Hallo Tweakers,
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop om deze te gaan gebruiken in mijn vrije tijd in China.
Momenteel ben ik daar woonzaam en werkzaam. Dit betekend dat ik doordeweeks veelal aan het werk ben op de farm en daar vlakbij woon. In het weekend zal ik naar de grote stad gaan.
Wat ga je met je laptop doen?
Zoals de titel al aangeeft wil ik de laptop met name gaan gebruiken voor gamen, Daarnaast zal ik mijn Gopro filmpjes en foto's erop gaan bewerken, Als laatste zal ik er natuurlijk nog wel wat werk op doen maar hij wordt niet mijn vaste werklaptop.
Wat voor besturingsysteem wil je?
Ik heb een surface 1rt dus ik ben gewend aan het Windows 8.1 principe dus dat vind ik prima werken dus daar ligt ook mijn voorkeur
Wat is je budget?
Het budget ligt ongeveer rond de 2000 euro. Ik schrijf hem gewoon in een aantal jaar af dus ik zie het ook een beetje als een investering iets boven budget is niet erg
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik zal de laptop vaak meenemen. Lange accuduur is niet nodig ik ga hem niet gebruiken onderweg. Daar is mijn surface prima geschikt voor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil een laptop met een goede bouwkwaliteit. Hij moet tegen een stootje kunnen aangezien hij vaak verplaats gaat worden. Ook moet hij makkelijk schoon te maken zijn. Het is in China vrij stoffig.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Graag een goed scherm van Full HD of beter, 15" of 17"
Goede grafische kaart iets van een GTX 870m of GTX 880m
Goede processor i7 ofzo
SSD kan maar ik kan er ook zelf een inzetten
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn vorige laptop was een Alienware m11x R1 uit 2010 dus ik heb natuurlijk ook bij Alienware gekeken wat daar een beetje te koop was.
Alienware 17
Deze dan met de volgende specs
Processor: I7 4710MQ
Videokaart: GTX 880m
Geheugen: 8GB
Opslag: 500GB harde schijf
Beeldscherm: 1920 x 1080 Truelife 120hz display 17.3"
Optisch station: DVD Brander
Prijs: 2035.04
Dit lijkt me een goed een degelijk laptop die SSD zou ik er zelf nog in kunnen zetten.Dat scherm lijkt me de upgrade wel waard ik heb gelezen dat het een aardig verschil maakt en iedereen die het heeft roept erover.
Alienware 17
Processor: I7 4910MQ
Geheugen: 32GB (standaard 16 maar upgrade kost 1.20)
Opslag: 1TB harde schijf +80 GB msata SSD
Optisch station: BR speler
Prijs: 2590.18
Deze is een stuk duurder en ligt wel een eind boven mijn budget maar als het dat nu waard is dan vind ik het niet erg om dat uit te geven.
MSI GS60 Ghost pro
Videokaart: GTX 870m
Geheugen: 16GB
Opslag: 1TB harde schijf + 128 GB msata SSD
Beeldscherm: 1920 x 1080 display15,6"
Optisch station: none
Prijs: 16.99
Tja dit is dan weer een licht en dun en mobiel maar ik betwijfel hij makkelijk choon te maken is. Daarnaast hoe zit het met de bouwkwaliteit
Dus geef jullie commentaar maar. Wat denken jullie is een van deze iets of zeg je kijk hier eens na.
Schiet er maar op los.
Alvast bedankt
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop om deze te gaan gebruiken in mijn vrije tijd in China.
Momenteel ben ik daar woonzaam en werkzaam. Dit betekend dat ik doordeweeks veelal aan het werk ben op de farm en daar vlakbij woon. In het weekend zal ik naar de grote stad gaan.
Wat ga je met je laptop doen?
Zoals de titel al aangeeft wil ik de laptop met name gaan gebruiken voor gamen, Daarnaast zal ik mijn Gopro filmpjes en foto's erop gaan bewerken, Als laatste zal ik er natuurlijk nog wel wat werk op doen maar hij wordt niet mijn vaste werklaptop.
Wat voor besturingsysteem wil je?
Ik heb een surface 1rt dus ik ben gewend aan het Windows 8.1 principe dus dat vind ik prima werken dus daar ligt ook mijn voorkeur
Wat is je budget?
Het budget ligt ongeveer rond de 2000 euro. Ik schrijf hem gewoon in een aantal jaar af dus ik zie het ook een beetje als een investering iets boven budget is niet erg
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik zal de laptop vaak meenemen. Lange accuduur is niet nodig ik ga hem niet gebruiken onderweg. Daar is mijn surface prima geschikt voor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil een laptop met een goede bouwkwaliteit. Hij moet tegen een stootje kunnen aangezien hij vaak verplaats gaat worden. Ook moet hij makkelijk schoon te maken zijn. Het is in China vrij stoffig.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Graag een goed scherm van Full HD of beter, 15" of 17"
Goede grafische kaart iets van een GTX 870m of GTX 880m
Goede processor i7 ofzo
SSD kan maar ik kan er ook zelf een inzetten
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn vorige laptop was een Alienware m11x R1 uit 2010 dus ik heb natuurlijk ook bij Alienware gekeken wat daar een beetje te koop was.
Alienware 17
Geheugen: 8GB
Opslag: 500GB harde schijf
Optisch station: DVD Brander
Prijs: 2035.04
Dit lijkt me een goed een degelijk laptop die SSD zou ik er zelf nog in kunnen zetten.Dat scherm lijkt me de upgrade wel waard ik heb gelezen dat het een aardig verschil maakt en iedereen die het heeft roept erover.
Alienware 17
Processor: I7 4910MQ
Geheugen: 32GB (standaard 16 maar upgrade kost 1.20)
Opslag: 1TB harde schijf +80 GB msata SSD
Optisch station: BR speler
Prijs: 2590.18
Deze is een stuk duurder en ligt wel een eind boven mijn budget maar als het dat nu waard is dan vind ik het niet erg om dat uit te geven.
MSI GS60 Ghost pro
Videokaart: GTX 870m
Geheugen: 16GB
Opslag: 1TB harde schijf + 128 GB msata SSD
Beeldscherm: 1920 x 1080 display15,6"
Optisch station: none
Prijs: 16.99
Tja dit is dan weer een licht en dun en mobiel maar ik betwijfel hij makkelijk choon te maken is. Daarnaast hoe zit het met de bouwkwaliteit
Dus geef jullie commentaar maar. Wat denken jullie is een van deze iets of zeg je kijk hier eens na.
Schiet er maar op los.
Alvast bedankt
Nickname KasPlantje.