Een collega van mij heeft me ervan overtuigd dat ik mijn nieuwe computer veel goedkoper en beter zelf kan bouwen. Ik heb daarom aardig wat tijd doorgebracht met het afstruinen van het internet en het kiezen van componenten. Nu het moment daar is durf ik niet op 'bestel' te drukken zonder dat mensen met meer ervaring er een blik op hebben geworpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles een beetje. Gamen, maar daar ben ik best bereid de instellingen wat lager te zetten, fotobewerking en af en toe videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik het systeem nu heb bedacht (zie beneden) kost het met windows erbij zo'n 1025 euro excl. verzendkosten. Eigenlijk had ik alles inclusief op 1000 willen uitkomen, dus veel meer dan dit moet het echt niet gaan worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Boxjes, toetsenbord, muis en externe schijf. De rest is prut.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik bij elkaar heb gezocht:
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het systeem in de de woonkamer staat zou het fijn zijn als hij wat stiller is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles een beetje. Gamen, maar daar ben ik best bereid de instellingen wat lager te zetten, fotobewerking en af en toe videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik het systeem nu heb bedacht (zie beneden) kost het met windows erbij zo'n 1025 euro excl. verzendkosten. Eigenlijk had ik alles inclusief op 1000 willen uitkomen, dus veel meer dan dit moet het echt niet gaan worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Boxjes, toetsenbord, muis en externe schijf. De rest is prut.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik bij elkaar heb gezocht:
- Intel Core i5 4670K Boxed € 199,50
- MSI Z87-G45 Gaming € 111,01
- MSI GeForce GTX 770 Gaming € 272,05
- Seagate Desktop HDD, 1TB € 46,11
- Aerocool DS Cube Orange/Black Windowed € 68,49
- Cooler Master Hyper 212 EVO € 24,50
- Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3N169ES4CEU € 70,90
- LG GH24NS90 Zwart € 17,70
- Seasonic S12II-Bronze 620W € 58,-
- Crucial M500 2,5" 120GB € 58,95
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het systeem in de de woonkamer staat zou het fijn zijn als hij wat stiller is.
Ga je overklokken?
Nee