Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
SureOp dinsdag 12 juni 2001 01:14 schreef KIP het volgende:
[..]
/BAN!
Ik weet iig zeker dat er een coaxiale in- of uitgang op mijn minidisc recorder zit.
Wanneer leren jullie wijsneuzen nou eens het verschil tussen Coax en Optisch ? SPDIF (Sony/Philips Digital Interface Format) kan zowel Coaxiaal (dus 2 aders) of Optisch (Toshlink of optische walkmanplug) uitgevoerd zijn. Ook bestaan er converters van Coax-Optisch en vice versa...
Concrete Loop Watercooling
correctie: op elke md speler zit een optische ingang, en op vele ook een coaxiale. Zoals op de mijne.Op dinsdag 12 juni 2001 01:19 schreef bille het volgende:
iddop minidisc zit toch echt een optische uitgang... Als je je SBlive wil aansluiten op optische uitgang moet je er een duur kastje tussen zetten.
Op portabletjes zit inderdaad altijd een optische. Veel mensen vergeten dat een minidiscspeler ook als een deck kan bestaan. Vooral hierzo.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
ff een aanvlullinkje: volgens mij heet het TOS-link, niet dat dat echt van belang is, maar just for the record.Op dinsdag 12 juni 2001 01:24 schreef FreeRider het volgende:
Optisch (Toshlink of optische walkmanplug)
En "walkmanplug" vind ik toch lichtelijk denigrerend voor mijn full-size md-deck van 850 piek
PIII 800@804 Mhz
De minidisc heeft coax en optische in.. Maar inplaats van pinnetje 1 en 2. Heb ik gister perongelijk 2 en 4 gepakt.. En de stank van die verschoeide ICtjes hangt nog in mijn kamer.. gelukkig dat ik niet mijn hele soundblaster heb opgeblazen..
Verwijderd
Je kan bij Hoontech een convertertje halen voor Fl.50,- ofzo.Op dinsdag 12 juni 2001 04:02 schreef ViperGTS het volgende:
Dusse die 'Digital Out' plug op mn SBLive is coax????? en op mn protable MD zit optisch, dat heeft creative dus lekker geregeld dan
ik heb er ff snel overheen gekeken maar zie geen kastje voor coax naar optisch, kun je misschien een plaatje posten zodat ik weet hoe t eruit ziet??????Op dinsdag 12 juni 2001 09:12 schreef KIP het volgende:
[..]
Je kan bij Hoontech een convertertje halen voor Fl.50,- ofzo.
edit: ik zie trouwens ook niet echt zo'n coax kabel in mn SBLive passen, er zitten zo'n vage pluggen aan
PIII 800@804 Mhz
Je hebt het toch zelf gekocht neem ik aan.Op dinsdag 12 juni 2001 04:02 schreef ViperGTS het volgende:
Dusse die 'Digital Out' plug op mn SBLive is coax????? en op mn protable MD zit optisch, dat heeft creative dus lekker geregeld dan
Zoek het dan eerst uit, voordat je enthousiast dingen gaat kopen, waar je toch niet zoveel aan hebt!
daar was ik dus ook al aan t denken......ik wist niet dat er zon gezeiks bij kwam kijken om die digitale uitgang aan de praat te krijgen.....Op dinsdag 12 juni 2001 16:36 schreef memendo het volgende:
als je een optische uitgang op je kaart wil waarom koop je dan ook geen terratec bv een dmx xfire??
wel bedankt voor die URL, 60 piek voor zon bracket is best betaalbaar, als ik dat bij creative zelf bestel kost t me minstens 200 piek.......duurder dan de SB zelf dus
PIII 800@804 Mhz
PIII 800@804 Mhz
Klopt, TOS-link (is ontworpen door Toshiba). En aan een optische kabel heb je 2 typen connectoren, die TOS-link en een soort 3,5 MM "walkman" plug. In jouw (en mijn) MiniDisc deck passen alleen TOS-links, denigrerend is gelukkig niet van toepassing. Voor m'n MD walkman heb ik die 3,5 MM wel nodig (zit een gecombineerde poort op, Electrisch en optisch).Op dinsdag 12 juni 2001 02:56 schreef MREn het volgende:
[..]
ff een aanvlullinkje: volgens mij heet het TOS-link, niet dat dat echt van belang is, maar just for the record.
En "walkmanplug" vind ik toch lichtelijk denigrerend voor mijn full-size md-deck van 850 piekOptisch is er namelijk ook voor 43cm componenten, en dan gewoon puur en alleen voor de kwaliteit
Zeker van cd->md recordings.
Verwijderd

Verloopje van mini-jack naar tulp.
De uitgang op een Live! is S/PDif, en dat is meestal een tulp-plug aan de ontvangende kant, dus dan heb je dit kabeltje nodig.
zo'n plug als die zilvere die past dus wel in de SB, maar dan moeten ze toch ook ergens langere kabels verkopen met aan alle 2 de kanten zo'n plug.......alleen die zijn nergens te vinden.....Op dinsdag 12 juni 2001 17:16 schreef KIP het volgende:
[afbeelding]
Verloopje van mini-jack naar tulp.
edit:
De uitgang op een Live! is S/PDif, en dat is meestal een tulp-plug aan de ontvangende kant, dus dan heb je dit kabeltje nodig.
PIII 800@804 Mhz
Die bouw je zelf in 10 minuten tijd + 7,50 aan onderdelen.. en de elektroboer in Sneek verkoopt die kabels al kant en klaar ..Op dinsdag 12 juni 2001 18:07 schreef ViperGTS het volgende:
[..]
zo'n plug als die zilvere die past dus wel in de SB, maar dan moeten ze toch ook ergens langere kabels verkopen met aan alle 2 de kanten zo'n plug.......alleen die zijn nergens te vinden.....
dan vind ik het toch wel vreemd dat creative voor dit soort plug kiest waar je amper kabels voor kunt vinden (hier in maastricht i.e.g. niet) of zelf moet maken......Op dinsdag 12 juni 2001 18:42 schreef 4POX het volgende:
[..]
Die bouw je zelf in 10 minuten tijd + 7,50 aan onderdelen.. en de elektroboer in Sneek verkoopt die kabels al kant en klaar ..
PIII 800@804 Mhz
het is een klein pluggie, dat wel in de DTT sets past. Dus willen ze graag dat je die sets er op aansluit. Simpel toch?Op dinsdag 12 juni 2001 19:14 schreef ViperGTS het volgende:
[..]
dan vind ik het toch wel vreemd dat creative voor dit soort plug kiest waar je amper kabels voor kunt vinden (hier in maastricht i.e.g. niet) of zelf moet maken......
Creative maakt wel meer vreemde dingen.
Verwijderd
Dat kan niet, want het is een "mono" connector, dus alleen signaal+massa.Op dinsdag 12 juni 2001 22:07 schreef FreeRider het volgende:
Volgens mij kan je ook een audiokabeltje met 3,5 mm naar 2 tulpjes gebruiken: 1 tulp is dan front, de andere rear.