Hallo,
ik heb onlangs van een webwinkel een accu trimmer voor in de tuin gekocht.
Toen die aankwam heb ik die even getest, enkele meters maar, en gemerkt dat het vermogen toch echt te kort schoot.
Ik heb het toestel gereiningd (wel niet al te nauwkeurig blijkt achteraf).
Nu zou ik 70€ moeten verliezen op een aankoop van bijna 200€ omdat het product gebruikssporen vertoont.
Echter vond ik op een website dit:
Langere, stuggere grassen kon hij niet afsnijden.
Ik heb daarom een ander toestel gekocht in een lokale winkel (eentje met benzinemotor, die vereist dus onderhoud => geen online aankoop meer).
Ik kan dus via factuur aantonen dat ik na ontvangst van de accutrimmer een zwaarder alternatief heb gekocht.
Ik wil best nog wat tegemoetkomen voor de onnauwkeurige reiniging door mezelf, maar hun voorstel lijkt me overdreven.
Nu vroeg ik me af of er soortgelijke ervaringen zijn en of ik de regeltjes juist interpreteer.
Jullie feedback kan nuttig zijn voor het antwoord dat ik hen zou willen sturen.
ik heb onlangs van een webwinkel een accu trimmer voor in de tuin gekocht.
Toen die aankwam heb ik die even getest, enkele meters maar, en gemerkt dat het vermogen toch echt te kort schoot.
Ik heb het toestel gereiningd (wel niet al te nauwkeurig blijkt achteraf).
Nu zou ik 70€ moeten verliezen op een aankoop van bijna 200€ omdat het product gebruikssporen vertoont.
Echter vond ik op een website dit:
Nu lijkt een van de belangrijkste kenmerken van zo'n toestel me toch het vermogen.Uitpakken en uitproberen
Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.
Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn doordat de consument meer heeft gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of hij het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren. Vaak verkopen webwinkels dergelijke retouren als demomodel of aan een handelaar. De vergoeding is dan gelijk aan het verschil tussen de nieuwprijs van het product en het bedrag waarvoor u het kunt doorverkopen.
Langere, stuggere grassen kon hij niet afsnijden.
Ik heb daarom een ander toestel gekocht in een lokale winkel (eentje met benzinemotor, die vereist dus onderhoud => geen online aankoop meer).
Ik kan dus via factuur aantonen dat ik na ontvangst van de accutrimmer een zwaarder alternatief heb gekocht.
Ik wil best nog wat tegemoetkomen voor de onnauwkeurige reiniging door mezelf, maar hun voorstel lijkt me overdreven.
Nu vroeg ik me af of er soortgelijke ervaringen zijn en of ik de regeltjes juist interpreteer.
Jullie feedback kan nuttig zijn voor het antwoord dat ik hen zou willen sturen.