Toon posts:

P3 700 e overklokken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik heb dus een Slot 1 p3700
Nu dacht ik van het weekend, joh doe es gek en probeer em op 133 te draaien. De standaard koeler zit er (nog) op, komt een alpha op. Maar nu had ik dus het probleem dat dat ding niet eens wou booten op 133 ?? Ik heb een aopen AX64 moederbord, en daar moet je dus een jumpertje verzetten om 133 Mhz FSB te laten draaien, kan het geheugen terugzetten naar FSB-33 (heb 8ns geheugen, dus moet wel) maar als dat ding niet eens boot kan ik ook de bios niet veranderen, heb al geprobeerd eerst cmos leeg te maken (ook jumpertje omzetten) maar dat werkte ook niet.

iemand suggesties???

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als ik het goed begrijp is het dus gewoon een kwestie van een jumper omzetten om het ding weer naar 100 MHz FSB te krijgen?

Dat BIOS resetten niet meer werkt lijkt me vaag: heb je wel de goede volgorde gevolgd?
dus: clear CMOS jumper omzetten, systeem aan (doet dan niks), systeem uit, jumper terug, systeem weer aan

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait ook wel weer nu gewoon op 112 FSB, maar ik wil proberen em op 133 te krijgen, vandaar de vraag, op 133 boot de pc dus niet, ook niet als de cmos gecleared (correct nederlands?) is. zijn er mensen die hier een handigheidje voor hebben, of kan het alleen met FCPGA procs?? lijkt me sterk, er moet toch een manier zijn?? 124 FSB is de max die ik nu kan halen, maar dat trekt mijn HD niet :(

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ehm...bedenk wel dat lang niet iedere PIII op 133 MHz draait. Ik heb dus ook een 700E en NO WAY dat die in die richting komt. Booten doet ie nog net op 819 MHz (7 x 117) maar dat is het dan ook wel

Je moet gewoon een beetje mazzel hebben: collega Jorgen Rosink heeft exact hetzelfde moederbord en een proc uit exact dezelfde batch, en die doet vrolijk 854 MHz

De mijne boot al niet op 120 MHz, laat staan op 133 :)

Jij hebt dus ook min of meer pech :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan ben ik ieder geval blij dat ik niet de enige ben die pech heeft :) toch ga ik proberen het maximum eruit te halen :) anders zou ik hier niet eens posten, toch?? 115 moet mogelijk zijn, met wat meer koeling enzow....

in ieder geval bedankt!!

Mart

Verwijderd

Hebben jullie allemaal je PIII700E bij Eynstein besteld?

Verwijderd

Uh...hoezo Pirm?
Je gaat me toch niet vertellen dat die zuigen he? Heb er sinds kort eentje van Eynstein namelijk. Heeft ff op 124 FSB gelopen, met pc-100 geheugen. Bij 133 wilde mijn systeem niet booten. Ik hoop van harte dat dat aan het geheuegn ligt en niet aan mijn CPU!!!

Verwijderd

Befkikker : Ik weet dat Eynstein de goedkoopste heeft en ik wil er ook eentje hebben. Als ik nu zo eens kijk naar de prestaties van bovenstaande PIII700E's dan krijg ik het gevoel dat deze allemaal hetzelfde zijn. Aangezien de goedkoopste daar verkrijgbaar ben ik benieuwd of deze ook daar vandaan komen. Ik zeg dus niet dat deze slecht zijn. En bij jouw heb je grote kans dat het aan je geheugen ligt. Weet je uit welke week je PIII700E komt? Hou me even op de hoogte via mail wat jou PIII'tje doet.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb dus ook sinds vandaag een 700E FC-PGA van Eynstein en die boot maximaal op 7 x 115 en da's niet veel :(. Aan mijn geheugen kan het niet liggen wat dat is 133MHz geheugen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Bij Bolderhardware een PIII/700E gekocht uit Maleisie ( type SL45Y ). Draait vrolijk op 933 Mhz. Ik heb een Golden Orb cooler besteld en ga dan voor de 1 Ghz. Moet lukken met deze stepping.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Bij BolderHardware een Pent III/650E slot1 uit Costa Rica (type SL3XK ). Draait 866 Mhz met Golden Orb. Nu nog wachten op mijn Peltier.
Oh shit dit is offtopic ik heb geen 700e nou ja. :)
Pagina: 1