Macroscript voor OSX maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:08
Ik wil graag een programma waarmee ik een script kan maken om mijn mac een aantal handelingen automatisch te laten verrichten.

Het gaan om het volgende:
-naar een internetpagina gaan
>wacht 5 seconden
-daar een formulier invullen
>wacht 5 seconden
-een aantal opties
>wacht 5 seconden
-Uploaden van een aantal bestanden
>wacht tot uploads klaar zijn
-verzend formulier

Is dit überhaupt mogelijk en met welk programma kan dit? Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet vinden dus heb geen enkele voorkennis.

Wie kan mij helpen!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[google=script OSX gui] en varianten daarop lijkt me een prima start. Waarom voldoet dat niet? Geen voorkennis nodig, hooguit een zoekmachine en wat proberen.

Hoe dan ook past dit beter bij de buren dus ik verplaats je topic CSA ==> Macs.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Eh, dat zit er al zo'n 20 jaar in en heet AppleScript. Dat is precies wat je nodig hebt.

Een nieuwer ding is er ook, dat heet Automator, en daar mee kan je in plaats van tekst met een GUI wat dingen in elkaar zetten.

Allebei zitten ze in je Mac ingebouwd, je krijgt ze er gratis bij en kan ze gratis gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:08
johnkeates schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:35:
Eh, dat zit er al zo'n 20 jaar in en heet AppleScript. Dat is precies wat je nodig hebt.

Een nieuwer ding is er ook, dat heet Automator, en daar mee kan je in plaats van tekst met een GUI wat dingen in elkaar zetten.

Allebei zitten ze in je Mac ingebouwd, je krijgt ze er gratis bij en kan ze gratis gebruiken.
Dankjewel! Ik ga er even mee aan de slag om te zien of het doet wat ik wil.