Toon posts:

microfoongeluid versterken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een microfoon gekocht voor op de pc, opnemen gaat prima.
Nu is de vraag of ik zonder versterker (eventueel met een programma) de microfoon harder kan
laten klinken.
Ik werk namelijk met een gehandicapte jongen en voor hem is de microfoon op deze manier kapot.

Thanks

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

In de settings van je microfoon zit er een functie voor 20dB boost, heb je die al getest?

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op mijn PC met Windows 8.1 (correctie, dit is onze andere computer, ik probeerde het op onze Windows 7) met enkel maar de audiomogelijkheden die Windows biedt en met een eenvoudige standaardmicrofoon aangesloten zonder specifieke instelmogelijkheden, kan ik die "20 dB boost" zo één twee drie niet vinden. Misschien te oppervlakkig gekeken, maar mij lijkt het dat dit geen standaardoptie van Windows is, corrigeer me als ik me hierin vergis. Maar TS gebruik je de gewone instelmogelijkheid van de microfooningang via Configuratiescherm/Geluid wel? Misschien heb je hier allang aan gedacht en is het een overbodige vraag, maar ik stel hem toch, want zelf heb ik gemerkt dat deze als je voor het eerst iets opneemt, dat het regelaartje op 50 % staat. Helemaal op maximum, dat mag duidelijk zijn, is al een wereld van verschil.

Edit:
Bij nog eens kijken constateer ik dat ik toch maar half gekeken heb. Ik zag wel terdege een tweede regelaartje. Dat heet in het Nederlands microfoonversterking, instelbaar tot niet 20 maar zelfs tot 30 dB. Een enorme versterking, in mijn beleving is daarbij een extra versterker echt overbodig.
Even uitgeprobeerd en het lijkt mij sterk, me in gedachten verplaatsend naar een minder goed horende, dat dit niet volstaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Techneut op 20-08-2014 14:20 ]