Low Profile GPU of deels nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:08
Ik heb sinds kort een Dell Optiplex 900, het is een leuk PC'tje, maar ik kan er niet fatsoenlijk op gamen. Ik speel games als Watch_Dogs, BF4, GTA IV, later natuurlijk V, Tomb Raider, enz. het hoeft geen ultra te zijn, maar toch iets van normaal/hoog, op een resolutie van 1920x1080

Er zit een I5 2400 in, en 4GB RAM, opzich een redelijke basis, maar geen GPU, naast Intel HD4600

Nu zat ik te twijfelen tussen:
1. Een Low Profile GPU kopen, want er zit een half PCI slot in als het ware, maar ik weet niet of dat GPU's zijn waarmee je kunt gamen. Het hoeven geen ultra settings te zijn die 'ie aan kan, maar normaal/hoog.
2. Een nieuw mobo kopen, want dit is geen ATX, of Micro ATX of ITX, en ik heb geen idee wat het wel is, en volgens mij is dat niet een standaard maat, dus ook weinig/geen kasten. En een nieuwe kast, want deze is ook niet heel mooi en gewoon een normale, goede GPU, iets als een GT640.

Wat raden jullie aan?
Ik weet niet zeker hoe het heet als je een half PCI slot hebt, dacht dat het low profile heette, maar als dat niet zo is, zeg t maar!

[ Voor 8% gewijzigd door 3L3ktr1k op 19-08-2014 16:23 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat je een GPU nodig gaat hebben begrijp ik maar wat versta je onder fatsoenlijk gamen? Welke games op welke instellingen op welke resolutie.

Zo een Dell bak heeft waarschijnlijk een costum formaat, wat je inderdaad niet gaat vinden. Een upgrade naar een echte gamabak gaat je wel in de papieren lopen met extra ram, een andere voeding en een gpu en daarbij dan een ander mobo en kast.

Dus, wat zijn uw wensen?

• 3L3ktr1k
Games als Watch_Dogs, BF4, GTA IV, later natuurlijk V, Tomb Raider, enz. het hoeft geen ultra te zijn, maar toch iets van normaal/hoog, op een resolutie van 1920x1080. Dus ik zat al te denken aan een 2GB kaart, of een goedkope tweedehands 7950.

Opzich als een medium, tweede game PC heb ik aan 4GB nog wel ff zat, voeding heb ik nog, en ik zat te denken aan een GT640 2GB, die is rond de 100 euro, of iets tweedehands, en een B75 moederbordje, heb ik al voor 40 euro in de Pricewatch zien staan, en ook een Fractal Design Core 100, die een euro of 50 is, heb je voor minder dan 200 euro toch een leuke PC denk ik.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De GT640 is beter dan een HD4600, maar dan is ook alles gezegd.

4GB is voor die games ook al te weinig.

Dus, je hebt nodig:
Nieuw mobo
4GB extra geheugen
Leuke videokaart
Leuk kastje.

En welke voeding heb je dan nog?

Al met al kun je voor 200 euro opzich wel klaar zijn denk ik, mss iets meer.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hmm, bekijk zelf of een 640 de moeite waard is. 4GB is voor die genoemde games echt te weinig.

Een 2e hands 7950 is dan al een stuk interessanter natuurlijk, maar met als nadeel dat ongeveer alles behalve de cpu ook aangepast moet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 19-08-2014 16:31 ]

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Voordat je je moederbord gaat vervangen, kijk eens of de gaatjes overeenkomen met een (M-)ATX bordje, misschien kun je hem gewoon overzetten.

Anders zou ik inderdaad gewoon een goedkoop bordje en een andere case pakken, low profile voor gaming is niks.

• 3L3ktr1k
Oke, de 640 is eenbeetje underpowered, kijken we ff verder.
Is 4GB ook echt te weinig als je hem niet op ultra hoeft te spelen? Bij minimale systeem vereisten staat bijna altijd 2-4GB.
Waarom zou je bij een 7950 alles aan moeten passen? Ik heb toch al een andere kast nodig, dus dan zoiezo een m-ATX, en dat past wel.

Nee, jammergenoeg komt het alles behalve overeen, dus word echt een ander bordje!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
3L3ktr1k schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:09:

Waarom zou je bij een 7950 alles aan moeten passen?
Ik bedoelde meer dat die niet in je huidige case gaat passen, en je moederbord niet in een andere case en waarschijnlijk gaat je huidige voeding die 7950 ook niet lekker vinden. Houd je eigenlijk dus alleen je processor over, aangezien 8GB RAM wel de norm is ;). Je kan het uiteraard proberen met 4GB, maar ik krijg dat echt wel vol tijdens een potje W_D.

• 3L3ktr1k
Ik heb een 350W voeding, en een I5 trekt niet zoveel, dus heb ik een watt of 150 over, dus zoeken we daar ook nog ff op. 8GB setjes zijn niet zo duur, dus als blijkt dat 4GB net genoeg is, is dat nog makkelijk te upgraden!
Pagina: 1