Pc te overpriced of goed voor mijn doeleinden??

Pagina: 1
Acties:

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:04
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel gamen op full hd, daarnaast werk ik met AutoCad en Solidworks en Inventor en zo nu en dan Photoshop

Wat mag het systeem gaan kosten?
Assembleren doe ik zelf, daarnaast heb ik alle randapparatuur al! Max 1400

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord muis en geluidsinstallatie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze lijst en misschien in de toekomst ram en videokaart derbij, en uiteraard een grotere hdd indien nodig!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf van het groene kamp maar de prijs van de amd kaartjes zijn te verleidelijk, in de toekomst wil ik nog wel een 2e kaart kunnen bijprikken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet normaal blijven, kleurenschema hou ik liever 1 geheel, dit i.v.m. de kast en de hardware die je kan zien. Ziet er wel zo mooi uit!

Ga je overklokken?
Ik wil inderdaad overklokken, voor de lol en de maximale prestaties der uit kunnen knallen!!

Mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 299,90€ 299,90
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 143,80€ 143,80
1Club3D Radeon R9 290 royalAce€ 335,50€ 335,50
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 82,77€ 82,77
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 92,95€ 92,95
1Corsair Hydro H100i€ 97,55€ 97,55
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2B2133C9R€ 79,32€ 79,32
1Corsair RM750€ 107,-€ 107,-
1Crucial MX100 256GB€ 89,99€ 89,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.328,78

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je nou eens de verdeling gamen vs. autocad/solidworks/inventor zou moeten maken, time-wise. Hoeveel procent krijgt beiden dan? En verantwoort dat een i7?

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:37
Op full hd is een r9 280x goed genoeg

• misterd11
30% Autocad enz. 70% gaming, maar ik vraag me af of AMD kaarten t wel goed doen met Autocad enz. want ik doe t nu op mijn laptop met i7 en een 650gtm en dit gaat wel aardig maar kan beter!

Verwijderd

Sowieso eens kijken wat br00ky zegt, en op hoeveel schermen ben je van plan te gaan spelen? 1 op 1080p? Dan is die graka bijna overkill, 3x 1080p? Dan heb je goed waar voor je geld.

Graag betere uitleg wat je wil doen, hoevaak, en hoe!
edit: ninja'd

70% gaming zou ik persoonlijk daar je aandacht in stoppen. Dit systeem, of zoals je zegt, zelfs je laptop draaid al CAD. Voordat je professioneel snel CAD gaat draaien zit je op een systeem dat niet eens lekker gamed... :P

Systeem wat je daar hebt ziet er uit een een goeie mix tussen snel CAD doen en enorm goed kunnen gamen op zelfs 4K of eyefinity o.i.d.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 16:46 ]

• misterd11
2 x full hd schermen heb ik nu, maar wil er ook me 3d tv op aan gaan sluiten dus de kaart is daar wel een beest voor denk ik!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

R9 290 is imo niet overkill als je spellen als BF4 en WD speelt. Voor Mijnenveger is het lichtelijk overkill.

Sowieso zou ik die waterkoeling schrappen. CLWC maakt veel herrie en koelt nauwelijk beter dan goede luchtkoeling. pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power doet nauwelijks onder qua koeling, is veel goedkoper en heel veel stiller.

Geheugen is duur en vervelend met die spoilers, neem het goedkope, bekende Crucial geheugen.

Voeding is afgrijselijke overkill en overpriced. pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is prima voor 1 kaart, voor 2x een R9 290 is pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular een goede keuze.

WD Red is ook erg duur en niet heel geschikt voor desktop gebruik. pricewatch: Seagate Desktop HDD, 2TB is even goed en een stuk goedkoper.

Op het mobo kun je ook nog wat poen besparen door pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 te nemen.

Van de Air ben ik niet echt een fan, duur en niet echt speciaal qua prestaties.

People as things, that’s where it starts.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-03 17:44
Wat zij allemaal zeggen maar houdt die ram sticks, heb ze zelf ook en ze zijn zo mooi :9~ :9~ :9~

Owhjah en het gygabyte bordje is ook erg leuk, kijk het filmpje:
YouTube: Corsair Vengeance Pro Memory Ram Overview Nerd p0rn ALERT

[ Voor 49% gewijzigd door SirKartoffel op 19-08-2014 17:00 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En ze zitten gigantisch in de weg bij een goede luchtkoeler, en hoevaak kijk je nou naar je RAM en denk je "oh, wat krijg ik toch een stijve plasser van mijn mooie RAM" ?

Ik snap best dat Ballistix geel mss ook niet helemaal het einde is op een rood mobo, maar neem dan pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 of spuit ze zwart.

People as things, that’s where it starts.

• misterd11
De cooler master v750 is een goede tip. Die seagate schijven worden toch geleverd in 2 types, de herrie makende en de goede, dus ik neem liever een goed betrouwbaar merk! En het werkgeheugen houd ik bijpassend bij het moederboord! Ik ga niks spuiten, als ik zoveel geld uitgeef wil ik niet dingen hoeven te spuiten!

[ Voor 8% gewijzigd door misterd11 op 19-08-2014 17:30 ]

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
MSI Z97 gaming 5 heeft zelfde kleuren moet je maar kijken O-)
en corsair is duur voor wat je krijg vond ze eerst ook mooi maar kijk is naar G.skill TridentX super snel cl7 8)
en die voeding... ik zal ook is kijken naar cooler master V750 ofzo zeker omdat je miss een 2e videokaart in wil douwe >:)
miss heb je hier wat aan en al aan gedacht om je case en cpu koeler met sp120 fans te vervangen van corsair ? met zo mooi rood ringetje :X

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
neem dan geen Red, die is speciaal voor NAS gemaakt, voor het geld van een 2TB schijf haal je een 3TB schijf.

Qua RAM, tsja, al die "koelers" erop... leuk hoor veel nut heeft het niet.

goed je vraagt of het overpriced is. Kortom je twijfelt zelf ook of een i7 niet te gek is. ja eigenlijk wel sinds gaming de hoofdmoot is. voor die paar keer dat je wat tekent, jammer dan dat het wat langer duurt. neem een leuke i5 scheelt je zo 100E.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nog wat over je voeding, althans vooral het vermogen. Maar een heel klein deel van de consumenten neemt daadwerkelijk CFx/SLI verdeeld over langere periode. Je bent kom eigenlijk stom als je dat doet. Immers, eer je te kort gaat komen zijn er single kaarten die hetzelfde doen en méér VRAM hebben. Iets waar je met duale GPU setje nooit meer aan gaat komen. Nog maar te zwijgen over de problemen die je je op de hals gaat halen met maar matige prestatie, microstuttering etc...

• TerrorDanny94
nouja als je er geld voor over heb waarom niet? i7 is ook lekker als je meerderen progamas gebruik het is net wat je waard vind.. en i7-4790k heb je wel grote kans op zeer goeie overclock en bij i5 is die kans iets kleiner
en WD red zal eerder 2x 1TB blue of 2TB black nemen
en de H100i ja maakt herrie dan de beste air coolers maar die staan wel weer in de weg voor de high profiel ram of je moet dan crucial nemen

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen, als je CFx wil, doe het nu en koop er uiteraard fatsoenlijke monitoren bij.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die 4970k is vooral voor de CAD apps de beste cpu die er is, door z'n minimaal 0,4ghz hogere clock dan alles wat er voor de rest op de markt is. Maar als je gaat overclocken dan speelt dat minder. Een i5 K met overclock zou ook erg goed presteren in CAD en games. Tenzij je veel rendert heb je niet zo veel aan de i7.

specs

• TerrorDanny94
ik heb zelf gekozen voor een i5-4690k en van dat 100 euro die ik bespaar heb ik 32gb gekocht en daavan 24gb ramdisk is 400x sneller dan ssd in raid 0 handig als je bijvoorbeeld skyrim speel
hier link YouTube: Ramdisk Guide ft. 64GB Corsair Vengeance Pro - Extreme Tech Tip

• misterd11
Mensen bedankt voor de tips, ik houd alles in overweging en ga het nog eens goed bekijken! De post mag verwijderd worden

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat gebeurt nooit, hoogstens een slotje maar dat wordt ook alleen maar gedaan bij grove overtredingen. Voor anderen kan het nog leerzaam zijn en het bloedt vanzelf dood.
Pagina: 1