• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:40
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met windows 8.1 sinds ik die draai. Het probleem houd in, dat hij niet opnieuw opstart om vervolgens met een BSOD af te sluiten, hij heeft last van een ''driver power state failure'' Nu heb ik het opgezocht wat het nu precies inhoud en het bleek toch iets met de chipset te zijn en de meneer met de oplossing zij, dat je dan toch maar je chipset drivers moest installeren en toevallig heb ik die niet geinstalleerd, daar kwam ik achter met een of ander vaag programma, dat driver update heet. Nu heb ik al eens de chipset drivers van ASRock zijn mee geleverde CD gedownload en geinstalleerd, ook al vanaf hun site, maar blijkbaar heeft mijn moederbord (ASRock b75 pro-3m) er lak aan.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe of waar ik wel de juiste drivers vind ? Ik heb hier vrijwel nooit last van gehad, alleen nu net toevallig met Windows 8.1.
Via Intel zelf schiet ik ook niks op, ik krijg alleen maar van die nutteloze driver update progjes, waar je je alleen nog harder van gaat ergeren.
Ik heb zelf al het een en het ander geprobeerd, maar ik ben er niet uitgekomen. Alle hulp is dus welkom!

Mvg

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Verwijder eerst maar eens al die "driver updater" malware.
Als je daarna denkt je chipset te moeten installeren (is gewoon een INF updater voor GUI text), dan kan dat hier mee gecontroleerd worden: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect?iid=dc_iduu of je kan proberen rechtstreeks te downloaden: https://downloadcenter.in...l_Desc.aspx?DwnldID=20775

Het probleem is dat je waarschijnlijk gewoon totaal niet de juiste en benodigde drivers hebt geïnstalleerd. Gebruik je een gekraakte Windows 8?

Verder kan je uiteraard op de site van de fabrikant van je moederbord ook alles downloaden: http://www.asrock.com/mb/Intel/B75%20Pro3-M/?cat=Download

En je kan ook kijken wat je BSOD precies betekent, kijk bijv. met WhoCrashed van Resplendence.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:44
Gebruik je een gekraakte Windows 8?

Wat heeft dat nou met de drivers te maken. Iemand die de moeite neemt een Windows versie te kraken en te uploaden gaat die echt niet onbruikbaar maken door er een driver uit te slopen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:40
Ik ben eens de dingetjes na gegaan en een aantal dingen zijn nu goed geinstalleerd, zoals de Audio en Netwerk drivers, die zijn overigens nieuw. De chipset stond er al blijkbaar op, nu doet hij alleen nog lastig met opnieuw opstarten, dus ik ben nog even aan het kijken.
zou het niet mogelijk kunnen zijn, dat Windows 8.1 zijn begin fase nog heeft met kleine probleempjes enzovoorts ? Ik ben volgens mij niet de enigste die tegen wat dingetjes aan loopt.

Blijkbaar stond nog een oude AMD driver erop, dus ik heb gelijk de 13.7 Beta erop gegooid die prima zijn werk doet onder BF4, want ik kon geen Mantle kiezen op mijn vorige 13.2(25?) en dat kan nu wel.

Windows heeft geen updates, maar ik heb voor de zekerheid toch ook maar de optionele mee genomen. Ik start hem zo opnieuw op en kijken wat hij doet.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Kalief schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 04:20:
Gebruik je een gekraakte Windows 8?

Wat heeft dat nou met de drivers te maken.
Alles. Afhankelijk van de methode kan er bijvoorbeeld soms geen gebruik meer gemaakt worden van Windows Update en dus ook niet van de automatische driver installatie functie. Bij RemoveWAT heb je dat sommige services niet meer kunnen starten, waar sommige drivers weer op bouwen.

Verder heb je vaak dat er gemanipuleerde binaries gebruikt wordend ie soms crashen bij bepaalde input (op de achtergrond) en dus niet meer werken, als een driver die toevallig nodig had is dat ook een probleem, vooral als die kernel mode draait en een BSOD veroorzaakt.

Stel dat je met een gehackte kernel te maken hebt is het probleem al helemaal onduidelijk en bijna onmogelijk op te lossen zonder een echte installatie.