Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11 16:56

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Hi iedereen,

Ik trek begin eind augustus, begin september voor een dikke week naar NL, meerbepaald de omgeving van Meppel.
Wij plannen een trip te maken met over de binnenwateren richting het ijsselmeer of meer naar boven,
richting friesland. Voor de duidelijkheid ik ben zelf Belg.

Omwille van persoonlijke redenen is het nodig dat doorheen die periode over internet beschik en dus ben ik op zoek
naar de beste manier om daaraan te komen.Gezien surfen op buitenlands netwerk nog altijd duurder is dan bij de lokale
providers zijn er twee mogelijkheden:

1) Ik koop een sim van een of andere Nederlandse provider (zo'n pay&go model) met voldoende mobiele Mb/Gb's
2) Ik koop een data-only sim van een Nederlandse provider (ook pay &go) en gebruik die sim enkel voor
wanneer ik moet surfen.

Nu gezien ik enkel thuis ben op de Belgische markt, vroeg ik mij af of jullie mij konden verder helpen met
die Nederlandse providers. Welke zijn aan te raden welk af te raden. Zoals gezegd is het maar voor een week
dus maakt lange-termijn niet zo erg veel uit, ik wil gewoon een goeie signaaldekking en voldoende data
(ik denk toch aan minstens 1.5G, meer is altijd beter!)

Een site waar een overzicht te vinden is van de providers en hun tariefplannen mag ook altijd trouwens =)

Mvg,
Jan

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Kijk maar eens op bellen.com voor een overzicht.

Ik weet niet of je ook aan snelheid gehecht bent maar bij de Action (winkel) kun je een lebara kaartje kopen voor 5 euro. Dat is incl 1 GB voor 1 maand en 7,50 beltegoed. Snelheid is alleen 756 kbps. Netwerk is KPN dacht ik. Ik weet niet of elke action ze (nog) heeft.

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 18:46
Ik zou eens op www.bliep.nl kijken, de snelheid is echter wel 384 kbps (maar wel onbeperkt!) en je komt zeer zeker niet voor gekke verassingen te staan. Het netwerk van T-Mobile is echter buiten de randstad niet zo heel geweldig, maar dat hangt ook van de locatie af.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad op 20-08-2014 20:36 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49
Als je goed bereik wilt dan zou ik voor een provider gaan die gebruik maakt van het KPN netwerk. Vodafone kan evt. ook nog wel. T-Mobile links laten liggen, daarmee had ik in het buitengebied (tussen Assen - Groningen, niet heel ver van Meppel dus ;) ) altijd waardeloos bereik.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 18:59

Leejow(saait)

Blater

Een goedkope oplossing (maar waarschijnlijk te weinig) is de 1GB blox van Vodafone. Voor de mobiele data sim-only kom je bij Vodafone hier op uit.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11 16:56

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Super, bedankt voor alle tips, ik ga het rustig eens allemaal bekijken!

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

Pagina: 1