Van een KT133 naar een KT133A?

Pagina: 1
Acties:

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Morgen krijg ik een Abit KT7A-RAID als vervanging van mijn huidige KT7-RAID. Is het dan nodig om windows opnieuw te installeren? Ik heb op dit moment natuurlijk de meest recente Via 4-in-1 drivers geinstalleerd. Zijn deze voor alle Via chipsets hetzelfde?

Verwijderd

Ik ging van een KT7 naar een KT7A-RAID en moest uiteindelijk toch windows opnieuw installeren,... dit kwam o.a. door de installatie van SP2 in Windows 2000...

• mjax
Op maandag 11 juni 2001 20:49 schreef roelandstoter het volgende:
Ik ging van een KT7 naar een KT7A-RAID en moest uiteindelijk toch windows opnieuw installeren,... dit kwam o.a. door de installatie van SP2 in Windows 2000...
Kwam dat door de toevoeging van RAID op je nieuw bord?

Verwijderd

Doe verstandig en probeer niet windows te gebruiken.

Maar ja dat doet iedereeen incluis ikie

Dus opnieuw installeren is het best.

Hij doet het overigens meteen bij vervanging van het bordje en op het eerste gezicht zonder problemen.

Maar dan af en toe.....

Toch een klein probleempje met de software hier en dan daar...

K'ben van de MSI pro 2a naar Abit kt7a gegaan. Opnieuw installen met Windows ME en helaas weer troubles ;) (toch maar 98 se installen).

Verwijderd

Nee, kwam niet door de RAID,... kwam door de SP2... Als je die installeert moet je direct de via drivers installeren en daarna pas opnieuwe opstarten... anders... blue screen bij het opstarten.. inaccessable boot device...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:48
Moet dat ook onder 9x? Ik van van een KT7 RAID naar een KT7A binnenkort, beetje weinig zin om alles opnieuw te installeren.

Flickr | Lego collectie

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 07:24
Ben van een MS-6309 met Via Apollo 133A (P3) naar een A7V133 KT133A (T'bird) gegaan onder Windows ME zonder herinstallatie...

Verwijderd

Volgens mij kan je de boel zo omwisselen.
Van KT7-RAID naar KT7A-RAID dan ;)

Je moet alleen denk ik eerst dezelfde BIOS instellingen gebruiken, ook niet meteen FSB op 133 zetten maar eerst gewoon op 100.

Alles hetzelfde,
en pas wat veranderen als alles goed werkt.

Greetz,
Hooi. :Y)

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik ben ook overgegaan van kt7 naar kt7a. Windows 2000 (met SP2) gaf geen enkel probleem - een keer opnieuw opstarten.

WinMe daarintegen was een drama. Ik heb nog steeds niet alles goed gekregen (om de een of andere reden denkt windows dat ik bijvoorbeeld 2 interruptcontrollers heb)..

Dus ik vrees dat ik die nog een keer opnieuw moet installeren.

specs

Verwijderd

O,
op die manier :)
Je moet de boel wel de tijd voor opnieuw detecteren geven. Dat kan een tijdje duren + 1000.000.000 keer op nieuw opstarten.

Je kunt ook naar safe mode gaan, en BEIDE interrup controllers weggooien.
Dan opnieuw opstarten, en hij detecteert er maar 1.

(Was het niet DMA controller.? Interrupt controller .. mhh )_

Verwijderd

Dit stukkie doet het trouwens ook meestal wel aardig als je mobo's wisselt.

Vanuit Safe mode :
1:Start/run and type regedit and press ok.

2:HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum and remove the Enum folder.

3: Remove all devices in device manager under "system"

3:Re-boot

Nu gaatie lekker staan detecteren.

Greetz,

Verwijderd

Opnieuw installeren is de beste optie.

Ik ben ook van een KT7-RAID naar een KT7a-RAID gegaan, alles opnieuw laten detecteren, geen probleem het werkte gelijk, totdat ik wat benchmarks ging draaien.
Het systeem was verdacht traag, lagere benchmark scores dan het vorige bord :?

Na een herinstallatie wasie pas weer lekker snel. Mijn conclusie, beter herinstalleren 8-)

• mjax
Mijn overgang van KT7-RAID naar KT7A-RAID is dus toch niet soepel verlopen. Installatie leek perfect te gaan (gewoon een paar devices opnieuw herkennen), maar daarna hing de computer zich op telkens als ik een explorer window probeerde te openen. Toch maar opnieuw geinstalleerd

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 10:57 schreef Hooi het volgende:
Dit stukkie doet het trouwens ook meestal wel aardig als je mobo's wisselt.

Vanuit Safe mode :
1:Start/run and type regedit and press ok.

2:HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum and remove the Enum folder.

3: Remove all devices in device manager under "system"

3:Re-boot

Nu gaatie lekker staan detecteren.

Greetz,
FF up hiermee: Werkt dat in Win98SE en in WIn2K Pro SP2?
Pagina: 1