Advies all-round PC

Pagina: 1
Acties:

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hallo,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een all-round PC worden. De PC zal worden gebruikt om mee te internetten, voor mijn werk (virtualisatie, Windows server, Ubuntu, etc) en om af en toe mee te gamen.
  • [u][b]Software:[/b][/u]
  • Adobe Photoshop CS 6
  • Adobe Dreamweaver CS 6
  • Pinnacle Studio 16
  • MS SQL Server 2012
  • VMware Workstation 10
  • [u][b]Games:[/b][/u]
  • Diablo 3
  • League of Legends
  • Tomb Raider
  • World of Warcraft
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb mezelf een budget van €550,- opgelegd. Dit is exclusief eventuele verzendkosten en assemblage. Ik zal het systeem zelf in elkaar gaan zetten.

Onderstaand systeem heb ik in gedachten, aangevuld met componenten die ik meeneem uit mijn vorige systeem:

Ik ben vooral benieuwd wat jullie vinden van de videokaart keuze. De juiste keus of is er in dezelfde prijsklasse een beter product? 't Is al even geleden dat ik me hierin heb verdiept. :D
De meeste data staat op een NAS, extra storage is dus niet nodig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 169,98€ 169,98
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 88,54€ 88,54
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 169,55€ 169,55
1Scythe Mugen 4€ 35,50€ 35,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 73,04€ 73,04
Totaal€ 536,61

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een tweetal monitoren, een behuizing, een voeding, een SSD en twee HD's.

#ProductPrijsSubtotaal
2Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 209,-€ 418,-
1Cooler Master Cosmos 1000€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 124,95€ 124,95
2Toshiba MQ Series, 1TB€ 49,89€ 99,78
Totaal€ 642,73

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met merken als MSI, Gigabyte en Asus. Natuurlijk sta ik open voor andere merken maar net als ieder ander (gok ik ;) ) kies ik liever voor de vertrouwde merken. Voorheen heb ik altijd een AMD cpu gehad (ook vanwege de kosten), maar bij deze build wil ik gaan voor een Intel cpu.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Is mijn huidige voeding krachtig genoeg om alle bovenstaande componenten van stroom te voorzien?? Graag zou ik deze hergebruiken.

Ook ben ik groot fan van een zo'n stil mogelijk systeem. Vandaar ook de CM Cosmos behuizing (dempend materiaal aan de binnenkant) en CM Silent Pro voeding.
't Liefst heb ik dan ook een videokaart waarvan de ventilator niet te veel geluid produceert, maar grafisch toch wel wat kan. De settings hoeven niet op ultra high met alles erop en eraan o.i.d. maar op high zou wel leuk zijn. :P

Ga je overklokken?
Absoluut niet.

Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom geen 7950 of 280 nonX GPU, rond dezelfde prijsklasse maar meer VRAM!

Voeding is niks mis mee. Moederbord is wat duur, maar heb ik eerlijk gezegd ook in mijn lijstjes staan, dus zeker een goede keus. RAM kan goedkoper en wat sneller met pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Ook low profile, wat strakkere timings.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

GPU zou ik inderdaad even veranderen:
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Prestaties op het moment verschillen niet zoveel, maar is te overclocken tot bijna een 280X (is namelijk een R9 280, dus laat je niet verblinden door de oudheid). En met meer VRAM meer toekomstgericht. En goedkoper! Dus waarom niet?

RAM kan inderdaad goedkoper door de reepjes wat br00ky aangeeft.

MoBo kan ook goedkoper eventueel, maar de Gigabyte is ook prima:
pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:14
Als je niet overklokt kan je een goedkopere koeler nemen.
wil je toch een wat stevigere koeler, kies dan (mits ie in jouw behuizing past, maar gezien de breedte afmetingen lijkt dit wel te kunnen; toch best even nakijken) voor de Thermalright True Spirit 140 Power. Deze is iets stiller en koeler dan de Mugen, voor een gelijkaardige prijs.

Experience the mountains!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
zou: pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 vervangen voor: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU paar Euro goedkoper.

qua gaming zit je goed, ook voor photshop, dreamweaver ook als ik mij oged herinner ook niet zo heel zwaar.
pinnacle zal je ook prima kunnen draaien zal alleen wat langer duren eventueel.

alleen, al die games, al die software? je SSD die je nu hebt gaat dat allemaal niet trekken. die zit bomvol. als je budget nog vrij kan maken, kijk of je nog een SSD kwijt kan. gaat je erg veel helpen. kijk of je nog kan besparen op het mobo.

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als ik naar de memory support list kijk van pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H zie ik daar niet de twee modules tussen staan die worden aanbevolen door br00ky en Lednov:

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Hoe kom ik er dan achter of deze modules wel gaan werken? Mijn ervaring met bijv. HP desktops/workstations en memory die niet op de support list staat is namelijk niet best.. Geregeld heb ik mee gemaakt dat een PC gewoon niet boot.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Prefab HP is niet te vergelijken met een los bordje van Gigabyte. Je kunt er niet 100% vanuit gaan dat het werkt, maar aan de andere kant kan Gigabyte ook niet alle modules testen.

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-03 11:01

Momentumlol

Car Fanatic

Games zou ik niet eens op de SSD zetten eerlijk gezegd. Dat beetje extra laadtijd doet t hem ook niet aangezien je bij de spellen die je noemt toch moet wachten op de rest van je party.

Voor photoshop etc is het wel echt superfijn!!

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
RoytjuhV schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:38:
Als ik naar de memory support list kijk van pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H zie ik daar niet de twee modules tussen staan die worden aanbevolen door br00ky en Lednov:
maakt niets uit, zoveel soorten geheugen die worden echt niet allemaal getest. het zal mij verbazen als het niet werkt.
Pagina: 1