NAS met uitgebreide windows verkenner integratie?

Pagina: 1
Acties:

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-01 19:29
Hallo allemaal,

Ik overweeg een NAS-systeem te kopen.
Nu ben ik vooral naar iets op zoek dat een goede en uitgebreide windows integratie biedt.
Denk hier dan vooral aan:
- Een bestand rechtstreeks via mail kunnen delen vanuit het contextmenu van de verkenner.
- Een link naar een bestand via het contextmenu van de windows verkenner kopieren?
- ...

Kortom wat vergelijkbaar met de windwos integratie die dropbox eigenlijk biedt. Dus zonder een webinterface t emoetne gebruiken acites uitvoeren.

Mijn oog was gevallen op de mycloud serie van WD maar, biedt deze een dergelijke windows verkenner integratie of moet je altijd via hun software werken?
Vooral de eenvoud van het verkrigjen van toegang tot de NAS buiten het lokale netwerk sprak me aan.

Of kan iemand me een andere NAS welk merk dan ook aanraden dat deze dropbox-achtige integratie in de windows verkenner biedt?

Alvast bedankt

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

Rannasha

Does not compute.

Praktisch iedere NAS zou beschikbaar moeten zijn als netwerk-share. Dan heb je ongeveer alle functionaliteit die je ook in een normale folder op je harddisk hebt.

In plaats van dat je in de Verkenner naar C:\foo\bar gaat, ga je naar \\naam_of_ip_van_nas\foo\bar, maar verder werkt het hetzelfde. Je kunt ook kiezen om een netwerkshare als virtuele schijf te gebruiken. Dan kun je bijvoorbeeld Z:\ gebruiken om naar je NAS te verwijzen.

Dit is allemaal functionaliteit die gewoon in Windows zit. Het enige wat de NAS moet kunnen is het standaard Windows netwerk-share systeem ondersteunen, maar dat lijkt mij toch wel een van de meest basale features van zo'n ding.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• falcon186
Hallo,

Bednakt voor je reactie.
Dat een NAS die functies had wist ik al.
Maar waar het bij mij vooral over gaat is of ik ook bestanden kan delen via een link vanuti de verkenner met mandere mensen.
Dat er een link naar het bestand wordt gekopieert naar het klembord en da tik die link gewoon moet mailen naar de ander epersoon.
En dit alles zodner externe software of webitnerface te gebruiken. Dsu vanuti de verkenner.
Dit kan bijvoorbeeld met dropbox maar zijn er netwerkschijven die dit ook kunnen?

Groeten

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat je nu wilt, staat totaal los van de NAS. Immers, Je zal met die mensen eerst een netwerk over het internet moeten opzetten dmv een VPN. Daarmee kan men niet alleen bij je NAS, maar bij alles wat niet beveiligd is.

Het kan wel, met software (bijv: Hamachi's LogMeIn), maar benodigd wel enige kennis om dat goed op te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 19-08-2014 18:10 ]

Ey!! Macarena \o/

• falcon186
Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Oh, ik dacht dat het zou kunnen omdat het bij de mycloud van WD software zit om links naar je bestanden op je NAS te sturen naar vrienden via mail.
Ik was gewoon aan het zoeken om die functie niet in hun software te gebruiken maar rechtstreeks vanuit de verkenner.

Groeten