Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamelaptop (2000 euro)

Pagina: 1
Acties:

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 12:31
Hallo Tweakers,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop om deze te gaan gebruiken in mijn vrije tijd in China.
Momenteel ben ik daar woonzaam en werkzaam. Dit betekend dat ik doordeweeks veelal aan het werk ben op de farm en daar vlakbij woon. In het weekend zal ik naar de grote stad gaan.

Wat ga je met je laptop doen?
Zoals de titel al aangeeft wil ik de laptop met name gaan gebruiken voor gamen, Daarnaast zal ik mijn Gopro filmpjes en foto's erop gaan bewerken, Als laatste zal ik er natuurlijk nog wel wat werk op doen maar hij wordt niet mijn vaste werklaptop.

Wat voor besturingsysteem wil je?
Ik heb een surface 1rt dus ik ben gewend aan het Windows 8.1 principe dus dat vind ik prima werken dus daar ligt ook mijn voorkeur

Wat is je budget?
Het budget ligt ongeveer rond de 2000 euro. Ik schrijf hem gewoon in een aantal jaar af dus ik zie het ook een beetje als een investering iets boven budget is niet erg

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik zal de laptop vaak meenemen. Lange accuduur is niet nodig ik ga hem niet gebruiken onderweg. Daar is mijn surface prima geschikt voor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil een laptop met een goede bouwkwaliteit. Hij moet tegen een stootje kunnen aangezien hij vaak verplaats gaat worden. Ook moet hij makkelijk schoon te maken zijn. Het is in China vrij stoffig.

Heb je nog bepaalde voorkeuren
Graag een goed scherm van Full HD of beter, 15" of 17"
Goede grafische kaart iets van een GTX 870m of GTX 880m
Goede processor i7 ofzo
SSD kan maar ik kan er ook zelf een inzetten

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn vorige laptop was een Alienware m11x R1 uit 2010 dus ik heb natuurlijk ook bij Alienware gekeken wat daar een beetje te koop was.

Alienware 17
Deze dan met de volgende specs

Processor: I7 4710MQ
Videokaart: GTX 880m
Geheugen: 8GB
Opslag: 500GB harde schijf
Beeldscherm: 1920 x 1080 Truelife 120hz display 17.3"
Optisch station: DVD Brander
Prijs: 2035.04

Dit lijkt me een goed een degelijk laptop die SSD zou ik er zelf nog in kunnen zetten.Dat scherm lijkt me de upgrade wel waard ik heb gelezen dat het een aardig verschil maakt en iedereen die het heeft roept erover.

Alienware 17

Processor: I7 4910MQ
Videokaart: GTX 880m
Geheugen: 32GB (standaard 16 maar upgrade kost 1.20)
Opslag: 1TB harde schijf +80 GB msata SSD
Beeldscherm: 1920 x 1080 Truelife 120hz display 17.3"
Optisch station: BR speler
Prijs: 2590.18

Deze is een stuk duurder en ligt wel een eind boven mijn budget maar als het dat nu waard is dan vind ik het niet erg om dat uit te geven.

MSI GS60 Ghost pro

Processor: I7 4710MQ
Videokaart: GTX 870m
Geheugen: 16GB
Opslag: 1TB harde schijf + 128 GB msata SSD
Beeldscherm: 1920 x 1080 display15,6"
Optisch station: none
Prijs: 16.99

Tja dit is dan weer een licht en dun en mobiel maar ik betwijfel hij makkelijk choon te maken is. Daarnaast hoe zit het met de bouwkwaliteit

Dus geef jullie commentaar maar. Wat denken jullie is een van deze iets of zeg je kijk hier eens na.
Schiet er maar op los.

Alvast bedankt

Nickname KasPlantje.

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 17:48
Ik heb zelf jouw eerste alienware build (maar dan met een 860m) voor 1350 aangeschaft. Daarna zelf een samsung evo 840 250GB mSata voor 130 er in gezet. Op die manier kon ik 2 data disks in de laptop stoppen.

Vind het 120hz scherm echt top, het 3D doet me niet zo maar het is gewoon een erg mooi scherm die niet heel erg spiegelt.

Tis wel een flinke baksteen om rond te sleuren maar het is wel een beest van een machine.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Of gewoon een MSI? http://tweakers.net/price...inator-pro/specificaties/

Daar zit al een SSD in, de i7-4810 is iets sneller dan de 4710 denk ik, GTX880, 17 inch en voor 1900 euro ben je klaar.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 18:43

TweakingRens

Dondersteen

Stap 1: Ga niet voor alienware

Altijd handig :P

Wat dacht je van dit ding?
http://www.bto.eu/bto-x-book-17cl60-amd.html
Je moet er nog wel wat meer opslag in zetten, maar je hebt ook nog €200 in je budget over.
Je hebt bij BTO sowieso goede deals ook met bv. een 880M:
http://www.bto.eu/gaming-...l?m-layered=1&m-layered=1

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 09:12
DM

• Jornv
  • Laatst online: 14-11 19:52
Wat een goed onderbouwde mening....

Volgens mij zijn de laptops van alienware qua bouwkwaliteit de beste game laptops die je kan krijgen. Ik zou juist oppassen met BTO, want hoewel de specificaties vaak leuk zijn voor het geld, zijn de koeling, bouwkwaliteit en input devices vaak niet zo best. Misschien dat er uitzonderingen zijn, maar dat zou ik dat wel onderbouwd willen zien met betrouwbare reviews.

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

BTO laptops zijn vaak gewoon barebones van Clevo, MSI etc.
Alienware is per definitie overpriced. Ik klink nu misschien als een fanboy (anti-fanboy?) maar het is gewoon zo. Je betaalt bij alienware gewoon meer dan bij andere laptop (en desktop) makers voor hetzelfde.

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

• GerGio
Alvast bedankt heren.

Als ik voor die Alienware een zeer goede bouwkwaliteit terugkrijg heb ik er niet veel moeite mee. Zoals ik al vertelde hij moet tegen een stootje kunnen. Dat vind ik belangrijk. Ik moet zeggen dat die BTO er ook wel interessant uitzien maar ik vraag me inderdaad wat de bouwkwaliteit is ik ken niemand met een BTO.

Ik zou nog kunnen kijken bij Asus maar daar heb ik qua laptop ook geen verstand van.

Nickname KasPlantje.

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

Hier is een review van HTwingnut over de laptop die ik aanraadde (HTwingnut is een held op notebookreview en echt een betrouwbare bron). Hij is er erg over te spreken. Clevo laptops zijn over het algemeen toch erg goede bouwkwaliteit. (Dit is hetzelfde model alleen dan met 880M SLI ipv M290X crossfire).

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Even terug heeft iemand een topic gehad over een gamelaptop die hij in China had gekocht toen hij daar was, merk dat hier niet verkocht wordt. Wel gewoon premium onderdelen, I7, highend geforce. Scheelde echt een bak met geld en kwaliteit was prima. Zou proberen om dat topic even te vinden.

• GerGio
Thanks dat lijkt me bijzonder interessant.

Iemand anders nog alternatieven of adviezen

Nickname KasPlantje.

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Ik zal echt gaan voor de Alienware 17. Dat deze overpriced is ben ik helemaal mee eens. Echter wanneer je de 10% vip code gebruikt word dit gewoon weer recht getrokken met andere laptops. Wat men echt vergeet is dat je bij AW17 / DELL 1 jaar lang next business day garantie hebt. Is er iets kapot? volgende dag mannetje in huis die alles fixt! BTO? Heel erg leuk maar ik had dezelfde configuratie als bij mijn AW17 voor dezelfde prijs?

Ik heb gekozen voor de eerste AW17 met upgrade naar 880m en 3D truelife 120hz. Ik kwam uit op een bedrag van 1800,- Daarnaast heb ik een upgrade gekocht voor SSD schijf 512gig voor 170 euro. Totaal bedrag 1970€ ( tevens heb ik deze ook zakelijk afgesloten en kan dus ook de btw nog terug vangen )

Let op wat je bij Dell extra aanschaf! een ssd of extra geheugen betaal je echt teveel voor. Probeer dit gewoon zelf te vervangen.

Ik kan je 1 ding zeggen ik na nooit meer terug naar 60hz! en de behuizing is zwaar maar is echt een stevige goed gebouwde laptop!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 22:10
Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van 120hz en 3D op een laptop. Ja het mag dan een gamelaptop zijn maar als ik 120hz wil en 3D effecten koop ik er wel een grotere van betere kwaliteit zijnde monitor bij.

SSD's ben ik met compleet met je eens en het is dat mijn MSI Dominator Pro GT70 vorige maand alleen met 2 ssd's beschikbaar was.

Anyway, Over de MSI GT70 zag ik sommige reviews dat de bouwkwaliteit slecht zou zijn maar ik kan het persoonlijk nergens in terug zien. ja het is plastic maar of je nou een alu behuizing of plastic behuizing laat stuiteren er gaat in beide gevallen wel wat stuk. Ben zelf een keer met een alienware 17" op mn bek gegaan op de fiets toen het glad was. laptop vond dat niet leuk kan ik je vertellen.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Timmeuh
Verderf schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:46:
Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van 120hz en 3D op een laptop. Ja het mag dan een gamelaptop zijn maar als ik 120hz wil en 3D effecten koop ik er wel een grotere van betere kwaliteit zijnde monitor bij.
Dat dacht ik ook eerst. 120hz is echt een mega verschil alles loop gewoon veel beter! Vooral in games merk je het! Zelfs met kleine dingen als scrollen in windows en browsen is het een verademing! Het is wel je moet het eerst zien om te geloven :)

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 22:10
Misschien word ik gewoon te oud maar ik zie het verschil niet zo meer ;)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 17:48
Vind het 3D ook niet zo boeiend maar ben het zekker met Timmeuh eens dat die 120 hertz erg fijn is.
Dingen zien er gewoon vloeien mooier, als je het niet ken zal je het zeker niet missen dus het is zeker geen must maar wel een aanrader.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Timmeuh schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:52:
Dat dacht ik ook eerst. 120hz is echt een mega verschil alles loop gewoon veel beter! Vooral in games merk je het! Zelfs met kleine dingen als scrollen in windows en browsen is het een verademing! Het is wel je moet het eerst zien om te geloven :)
In games moet je de 120fps dan wel zien te halen (en steady te houden) met vsync aan, anders heb je er helemaal niets aan omdat je het niet merkt. En aangezien deze laptop vooral voor gaming gekocht gaat worden, lijkt het scrollen in Windows wat dan zo lekker vloeiend oog maar een klein (en imo nutteloos) detail.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2014 13:01 ]

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

In games moet je de 120fps dan wel zien te halen
Dit. Zeker met een game laptop zal je moeite hebben de 60 vol te trekken, tenzij je de settings nar beneden gooit. Als dat scherm extra kost zou ik het niet zo snel doen denk ik.

Ik was die 10% VIP korting even vergeten. Als je die meerekent is het wel een goeie deal.
Persoonlijk vindt ik alienware laptops vallen in de klasse 'voor lelijker moet je op een 18e eeuwse freakshow zijn', maar dat is ook slechts een kwestie van smaak...

• GerGio
Tweakingklaas schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:00:
[...]

Dit. Zeker met een game laptop zal je moeite hebben de 60 vol te trekken, tenzij je de settings nar beneden gooit. Als dat scherm extra kost zou ik het niet zo snel doen denk ik.

Ik was die 10% VIP korting even vergeten. Als je die meerekent is het wel een goeie deal.
Persoonlijk vindt ik alienware laptops vallen in de klasse 'voor lelijker moet je op een 18e eeuwse freakshow zijn', maar dat is ook slechts een kwestie van smaak...
Die 10% korting was ik ook vergeten. dat is een leuke bijkomstigheid.

Die 120 frames zal wel helpen met GoPro filmpjes op van 120 frames.

Persoonlijk vind ik het ontwerp wel wat hebben niet heel schreeuwerig.

Ik vraag me alleen af of het nog zin heeft om die €500 uit te geven aan de upgradet versie

Nickname KasPlantje.

• Timmeuh
Ik speel BF4 op ultra settings en zelfs de single player speel ik in 3D en haal met de 880m makkelijk de 120 frames (locked)
Pagina: 1