RAW partition (laptop)

Pagina: 1
Acties:

• TheDream07
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met een laptop die een RAW partition heeft.
Hiervan heb ik al via software belangrijke bestanden eraf gehaald en ergens anders veilig gesteld.

Ik heb gelezen dat een RAW partition wel weer gewoon gebruikt kan worden door de File System aan te passen.
Dus ik mijn gedachten had ik het idee om een recovery te starten van de EISA partition die word gebruikt om een laptop te recoveren (fabrieks installatie).

Alleen deze recovery wil niet starten.
zou de HDD dan zodanig beschadigd zijn dat de recover partitie ook niet aanspreekbaar meer is?

De recovery (EISA) partitie is wel nog te zien als prima partitie in schijfbeheer.
Of moet ik die RAW-partitie eerst weer zelf formateren tot NTFS en dan pas de recovery draaien?

maar dit lukt denk ik sowieso al niet omdat de recovery niet wilt starten. HDD toch dusdanig beschadigd dat hij niet meer de recovery partitie wilt opstarten en een recovery kan uitvoeren?

alvast bedankt!
Stef :)

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:50
Heb je al geprobeerdt je smart uit te lezen?

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01 22:12
leeftijd van HD?, vaak als er problemen ontstaan is het einde oefening...

• TheDream07
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb besloten alleen de bestanden eraf te halen die belangrijk zijn en gewoon een nieuwe HDD aan te schaffen.

toch bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Waarom open je dan een topic; SMART posten is de eerste stap voor diagnose. Je doet veel moeite een topicstart te schrijven en dan volg je het eerste de beste advies niet op. In het vervolg kan ik je aanraden wel wat met het gegeven advies te doen. Een hardeschijf afschrijven omdat er bijvoorbeeld kabelfouten zijn, of een paar bad sectors, is gewoon kapitaalvernietiging.