Extra frontcase fan Define R4

Pagina: 1
Acties:

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Hallo,

Binnenkort komen de onderdelen voor mijn nieuwe PC binnen waarbij ik zoals velen als case de Define R4 heb genomen. Bij deze case komt er 1 front & 1 rear fan mee.

Nu zou ik graag hier nog een tweede front fan willen bijplaatsen. Is dit een goed idee en zo ja, welke fan zou dan het beste uitkomen?

Dit is (denk ik) de frontcase fan die je er standaard bij krijgt. productreview: Fractal Design Silent Series , 120mm review door Namsan

Deze als tweede fan nemen of toch iets anders?

Bedankt.

Steam: Grim

• Thomg
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Prima fan, zou ik nu ook halen.
Heb zelf noctuas gehaald waar ik enigzins spijt van heb gehaald ( soms willen ze niet aan op 5V ), maar ze presteren wel degeijk beter dan de fractal.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-02 17:32
De ingebouwde fans zijn 140mm, niet 120mm. Bouw nog een 140mm fan in, de kast ondersteunt het en ze zijn stiller, dus waarom niet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Of heel gek, even afwachten en kijken hoe het systeem het zo doet? Al die mensen die er gelijk allemaal extra fans in willen knallen...

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:07

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb mijn Fractal Arc Midi R2 helemaal vol met Fractal 140mm fans zitten. Dit vond ik er het mooist uit zien. De koeling is nu ook dik in orde, 2x front intake, 1x bottom intake, 2x top exhaust, 1x rear exhaust. Wellicht zijn er betere alternatieven verkrijgbaar, maar waarom zou je.. De Fractal fans zijn naar mijn mening best stil, zelfs op vol vermogen.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-02 17:32
br00ky schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:30:
Of heel gek, even afwachten en kijken hoe het systeem het zo doet? Al die mensen die er gelijk allemaal extra fans in willen knallen...
Dat wou ik eigenlijk ook zeggen, mede omdat je dan kan bepalen of het geluid van de ingebouwde fans je aan staat. Een extra fan gaat op korte termijn weinig verschil maken voor de levensduur van de componenten.

Ik vind het wel handig om langs de voorkant een fan op de harde schijven en de gpu te hebben, dus twee front fans of één grote zoals CM doet in de 690 III (maar met de Silencio 652s zijn ze dan weer van één grote naar 2 140mm intake fans overgestapt).

• Grim
MacPoedel schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:19:
De ingebouwde fans zijn 140mm, niet 120mm. Bouw nog een 140mm fan in, de kast ondersteunt het en ze zijn stiller, dus waarom niet.
Ok bedankt, dacht dat het 120mm was.
br00ky schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:30:
Heb in mijn huidige PC nooit extra fans bij gestoken mede omdat deze al 2 front fans heeft (Antec 900). Dus was wel eens benieuwd naar jullie mening hier over (1vs2 front fans).

Ik zal volgende week eens kijken hoe het allemaal gaat en kan dan eventueel nog een tweede front fan bijsteken, is toch zo gebeurd.

• Thomg
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Boven 2x 140mm, achter 1x 140mm, voor 2x 140mm en onder 1x 140mm. Je hebt er ook een in de side panel, maar dit zou ik niet aanraden ( geen stoffilter / je haalt een geluiddempers weg ).

• Grim
Ben ook enkel van plan om een extra fan vooraan te plaatsen zoals in mijn titel staat. ;)

Pagina: 1