Unusual sign in activity Microsoft account.

Pagina: 1
Acties:

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik kreeg vandaag een mail met een waarschuwing unusual activity voor een hotmail account.
zie clickable eigen tweakers foto album.

security challenge microsoft account

Ik zie een acces attempt in Thailand vanmorgen en vanmiddag een profile info changed in Amerika.
Let wel ik zie geen succesvolle login in Thailand.

Zouden deze samenhangen, weet iemand iets van een nieuwe exploit die die profile change kan opwekken?
Of betekent het iets heel anders...

Hmm ik laat het topic staan maar na een ip check (gewoon google) is die laatste activiteit van Microsoft zelf om aan te geven dat er ongewenste activiteit op je account heeft plaats gevonden. (misschien hadden ze dit erbij kunnen zetten)...

Ik heb mijn wachtwoord uiteraard gewijzigd.

Misschien toch nuttig om hier kennis van te nemen daarom zet ik het topic toch op het forum.

addendum

Ik wil graag het begrip account activity/block selfie introduceren.
Door op vakantie (verkeerd) in te loggen krijg je tegenwoordig van Facebook en dergelijk een activity waarschuwing of block met kaart van dus je vakantie bestemming kan leuke hobby zijn inloggen op exotische plekken..

voorbeeld:

facebook activity

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar gallery: EnderQ om het wachtwoord voor deze map in te voeren.
Vast een mooie foto, maar beter leesbaar zonder password ;)
Door op vakantie (verkeerd) in te loggen krijg je tegenwoordig van Facebook en dergelijk een activity waarschuwing of block met kaart van dus je vakantie bestemming kan leuke hobby zijn inloggen op exotische plekken..
Die zin snap ik niet. Bedoel je te zeggen dat dergelijke controles false positives kunnen geven wanneer je zelf op vakantie gaat? Inderdaad, helaas een bijkomstigheid van de blijkbaar benodigde controle.

Ik zou trouwens op niet-vertrouwde PC's op een vakantielocatie nooit durven inloggen. Grote kans dat er keyloggers meelopen. En als je je eigen laptop of tablet meeneemt: regel ook een VPN vanwege de versleuteling van de communicatie over niet-vertrouwde netwerken. Dan komt als bonus wat betreft Facebook etc. je login ook uit Nederland.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• EnderQ
F_J_K schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:22:
[...]

[...]

Die zin snap ik niet. Bedoel je te zeggen dat dergelijke controles false positives kunnen geven wanneer je zelf op vakantie gaat? Inderdaad, helaas een bijkomstigheid van de blijkbaar benodigde controle.

Ik zou trouwens op niet-vertrouwde PC's op een vakantielocatie nooit durven inloggen. Grote kans dat er keyloggers meelopen. En als je je eigen laptop of tablet meeneemt: regel ook een VPN vanwege de versleuteling van de communicatie over niet-vertrouwde netwerken. Dan komt als bonus wat betreft Facebook etc. je login ook uit Nederland.
Die false positive is inderdaad een block door mijn sporadisch gebruik een verkeerd ww ingevoerd op een vreemde locatie, maar daardoor wel een soort tech bewijs door derden van waar je bent geweest :) .
Vast een mooie foto, maar beter leesbaar zonder password ;)
Ah thx, was mijn eerste gebruik photo gallery, aangepast.

Vpn is een eenvoudige veiligere oplossing indien je er een hebt of kan draaien op een server achtig iets thuis zonder te veel vertraging.

Ik vermoed wel dat ditzelfde (niveau van onveiligheid tov buitenland wifi in een hotel bijv.) kan gelden voor alle andere publieke wifi zoals hamburger toko's en zelfs voor internet sessies via je eigen provider.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik word helemaal ramgek van die meldingen.
Google trekt via pop3 de mails naar gmail, en elke login vanuit de US of A is "unusual".

• EnderQ
jeroen3 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:32:
Google trekt via pop3 de mails naar gmail, en elke login vanuit de US of A is "unusual".
En als je dit nu als ok activity flagged.. yes that was me!
Of is het elke keer ander ip o.i.d.?

[ Voor 5% gewijzigd door EnderQ op 21-08-2014 01:29 ]

Verwijderd

Heb je niet via een VPN o.i.d. wat aangepast? Is wel precies hetzelfde tijdstip als waarop je bent ingelogd onder je eigen ipadres, toch?

Ik heb ook nog een account wat regelmatig benaderd wordt vanaf buitenlandse ipadressen, omdat het adres vroeger een keer in Google is beland. Met SMS authenticatie en een goed wachtwoord maak ik mij daar echter geen zorgen over.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
jeroen3 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:32:
Ik krijg inderdaad ook meldingen van Google account over logins uit de USA als ik een gmail account via pop naar Office365 laat halen.

Niet toevallig een gekke app van een ontwikkelaar uit Thailand die toegang moet hebben tot je MS account ofzo ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1