Babyfoon via Wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Beste allen,

Momenteel hebben wij 1 kleine spruit die wij 's avonds en 's ochtend in de gaten houden met een babymonitor met videofunctie. Werkt prima en heeft ons zeker in de eerste maanden regelmatig gerust gesteld (overbezorgde ouders dat we zijn... ;) )

Nu komt de tweede uk er aan en willen we, mede omdat de voornoemde monitor niet meer helemaal naar behoren functioneert, een oplossing waarbij we beide kinderen in de gaten kunnen houden.

Zelf zit ik te denken aan twee goedkope webcams (hoe goedkoper hoe beter), die ik vervolgens via Wifi verbind met mijn router en die dan op mijn tablet beeld geven. Ivm gebrek aan licht op de slaapkamer, is een ir-functie eigenlijk een must. De traditionele babyfoon functie waarbij het zaakje bij geluid (of beweging) aanspringt is niet nodig, maar zou wel een leuke bijkomstigheid zijn.

Heeft iemand ervaring met de software en hardware voor een dergelijke oplossing? De tablet (Android) heb ik al, maar mogelijk dat ik voor dit doel in China een goedkope tablet op de kop tik die dedicated als babymonitor aan de slag mag.

Ps. voor degene die een morele discussie willen starten over videobewaking van kleine kinderen, ik sta niet open voor die discussie. Ik heb mijn redenen voor deze oplossing en wil het over de techniek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je een Synology NAS koopt zou je iig 1 camera er aan kunnen hangen en via de apps van Synology overal de camera kunnen bekijken en daarnaast ook opnemen, kan je altijd terugkijken :)

Standaard zit er voor 1 camera een licentie.

Hier kan je dan ook kiezen voor motion detection (inclusief de gevoeligheid en vlakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:46

CeesKees

I rest my Kees

Of je laat een google los op "Baby monitorin app"

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32

Rannasha

Does not compute.

Ik heb zelf de D-Link DCS-932L gebruikt, da's een gewone IP camera, met IR functie. Het beeld was duidelijk, ook in een erg donkere camera, al is de resolutie slechts 640x480.

Het apparaat heeft een ingebouwde webserver waarmee je via een browser het beeld kunt bekijken (weet niet of dat op tablets ook werkt ivm browserplugins). Daarnaast wordt het door praktisch alle camera-monitoring apps ondersteund. Zelf heb ik TinyCam Monitor gebruikt, maar zonder allerlei automatische activatie functies. Het appartement was gehorig genoeg dat bij geluid van de kleine we geen babyfoon nodig hadden en we na een kreetje zelf de app even openden om te zien of ze echt wakker was of verder wou pitten (ze had gelukkig een hele duidelijke "ik wil slapen" houding).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Vorkie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:51:
Als je een Synology NAS koopt zou je iig 1 camera er aan kunnen hangen en via de apps van Synology overal de camera kunnen bekijken en daarnaast ook opnemen, kan je altijd terugkijken :)

Hier kan je dan ook kiezen voor motion detection (inclusief de gevoeligheid en vlakken)
Ik heb een Qnap NAS. Maar wil eigenlijk die behoorlijk trage cam-software niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
CeesKees schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:52:
Of je laat een google los op "Baby monitorin app"
Of je reageert gewoon niet.

Ik weet wel hoe het werkt, ik vraag niet voor niets of mensen ervaring hebben met bepaalde software en hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22

Lief Adje

Love is in the air

Vorkie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:51:

tegenwoordig 2 licenties gratis (sinds videostation 6.3)
dus een syno + 2 cams en je bent er

[ Voor 3% gewijzigd door Lief Adje op 20-08-2014 10:26 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Moet die camera ook over wifi of kun je die bekabeld doen?

Ik heb zelf onlangs een aantal Escam ip cameras gekocht op tmart.com (kan niet ff makkelijk linkje doen vanaf de ipad). Was in de presale iets van 23 euro, nu 30 ofzo. 720P met ir...

Als je verder niet hoeft op te nemen enz dan kun je dat ding direct via een appje kijken. En met een android stick ook op een tv ofzo.

Is geluid ook nog een vereiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
DJSmiley schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:30:
Moet die camera ook over wifi of kun je die bekabeld doen?

Ik heb zelf onlangs een aantal Escam ip cameras gekocht op tmart.com (kan niet ff makkelijk linkje doen vanaf de ipad). Was in de presale iets van 23 euro, nu 30 ofzo. 720P met ir...

Als je verder niet hoeft op te nemen enz dan kun je dat ding direct via een appje kijken. En met een android stick ook op een tv ofzo.

Is geluid ook nog een vereiste?
Hij zal echt via Wifi moeten. Geluid is wel nodig, maar dat hoeft niet 2-weg te zijn. Ik hoef niet via de microfoon te kunnen praten met de kids.

720p zou wel een hele mooie resolutie zijn trouwens. Ik zit inderdaad te denken aan een prijsklasse rond de € 30,-/€ 35,- per stuk. Ben dan ook nadrukkelijk in China aan het oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Hoppa! schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:23:
[...]

Of je reageert gewoon niet.

Ik weet wel hoe het werkt, ik vraag niet voor niets of mensen ervaring hebben met bepaalde software en hardware.
Je hebt gelijk. Sorry.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Een 720p met wifi wordt lastig denk ik. Maar als je de kamers bij elkaar hebt kun je misschien ook een simpele router gebruiken en als wifi client gebruiken. (een wrt54gl koop je voor een euro of 10...)
All-in in dat budget wordt denk ik krap

Je kan ook een tplink wr703 ofzo nemen En daar een paar usb webcams op hangen.
http://www.madox.net/blog...oject-4-webcam-streaming/

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 20-08-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 16:59

donny007

Try the Nether!

Er bestaan Wifi babyfoons die voldoen aan je eisen, zoals deze:
http://www.dlink.com/nl/n...dcs-820l-wifi-baby-camera

Of deze: http://www.dlink.com/nl/n...dcs-825l-wifi-baby-camera

[ Voor 25% gewijzigd door donny007 op 20-08-2014 11:26 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
No biggie. Excuses geaccepteerd!
Het punt is natuurlijk dat deze oplossing waarschijnlijk heel degelijk is, maar ook heel duur. Deze camera's komen per stuk al rond de € 90,00 en dat is veel meer dan ik uit wil geven...
DJSmiley schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:50:
Een 720p met wifi wordt lastig denk ik. Maar als je de kamers bij elkaar hebt kun je misschien ook een simpele router gebruiken en als wifi client gebruiken. (een wrt54gl koop je voor een euro of 10...)

Ik had inderdaad nog niet nagedacht over de kwaliteit van mijn Wifi door het hele huis, in relatie tot 720p. Ik denk dat dat een probleem wordt met streaming video. De router -> ouderslaapkamer route is niet best via Wifi. Ik heb wel nog een oude router liggen, maar die is echt te onbetrouwbaar. Een router bijkopen als client voor de bovenverdieping is me een te dure oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cicero911
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 21:03
@Hoppa! Voor welke oplossing ben je uiteindelijk gegaan? Zat zojuist met veel aandacht je posts te lezen, want ik bevind mij op dit moment in een vergelijkbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:05
DJSmiley schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:50:

Ik heb een Foscam FI9821P die is 720P en nog een clone van Tenvis daarvan en gaat prima via de wifi naar mijn Synology :)
Toevallig ook voor babyfoon gebruik en ook het geluid is helder.
Pagina: 1