Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ivan_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06-2022
Mijn Acer 7745G van een jaar of vier oud deed het nog altijd prima, tot hij gisteren bij het opstarten een systeemupdate begon uit te voeren en hij — terwijl de update nog volop aan de gang was — uitviel. Wegens geen stroom. Mijn fout: de adapter stak niet in en de batterij houdt het na al die jaren nog hooguit enkele minuutjes vol.

Sindsdien wil Windows 7 niet meer opstarten, zelfs niet in Safe Mode.

Dit heb ik al geprobeerd:

Opstartherstel zoekt naar fouten, geeft de melding dat er een Systeemherstel uitgevoerd kan worden. Resultaat, vele minuten later: 'Systeemherstel is niet voltooid. De systeembestanden en instellingen van de computer zijn niet gewijzigd. Details: Systeemherstel is mislukt bij het kopiëren van het register vanaf het herstelpunt. Het register in het herstelpunt is beschadigd en kan niet worden hersteld. Probeer het herstellen van het systeem met een ander herstelpunt uit te voeren.'

Systeemherstel vanaf eender welk ander herstelpunt: zelfde resultaat.

Booten (al of niet in Safe Mode): een BSOD verschijnt. En wel deze:
*** STOP: 0x0000012A (0x0000000000000001, 0x0000000000000046, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

Dit schijnt een probleem te zijn met de language packs. Ik vind via Google tal van lotgenoten, maar voorlopig nog niemand die de fout heeft kunnen fiksen — een factory reset lijkt de enige 'remedie'.

Dat ik dan al mijn programma's kwijt zou zijn, is niet zo erg. Mijn bestanden wil ik echter niet kwijt. Een deel ervan staat veilig op mijn D-schijf, maar helaas niet alles.

Elke tip om me uit deze ellende te halen, is zéér welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerius
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05-2023
Hm, lastig. Je zou via de windows cd een startup repair kunnen uitvoeren, met een beetje geluk helpt het.

Mocht dat niet lukken, zou ik aanraden een HDD cradle aan te schaffen (altijd handig, kost vrijwel niks). Je kan dan (indien beschikbaar..uiteraard) de data overzetten naar een andere PC of externa HDD of wat je beschikbaar hebt.

Daarna Windows opnieuw installeren en data terug kopieeren.

Misschien niet de meest 'tweaked' oplossing maar wellicht wel het veiligst om je data te behouden.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ivan_
@Cerius

Ik heb me al suf gezocht naar de Windows cd/dvd, maar kan 'm niet meer vinden. Als er al één meegeleverd was (gaat om een voorgeïnstalleerde OEM-versie).

Een andere optie lijkt me een tweede besturingssysteem te installeren en de HDD van daaruit te benaderen — al weet ik niet goed hoe ik daaraan moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 12:35
helaas kan ik je niet helpen bij je probleem, ik heb wel een tip voor je.

Je plan om een nieuw OS te instaleren om bij je bestanden te komen dit is een beetje een omweg.
Als je het probleem niet opgelost krijgt raad ik je dan aan om hier een image te downloaden:

http://www.ubuntu-nl.org/download ,

deze te branden en de laptop op te starten met de ubuntu live cd.
je hoeft niets te instaleren.

je kan nu ook bij al je bestanden, een externe hdd of usb stick aansluiten om deze bestanden op over te zetten.

Hierna kun je dan een schone instalatie doen op de latop en vanaf de usb/hdd alles weer terug kopieeren.

(ook voor enkel windows gebruikers is ubuntu zeer toegankelijk, vandaar dat ik ubuntu live CD aanbeveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ivan_
@ nldbobg

Iso gedownload, dvd'tje beschreven, dvd-drive als eerste in de rij gezet in BIOS, maar toch probeert m'n laptop Windows op te starten.

Enig idee waarom?

EDIT 1: Nu wel gelukt, even verder aan het bekijken...

EDIT 2: Thanks voor de tip, ik kan C-schijf benaderen via Ubuntu! Straks externe HDD aankoppelen en operatie Red Mijn Bestanden kan beginnen.

[ Voor 39% gewijzigd door _ivan_ op 19-08-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 12:35
_ivan_ schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:12:

EDIT 2: Thanks voor de tip, ik kan C-schijf benaderen via Ubuntu! Straks externe HDD aankoppelen en operatie Red Mijn Bestanden kan beginnen.
Fijn om te horen,
Let je wel even op de software met een licensekey, mocht je de key niet meer hebben gaat hier wel wat extra aandacht in zitten.
veel sucses ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:56
Je kunt eventueel ook proberen om een ISO te downloaden van ERD Commander 2010. Als je deze vanaf dvd boot dan start hij een soort Windows XP achtige omgeving met allerlei tools, waaronder meen ik ook file recovery zit. Zie de bijbehorende video voor hoe dit werkt.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ivan_
Toch even melden dat de back-up gelukt is.

Nogmaals bedankt voor de tip. Ubuntu draaien via een USB-stick: nooit geweten dat dit kon. Externe HDD werd meteen herkend, alle files netjes kunnen overzetten. Ongelooflijk soepel.
Pagina: 1