Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Duurzame laptop student

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers',

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben opzoek naar een laptop voor normaal gebruik. Komend jaar ga ik twee studies doen waarbij ik aantekeningen op mijn laptop wil maken. Daarnaast wil ik soms een filmpje kunnen kijken en het liefst ook wel een game spelen (Heartstone op het moment, WoW of LoL zal ik er niet op gaan spelen).
Omdat ik de laptop elke dag mee zal nemen wil ik graag een lichte laptop met een grote batterij. Wat mijn laatste vereiste is is dat de laptop lang mee gaat. Met mijn vorige computer heb ik 8 jaar kunnen werken, en ook gamen (toen nog wel WoW). Nu wordt ie wel aardig aan de trage kant, maar heeft zich dus goed uitbetaald :) Ik zou graag met de laptop die ik ga aanschaffen een aantal jaar vooruit willen, graag 6 jaar en het liefst 8 of meer natuurlijk.

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal 800 euro. Maar als iemand mij kan garanderen dat ik met een bepaalde laptop 8 jaar vooruit kan wil ik ook wel 1000 euro neertellen :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, vandaar dat ik graag een lichte laptop met een grote batterij zou willen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Wel heb ik uiteraard zelf ook een onderzoekje gedaan alvorens jullie te vragen. Dit is een linkje met een viertal voorkeuren http://tweakers.net/price...;405084;382522/categorie/

De eerste twee zitten in de 600 euro echter hebben beide een erg kleine batterij en vallen daarom voor mij al zo'n beetje af. Vervolgens hebben we de Acer Aspire V5-573G-54218G50aii en de Asus N56JN-CN035H
welke beide tegen zitten mijn maximale budget aan zitten en ik een paar vraagjes over heb:

1. Hoe lang denken jullie dat deze laptops mee gaan?
2. Hoe groot is het verschil tussen de Intel Core i5-4210U processor en de Intel Core i7-4700HQ processor. Zoals gezegd ga ik de laptop vooral voor normaal gebruik gebruiken echter vraag ik me af of ik over zes jaar denk: 'had ik nou die i7 processor maar genomen' omdat de i5 dan wel erg oud en sloom is.
3. Ook vraag ik mij af (ik ben niet zo'n computer kenner zoals jullie misschien al door hadden) of het grotere werkgeheugen dat de Acer heeft een compenserende invloed heeft op het dat er een i5 en geen i7 in zit.
4. Als laatst vraag ik me af hoe veel zwaarder 2,7 kg is dan 2,0 maar daarvoor zal ik zelf maar even langs de winkel gaan om te testen :)

Alvast bedankt! En als jullie andere laptops aan raden mag dat natuurlijk ook! =)
David.

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 21:14
1. Hoe lang denken jullie dat deze laptops mee gaan?
Deze laptops (uit jouwn selectie) gaan gemakkelijk 4 jaar mee. Ik heb zelf op dit moment een oude Asus laptop die nog redelijk functioneert (alleen batterij is stuk) die heb ik in 2005 gekocht. Je moet nu niet meer verwachten dat je er de laatste games op kunt spelen maar voor internetten, administratie, foto's zou deze nog goed te gebruiken zijn. Resolutie is ook iets minder uiteraad :)
2. Hoe groot is het verschil tussen de Intel Core i5-4210U processor en de Intel Core i7-4700HQ processor. Zoals gezegd ga ik de laptop vooral voor normaal gebruik gebruiken echter vraag ik me af of ik over zes jaar denk: 'had ik nou die i7 processor maar genomen' omdat de i5 dan wel erg oud en sloom is.
Het verschil tussen een U processor en een HQ processor is erg groot. de U zijn veel zuiniger echter hebben ze ook minder rekenkracht. In dit forum kun je daar wel verschillende opmerkingen over terug vinden Bijvoorbeeld:.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:30:
Even de Passmark scores erbij gehaald.
2 cores/ 4 threads
i3-3110M: 3076
i7-4500U: 3868

4 cores/ 8 threads
i7-4700HQ: 8023
i7-4700MQ: 7946

Er zit dus zeker qua processor een performance verschil tussen je oude i3 en de nieuwe i7. Als het op de i3 naar behoren werkt dan zal het met de i7 nog wat beter werken :). Die andere i7's hebben als voordeel dat ze natuurlijk krachtiger zijn en meer cores hebben. Het is wel zo dat Ultrabooks altijd (?) worden uitgerust met een U-variant processor mede voor de hogere accuduur.
3. Ook vraag ik mij af (ik ben niet zo'n computer kenner zoals jullie misschien al door hadden) of het grotere werkgeheugen dat de Acer heeft een compenserende invloed heeft op het dat er een i5 en geen i7 in zit.
De Acer is een prima laptop met een mogelijkheid voor een extra schijf (door extra msata slot). Daardoor is deze laptop potentieel sneller. De Asus is standaard het snelst (vooral door de HQ)
4. Als laatst vraag ik me af hoe veel zwaarder 2,7 kg is dan 2,0 maar daarvoor zal ik zelf maar even langs de winkel gaan om te testen
Dat merk je wel als je veel reist met openbaar vervoer (veel met de laptop loopt).

Zelf heb ik een Lenovo Flex 2 15-00501 gekocht. Zie tip van MrBB:
MrBB schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:25:
Deze Lenovo komt wellicht aardig in de buurt van wat je wilt. Bij Campusshop.nl 799,-.