Hallo,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een all-round PC worden. De PC zal worden gebruikt om mee te internetten, voor mijn werk (virtualisatie, Windows server, Ubuntu, etc) en om af en toe mee te gamen.
Ik heb mezelf een budget van €550,- opgelegd. Dit is exclusief eventuele verzendkosten en assemblage. Ik zal het systeem zelf in elkaar gaan zetten.
Onderstaand systeem heb ik in gedachten, aangevuld met componenten die ik meeneem uit mijn vorige systeem:
Ik ben vooral benieuwd wat jullie vinden van de videokaart keuze. De juiste keus of is er in dezelfde prijsklasse een beter product? 't Is al even geleden dat ik me hierin heb verdiept.
De meeste data staat op een NAS, extra storage is dus niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een tweetal monitoren, een behuizing, een voeding, een SSD en twee HD's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met merken als MSI, Gigabyte en Asus. Natuurlijk sta ik open voor andere merken maar net als ieder ander (gok ik
) kies ik liever voor de vertrouwde merken. Voorheen heb ik altijd een AMD cpu gehad (ook vanwege de kosten), maar bij deze build wil ik gaan voor een Intel cpu.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Is mijn huidige voeding krachtig genoeg om alle bovenstaande componenten van stroom te voorzien?? Graag zou ik deze hergebruiken.
Ook ben ik groot fan van een zo'n stil mogelijk systeem. Vandaar ook de CM Cosmos behuizing (dempend materiaal aan de binnenkant) en CM Silent Pro voeding.
't Liefst heb ik dan ook een videokaart waarvan de ventilator niet te veel geluid produceert, maar grafisch toch wel wat kan. De settings hoeven niet op ultra high met alles erop en eraan o.i.d. maar op high zou wel leuk zijn.
Ga je overklokken?
Absoluut niet.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een all-round PC worden. De PC zal worden gebruikt om mee te internetten, voor mijn werk (virtualisatie, Windows server, Ubuntu, etc) en om af en toe mee te gamen.
- [u][b]Software:[/b][/u]
- Adobe Photoshop CS 6
- Adobe Dreamweaver CS 6
- Pinnacle Studio 16
- MS SQL Server 2012
- VMware Workstation 10
- [u][b]Games:[/b][/u]
- Diablo 3
- League of Legends
- Tomb Raider
- World of Warcraft
Ik heb mezelf een budget van €550,- opgelegd. Dit is exclusief eventuele verzendkosten en assemblage. Ik zal het systeem zelf in elkaar gaan zetten.
Onderstaand systeem heb ik in gedachten, aangevuld met componenten die ik meeneem uit mijn vorige systeem:
Ik ben vooral benieuwd wat jullie vinden van de videokaart keuze. De juiste keus of is er in dezelfde prijsklasse een beter product? 't Is al even geleden dat ik me hierin heb verdiept.
De meeste data staat op een NAS, extra storage is dus niet nodig.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,98 | € 169,98 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-D3H | € 88,54 | € 88,54 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 169,55 | € 169,55 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 73,04 | € 73,04 |
| Totaal | € 536,61 | ||
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een tweetal monitoren, een behuizing, een voeding, een SSD en twee HD's.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 209,- | € 418,- |
| 1 | Cooler Master Cosmos 1000 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 124,95 | € 124,95 |
| 2 | Toshiba MQ Series, 1TB | € 49,89 | € 99,78 |
| Totaal | € 642,73 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met merken als MSI, Gigabyte en Asus. Natuurlijk sta ik open voor andere merken maar net als ieder ander (gok ik
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Is mijn huidige voeding krachtig genoeg om alle bovenstaande componenten van stroom te voorzien?? Graag zou ik deze hergebruiken.
Ook ben ik groot fan van een zo'n stil mogelijk systeem. Vandaar ook de CM Cosmos behuizing (dempend materiaal aan de binnenkant) en CM Silent Pro voeding.
't Liefst heb ik dan ook een videokaart waarvan de ventilator niet te veel geluid produceert, maar grafisch toch wel wat kan. De settings hoeven niet op ultra high met alles erop en eraan o.i.d. maar op high zou wel leuk zijn.
Ga je overklokken?
Absoluut niet.
Alvast bedankt!