Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Donderdag heb ik een sollicitatiegesprek voor een eventuele stageplaats.

Van tevoren heb ik aangegeven dat het toepassen van Qlikview voor mij een leuke opdracht is, waarbij voor hun gegevens in een overzichtelijke manier worden weergegeven.

Het probleem: druk bezig met mijn vakantiebaan, gisteren een Qlikviewproject proberen in te laden. Geeft het programma aan "sleutel verlopen". Nu heb ik een licentiecode via school (deze bleek dus t/m maart geldig te zijn geweest).

Tevens Qlikview gisteren een mail gestuurt maar geen oplossing.

Hoe dit te fixen (en nee torrents/cracks niet zomaar kunnen vinden)/ wat kan ik nu laten zien, heb die mensen beloofd een demo presentatie te geven.

Tevens gezocht naar andere .qvw viewers, zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hulp met omzeilen van licentie ga je hier niet krijgen. Wat dacht je er van om contact op te nemen met het bedrijf en ze de situatie uit te leggen, en te overleggen voor alternatieven?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59

Illusion

(the art of)

Je kan de personal editie gratis downloaden. Desnoods via surfspot.
Kan je geen oude bestanden laden, maar wel nieuwe maken en opslaan. Zou voor een korte demo voldoende moeten zijn toch?
En anders heeft het bedrijf waar je gaat werken misschien wel een licentie?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
gambieter schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 00:57:
Hulp met omzeilen van licentie ga je hier niet krijgen. Wat dacht je er van om contact op te nemen met het bedrijf en ze de situatie uit te leggen, en te overleggen voor alternatieven?
Het omzeilen van de licentie is ook niet de bedoeling. Dit zou een mooie tijdelijke pleister zijn, maar het gaat mij er meer om, hoe kan ik deze verwachting alsnog opvangen/nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is er online geen demomateriaal te vinden? Volgens mij moet je met filmpjes en andere visuals een heel eind kunnen komen. Of moet het PER SE een live demo zijn, omdat je moet aantonen dat jij weet welk knopje wat doet? Je kunt toch zeggen dat je om dat te doen, een licentie nodig hebt die school dan pas gaat aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Je geeft aan dat je een licentie gebruikt via school en solliciteert voor een stageplek, voor school. Heb je al getracht je school te benaderen hiervoor? Lijkt mij dat zij wel nieuwe licenties beschikbaar hebben.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 13:44
Je kan zoals hierboven gewoon de Personal Editie dowloaden, daar kan je wel X aantal keer (5 dacht ik) een bestaand document converteren. Dan verlies je wel de data van de vorige reload, maar dat hoeft geen probleem te zijn, toch?

Wel kan je de bestanden die jij met je Personal Editie niet delen met andere Personal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als het bedrijf iets met Qlikview wil gaan doen lijkt het mij dat zij toch gewoon een licentie hebben?

Licenties via school of persoonsgebonden (personal) licenties lijken mij niet gebruikt te mogen worden in een bedrijfsomgeving, dat zal Qlikview niet toestaan. Nu zal dat voor een demo geen probleem zijn, maar als je stageopdracht doorgaat zal je stagebedrijf wel licenties moeten gaan aanschaffen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Bedankt voor de reacties!

Het bedrijf maakt op dit moment geen gebruik van Qlikview, maar maakt zelf reportages op beweren ze.

Ik heb zojuist de school benadert om te vragen voor een vervangende licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn naast Qlik natuurlijk nog vele alternatieve tools. Het is zeker niet onmogelijk om goede rapportages te maken zonder Qlik ;)

Als je geen zekerheid hebt vandaag een licentie te kunnen krijgen en de personal versie voldoet niet voor de demo: laat het je afspraak van morgen vandaag weten. Als je het netjes doet kan er vast een nieuwe afspraak worden geregeld. Als je morgen ter plekke zegt dat het niet gaat werken, maak je een erg slechte indruk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32
Je kan de personal edition gebruiken, maar volgens mij zit daar een beperking mbt open bestanden gecreerd andere versies. Daarnaast heeft Qlik (wie verzint dit) diverse demo's online staan.

Kun je simpelweg niet een nieuwe license ophalen door je client te laten connected met de QV server @ school?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebos
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-06-2017
En bellen gaat sneller in dit soort gevallen, dan heb je over het algemeen vlug je antwoord. Dat je 's nachts Qlikview of je school niet kunt bellen is duidelijk. Maar ik had het gelijk vanochtend gedaan. Dan kan je ook nog ruim op tijd dat bedrijf bellen en je afspraak eventueel verzetten als er geen goede oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:24

Qwerty-273

Meukposter

Datum terug zetten op je demo systeem?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:03
Qlikview kun je gewoon vrij downloaden, nadeel is dat je hem alleen kunt openen met je eigen Qlikview versie op je eigen computer, maar voor demo met beamer eraan is dat prim toch?

Heb je al (veel) ervaring met Qlikview of? Als je vragen hebt mag je gerust een PM doen, ben zelf anderhalf jaar geleden in aanraking gekomen met Qlikview op onze BI afdeling en bevalt prima :)

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 20-08-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat Qlikview niet het meest uitdagende programma is voor een stage, maar dat is natuurlijk aan jou om te beslissen. Heel onhandig dat hij met bepaalde relaties tussen tabellen niet goed kan omgaan en dat hij koppelt op basis van kolomnaam.

Hebben ze een BI ontwikkelstraat of gewoon wat rapportjes voor kleine vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 14:12
ik kan je zeggen dat het altijd beter is om een pakket selectie te doen, zeker wanneer het om een stage gaat. Hierbij kijk je naar de wensen en eisen van het bedrijf en welk pakket hier het beste op aansluit. Daar neem je ook de licentie kosten in mee.

Voor een goede pakket selectie kan je het beste gebruik maken van de MoSCoW methoden http://nl.wikipedia.org/wiki/MoSCoW-methode

Zo krijg je voor het bedrijf veel meer toegevoegde waarde omdat ze een oplossing hebben die bij hun past en aansluit op de wensen. Voor je zelf is dit ook meer van toegevoegde waarde dan ergens binnen komen zeggen "jullie moeten dit gebruiken! anders zijn jullie.. [gek]" Je hebt waarschijnlijk nu ook amper onderbouwing waarom Qlikview gebruikt moet worden.

Kijkend naar het soort pakket dat quickview is, zit je waarschijnlijk op een HBO- informatica / bedrijfskundige informatica. De meeste scholen vinden motivatie veel belangrijker dan de uiteindelijke uitkomst. Je kan de motivatie opbouwen met behulp van de moscow methoden. Dit zou je op school gehad moeten hebben, anders is het iets voor de komende jaren. Of je kan natuurlijk je docenten iets nieuws leren

[ Voor 6% gewijzigd door King4589 op 20-08-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
King4589 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:35:
ik kan je zeggen dat het altijd beter is om een pakket selectie te doen, zeker wanneer het om een stage gaat. Hierbij kijk je naar de wensen en eisen van het bedrijf en welk pakket hier het beste op aansluit. Daar neem je ook de licentie kosten in mee.

Voor een goede pakket selectie kan je het beste gebruik maken van de MoSCoW methoden http://nl.wikipedia.org/wiki/MoSCoW-methode

Zo krijg je voor het bedrijf veel meer toegevoegde waarde omdat ze een oplossing hebben die bij hun past en aansluit op de wensen. Voor je zelf is dit ook meer van toegevoegde waarde dan ergens binnen komen zeggen "jullie moeten dit gebruiken! anders zijn jullie.. [gek]" Je hebt waarschijnlijk nu ook amper onderbouwing waarom Qlikview gebruikt moet worden.

Kijkend naar het soort pakket dat quickview is, zit je waarschijnlijk op een HBO- informatica / bedrijfskundige informatica. De meeste scholen vinden motivatie veel belangrijker dan de uiteindelijke uitkomst. Je kan de motivatie opbouwen met behulp van de moscow methoden. Dit zou je op school gehad moeten hebben, anders is het iets voor de komende jaren. Of je kan natuurlijk je docenten iets nieuws leren
Dit klopt, volg de opleiding bedrijfskundige informatica. Daarbij is de MoSCoW methode al zeer vaak herhaald. Opzich ben ik nu blind gefocust op Qlikview aangezien dat vanuit school uit erin gestampt is.
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:58:
Ik moet zeggen dat Qlikview niet het meest uitdagende programma is voor een stage, maar dat is natuurlijk aan jou om te beslissen. Heel onhandig dat hij met bepaalde relaties tussen tabellen niet goed kan omgaan en dat hij koppelt op basis van kolomnaam.

Hebben ze een BI ontwikkelstraat of gewoon wat rapportjes voor kleine vragen?
Het is misschien niet het meest uitdagende, maar ikzelf heb het idee dat het structeren van de database (datamodel + implementatie), vervolgens onderzoeken van managementvragen / belangrijke KPI's eruit halen en afstemmen binnen de vraag best leuk kan zijn.

Daarbij heb ik geen begeleiding vanuit het bedrijf uit (bedrijf is een internetmarketing bedrijf, en zal voor dit project vooral zelfstandig een werkend product moeten opleveren).

De licentie is trouwens in orde (via school alsnog iemand kunnen spreken).
Hoewel, mocht ik Qlikview willen toepassen in het betreffende bedrijf ik nog niet de exacte kosten weet.

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 15:28
Lijkt mij toch wel handig om de kosten te achterhalen van de Qlikview Licentie.
Beetje lullig om een ferrari te laten zien terwijl ze wellicht nog geen fiat kunnen betalen.
Zal waarschijnlijk een van de eerste vragen zijn "wa kost da?"

Sowieso mag je buitenom een demo denk ik niet de Licentie voor school commercieel gebruiken.
Pagina: 1