Hallo,
Normaal gesproken schafte ik voor ons kantoor (7 werkplekken) DELL (Optiplex) PC's. Wel wat duurder dan zelfbouw, maar uitermate tevreden over de betrouwbaarheid de laatste jaren EN de DELL systemen waren te configureren zoals ik ze wenste. Inmiddels heeft DELL in al haar wijsheid besloten om dat zelf-configureren aanzienlijk in te perken dus ik heb besloten om eens te kijken naar zelfbouw (doe dit privé al jaren)
De DELL die het dichtst komt bij dat wat ik zou willen is: deze Optiplex 3020 met I5 processor en 8GB geheugen
Ik zal er dan zelf een SSD in moeten zetten en het OS opnieuw moeten installeren. Meerwaarde van een 'standaard' PC kopen is wat mij betreft dan een beetje zoek en ik vraag me sterk af of het prijsverschil tov zelfbouw dan nog wel gerechtvaardigd is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Standaard office applicaties (intensief gebruik van excel), hier en daar een eenvoudige access database (wel veel records), evalueren en gebruiken administratiesoftware.
Data staat op NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo weinig mogelijk. DELL systeem zal op zo'n € 750 uitkomen...
Ga je overklokken?
Zeker niet. Betrouwbaarheid is belangrijker dan snelheid
Specifieke wens
Voorkeur gaat uit naar een kast die liggend (als ouderwetse Desktop) te gebruiken is. Dit scheelt weer een monitor standaard.
Voorlopig Windows 7 Professional als OS
Als alternatief voor de DELL heb ik het volgende systeem bij elkaar gezocht:
Specifieke vragen:
- Zijn er tips over alternatieve behuizingen (desktop)
- Voeding
- Is bovenstaand systeem vwb betrouwbaarheid te vergelijken met een DELL Optiplex?
Normaal gesproken schafte ik voor ons kantoor (7 werkplekken) DELL (Optiplex) PC's. Wel wat duurder dan zelfbouw, maar uitermate tevreden over de betrouwbaarheid de laatste jaren EN de DELL systemen waren te configureren zoals ik ze wenste. Inmiddels heeft DELL in al haar wijsheid besloten om dat zelf-configureren aanzienlijk in te perken dus ik heb besloten om eens te kijken naar zelfbouw (doe dit privé al jaren)
De DELL die het dichtst komt bij dat wat ik zou willen is: deze Optiplex 3020 met I5 processor en 8GB geheugen
Ik zal er dan zelf een SSD in moeten zetten en het OS opnieuw moeten installeren. Meerwaarde van een 'standaard' PC kopen is wat mij betreft dan een beetje zoek en ik vraag me sterk af of het prijsverschil tov zelfbouw dan nog wel gerechtvaardigd is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Standaard office applicaties (intensief gebruik van excel), hier en daar een eenvoudige access database (wel veel records), evalueren en gebruiken administratiesoftware.
Data staat op NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo weinig mogelijk. DELL systeem zal op zo'n € 750 uitkomen...
Ga je overklokken?
Zeker niet. Betrouwbaarheid is belangrijker dan snelheid
Specifieke wens
Voorkeur gaat uit naar een kast die liggend (als ouderwetse Desktop) te gebruiken is. Dit scheelt weer een monitor standaard.
Voorlopig Windows 7 Professional als OS
Als alternatief voor de DELL heb ik het volgende systeem bij elkaar gezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 155,95 | € 155,95 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,- | € 54,- |
| 1 | LC-Power 3000B | € 39,30 | € 39,30 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit | € 117,67 | € 117,67 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,69 | € 66,69 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,99 | € 89,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 579,60 | |
Specifieke vragen:
- Zijn er tips over alternatieve behuizingen (desktop)
- Voeding
- Is bovenstaand systeem vwb betrouwbaarheid te vergelijken met een DELL Optiplex?