: windows Phone werkt zoveel prettiger met een MS account... Advies, maak er één aan en koppel deze met je Skype account.. Op deze manier maak je optimaal gebruik van WP (OneDrive/OneNote/back-up/etc.)

Apple apparatuur met een 8S vergelijken lijkt me ook een beetje vreemd... Apple producten zijn vaak 'high-end' en daar betaal je ook naar. Dat kun je van 8S niet zeggen.. Advies, probeer een wat meer high-end WP telefoon, ik weet zeker dat het je beter zal bevallen.
Let er wel op dat de 925 maar 16 GB intern geheugen heeft (tenzij speciale editie) en geen uitbreidbaar geheugen..

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Handige Harrie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:47:
Ik ben op dit moment helaas alweer toe aan een nieuwe smartphone en ik twijfel zwaar of ik nog bij Windows Phone moet blijven. Hopelijk hebben jullie naar aanleiding van onderstaand verhaal enige adviezen..

Redenen om te blijven:
+ Ik vind het OS op zichzelf heel fijn en prettiger werken dan Android (wat ik voorheen had) en iOS (wat ik een beetje kan van de iPad).

Redenen om te gaan:
- Geen officiële GMail app. Ik heb 2 Gmail accounts (zakelijk vs prive) en om beiden te gebruiken heb ik 2 verschillende apps geïnstalleerd. Beiden hebben weinig mogelijkheden en met de ene kan ik zelfs alleen maar email lezen, niet eens versturen of reageren! En dan laat het openen van attachments nog maar even achterwege..

Gebruik METROMAIL, dat is een sublieme Gmail client met support voor meerdere accounts van meerdere providers. Attachments ook geen probleem.

- Ik heb dagelijks (kleine) problemen met mijn huidige HTC 8S. Nog even los van het feit dat het geheugen al vol zit na het installeren van 10 (!) apps, heb ik constant vastlopers. In eerste instantie gebruik gemaakt van garantie, telefoon laten repareren, werd met hetzelfde defect gewoon teruggestuurd(!), na klacht gelukkig wel een nieuwe ontvangen en deze loopt nu 1 a 2x per dag vast. Ik heb maar een (ouderwetse) wekker gekocht omdat ik niet wil dat ik me verslaap omdat mijn telefoon in m’n slaap is vastgelopen..

Dat is helaas een HTC kwaal, in dit geval. Met mijn 920 en 930 nog nooit last van gehad.

- Foto’s (ik ben fotograaf). Ik moet ontzettend veel moeite doen om zoiets simpels als een paar foto’s van computer naar telefoon over te zetten. De meegeleverde software werkt vaak pas na 4-5x opnieuw inpluggen van de telefoon via USB. Als ik de Photos app open, staan daarin al direct na installatie mappen (DCIM en lldata) waarin niet eens foto’s staan. Deze zijn op geen enkele manier te deleten.

Voor foto's moet je bij de Lumia zijn.

- Skype. Sinds kort moet ik per sé met een Microsoft account inloggen. In het startscherm staat dat ik deze aan mijn Skype account kan koppelen, maar deze mogelijkheid wordt na het inloggen niet meer geboden. De supportwebsite stuurt je van het kastje naar de muur (zonet nog een half uur aan besteed en niet op kunnen lossen). Met als gevolg dat ik niet meer mobiel kan skypen. Als Microsoft zo graag wil dat ik een Microsoft account gebruik, waarom maken ze het dan allemaal zo omslachtig? Bij Apple en Google producten heb ik nooit dit soort problemen..

Ik kan me niet vinden in de problemen die je beschrijft. Totaal geen problemen hier. HERE DRIVE+ is heel fijn en op de Lumia 930 is ie lang niet zo'n batteryhog als op de 920.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Dit is ofwel user error of je 8S is gewoon defect.

Ik heb 2 Windows Phone 7 toestellen en 2 Windows Phone 8 toestellen gehad en vastgelopen zijn ze nog nooit, behalve 1x toen ik mijn HTC 8x in de zon had laten liggen.

Een officiële gmail app is er niet, maar je kan het zo configureren dat je met de ingebouwde mail-app gewoon gmail kan gebruiken. Werkt prima.

Foto's overzetten doe je gewoon via OneDrive. Kabeltjes zijn ouderwets....

Heb je al eens je telefoon gereset?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Tja...keuzes :P
Ik zou voor de Blackberry Z10 gaan (stabiel OS en android apps + bang4bucks qua specs) of de Nokia Lumia 630 (Windows Phone, Nokia apps oa camera en here maps, ook goeie prijs/kwaliteit hoewel er geen voorcamera opzit!)

Ikzelf zou voor de Z10 gaan, flagship phone voor 150€ (na cashback) is gewoon een steal ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot zover. Ik zal me ook eens in de Blackberry Z10 verdiepen, ik had me niet gerealiseerd dat dat bedrijf nog bestond.. :P
TheBorg schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:55:
GMail
Ik gebruik zelf exchange dus ik weet niet hoe het in de praktijk werkt, maar is IMAP geen optie? Kun je keurig netjes alles gescheiden houden. Wellicht hebben andere mensen hier ervaring mee.
Ga ik proberen!
Navigatie
Nokia navigatie is als het goed is voor alle Windows Phones gratis te krijgen sinds de overname door Microsoft.
Zijn de kaarten gratis te downloaden? Ook in ietwat ‘exotischere’ landen buiten Europa en Noord-Amerika? Ik neem aan dat het met de 16GB van de Nokia 925 wel moet lukken he, als ik het nu (met moeite) met 4GB redt..
awosome schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:05:
Foto's
Welk besturingssysteem gebruik je op de PC? bij windows 7 en 8 werkt alles gewoon out of the box inclusief op 8 een synchronisatie app.
Misschien dat daar inderdaad een probleem ligt.. Ik heb een iMac (OS X 10.9).
Sonny7 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:51:
Als je zo van fotograferen houdt zou ik sowieso niet voor een 8S gaan, maar voor een Nokia Pureview camera (920/925/1020/1520/930).
Wellicht een beetje ouderwets, maar voor fotograferen heb ik een fotocamera. ;) Het ging mij er meer om dat ik mijn beste op telefoon bij de hand wil hebben.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:36:
[...] Zijn de kaarten gratis te downloaden? Ook in ietwat ‘exotischere’ landen buiten Europa en Noord-Amerika? [...]
Probeer het eens :P Maar ik zal je voor zijn. De hele wereld is gratis te downloaden. Je gaat geen betere gratis navigatiesofware krijgen IMO. (of nouja, 196 landen, maar die paar landen die er niet bij zitten zul je waarschijnlijk nooit in je leven bezoeken ^^)

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 22:55
Let er wel op dat niet bij elk model de hele wereld gratis is. Dit is alleen voor de high end modellen. Voor de mid end en low end is het volgens mij alleen europa of nederland

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 13:52
RamonK schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:04:
Let er wel op dat niet bij elk model de hele wereld gratis is. Dit is alleen voor de high end modellen. Voor de mid end en low end is het volgens mij alleen europa of nederland
Niet meer na de 8.1 update, dan heeft ieder toestel, zowel low als high end Drive +, offline navigatie in 196 landen (let wel, alleen Lumia's)

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-11 22:16
Ik heb zelf een ATIV S, en heb hiervoor een HTC Radar gehad. Mijn HTC Radar had wel wat "rare" dingen die jij ook had. Telefoon langszaam, en liep regelmatig vast. Toen hij uiteindelijk overstapt op een ATIV S, en 0.0 problemen gehad.

Telefoon is nog nooit vast gelopen, (een paar keer enorm sloom, maar dit kwam dooreen defecte Micro SD)

Voor de foto's, ik prik het kabeltje erin en daar kan ik ze gewoon via de verkenner benaderen. Als ik geen kabeltje heb, of lui ben. Dan log ik in op mijn outlook.com -> OneDrive -> foto's van de camera (worden direct geupload)

Voor de email heb ik gewoon 3 aparte pop accounts, welke afzonderlijk zijn te benaderen. Dit moet volgens mij ook kunnen met gmail

Skype heb ik geen problemen mee gehad. Het lijkt mij meer een keer een reset van de telefoon.

Vrouwlief heeft een Blackberry Q5, waar ze enorm tevreden mee is. Vroeger altijd een BB gehad en wilt niet zonder een qwerty keyboard. Ze heeft gewoon alle software welke nodig is, en speelt ook af en toe een spelletje wat gewoon goed gaat. Foto's zijn aardig, snelheid is zeer goed, gebruikersgemak is ook zeer goed. Email, etc zijn ook zeer goed.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:36:
[...]

Misschien dat daar inderdaad een probleem ligt.. Ik heb een iMac (OS X 10.9).
Mijn Lumia wordt door de MacBook gewoon als een image device gezien, waarna ik de foto's kan importeren. Werkt probleemloos! Ik heb het pas nog getest toen ik in het buitenland was. Normaal worden alle foto's uiteraard automatisch naar OneDrive geüpload.

Overigens is het koppelen van een Microsoft-account met een Skype-account eenmalig. Heel wat beter dan het gedoe met iCloud en MobileMe die gewoon niet te koppelen zijn, waardoor ik twee accounts heb waarover alle functionaliteit verdeeld is :(
Over Google kan ik weinig zeggen want dat gebruik ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Canaria op 20-08-2014 22:08 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 21:13
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:47:

Redenen om te gaan:
Je zakelijke Gmail account (Google Apps for business neem ik aan) kan je ook gewoon via exchange sync benaderen. Dat is de meest ideale optie, neemt ook meteen je agenda en contacts mee. Voor de gratis gmail accounts is die optie er helaas niet meer....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
troftnom schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:31:
[...]

Je zakelijke Gmail account (Google Apps for business neem ik aan) kan je ook gewoon via exchange sync benaderen. Dat is de meest ideale optie, neemt ook meteen je agenda en contacts mee. Voor de gratis gmail accounts is die optie er helaas niet meer....
Ik heb het net geprobeerd. Weet niet precies wat er gebeurt maar het lijkt erop dat MS een online tooltje heeft gemaakt die gmail doorlust naar de telefoon. Werkt goed.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Ik heb verschillende soorten accounts doorelkaar lopen.
Een paar MS accounts ( hotmail/live/outlook ) G mail account en ééntje van mijn provider.
Alles wordt gewoon gesynchroniseerd en werkt vrij gemakkelijk onder de gekoppelde postbak.

Ook hier, foto's documenten films en muziek alles gaat vrij eenvoudig via de explorer van windows.
Zodra ik hem inplug in mijn laptop dan kan ik hem al benaderen.( zowel win 7 als win 8 ).

Navigatie van Here is sinds de uitrol van 8.1 geheel vrij voor de lumia, maar ik meende dat MS dit ook wilde voor alle andere merken.

Vastlopers?
Ik heb een 520 versleten om het os te leren kennen, een dijk van een toestel voor dat geld.
Nu heeft mijn jongste deze in gebruik en zelfs hij krijgt hem niet van slag.
Ik gebruik nu zelf een 1320 en ook hier geen problemen.

Toen met de vrij basale wp 8.0 had ik nog wel eens het gevoel van is dit alles........ maar nu met 8.1
met daarnaast ook nog eens de developers preview.
Vind het een heerlijk en vlot OS, het zal echt wel makken hebben maar dat heb je in elk ecosysteem.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Pagina: 1