Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apparatuur bereiken via switch op WAN poort

Pagina: 1
Acties:

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06
Ik heb een TP link switch gekocht zoals op netwerkje.com vermeld om mijn experiabox de deur uit te doen. Nu werkt mijn internet wel goed maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om mijn synology en HUE te bereiken via de switch. Ik weet niet of ik het uberhaupt mogelijk is, ik ben er al 2 dagen mee aan het kloten maar krijg het niet voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/tplink.png

Dit is de bedoeling en dan op de poorten 'vrij te gebruiken' komt de NAS en HUE.. deze moeten door de apparatuur achter de router op poort 2 te bereiken zijn.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Uhh, de router maakt de NAT-scheiding tussen WAN en LAN, dus je Synology en HUE moeten (indirect) aan de LAN-poorten van de router hangen.

Ik denk dat je een tweede kabeltje zult moeten leggen van een LAN-poort op je router naar port 4 van je switch, en dan op poorten 4 t/m 8 een extra untagged VLAN zetten.

Zit je wel met 2 kabels van je router naar je switch, maar een andere oplossing zie ik niet (tenzij je router dermate fancy is dat je het extra VLAN kan trunken samen met vl6).

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:05
Precies wat Thralas zegt :)

Zet (of laat) poort 4 tot en met 8 untagged (en PVID, als de TP-Link die optie heeft, ken de interface er niet van) op het default VLAN en prik een kabel van de LAN-kant van je eigen router naar poort 4. Dan zijn poort 5 tot en met 8 te gebruiken voor apparaten in je LAN, samen met eventuele andere poorten op je router.

Als je router inderdaad fancy genoeg is om LAN-verkeer tagged over dezelfde fysieke interface te gooien als je WAN-verkeer dan zet je poort 2 tagged in je default VLAN.

Ipv het default VLAN kun je er ook zelf een nummer voor definiëren, zolang het maar geen 4, 6 of 7 is :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06
Even geprobeerd met een patchkabel er tussen. De router staat nu nog naast de switch maar moet straks boven komen. Maar dat werkt dus. Poort 6 t/m 8 op VLAN 2 gezet met hierin de router,hue, en synology.