Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Adobe Premiere Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

allereerst moet ik zeggen dat ik echt enorm weinig verstand heb van computerspecs (vandaar ook dat ik in dit forum post) en dat ik een ontzettende noob ben. Ik zoek een laptop waarmee ik fatsoenlijk video's kan editten met Adobe Premiere Pro CS6. Naast een noob ben ik ook nog een enorme pauper dus ben ik mij een beetje aan het oriënteren op marktplaats. Een gloednieuwe laptop aanschaffen gaat hem op korte termijn niet worden. Ik wil maximaal 300 euro besteden aan een tweedehands laptop.
Tot nu toe leende ik altijd de Macbook van een vriendin, maar die woont inmiddels in een andere stad. Ik zit al een paar maand klaar om te beginnen aan een nieuw project maar ik kan gewoon geen goede laptop vinden. Heb vandaag weer een laptop van iemand geleend die het niet bleek te trekken (de preview in Premiere hapert als een malle) en het is gewoon enorm frustrerend dat ik nog steeds niet kan beginnen. Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Hieronder een lijste met systeemeisen voor Premiere CS6 voor Windows.

_/-\o_ Alvast bedankt!! Groetjes, Kim! _/-\o_

Intel® Core™2 Duo or AMD Phenom® II processor; 64-bit support required
Microsoft® Windows® 7 with Service Pack 1, Windows 8, or Windows 8.1. See the CS6 FAQ for more information about Windows 8 support.*
4 GB of RAM (8 GB recommended)
4 GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on removable flash storage devices)
Additional disk space required for preview files and other working files (10 GB recommended)
1280 x 900 display
OpenGL 2.0–capable system
7200-RPM hard drive (multiple fast disk drives, preferably RAID 0 configured, recommended)
Sound card compatible with ASIO protocol or Microsoft Windows Driver Model
DVD-ROM drive compatible with dual-layer DVDs (DVD+-R burner for burning DVDs; Blu-ray burner for creating Blu-ray Disc media)
QuickTime 7.6.6 software required for QuickTime features
Optional: Adobe-certified GPU card for GPU-accelerated performance
This software does not operate without activation. Broadband Internet connection and registration are required for software activation, validation of subscriptions, and access to online services.* Phone activation is not available.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jeetje... Ik denk dat je met je 300 euro wat aan de krappe kant zit. Ik doe zelf veel aan videobewerking met Premiere CS6/CC en heb daarvoor een tijdje terug een BTO notebook aangeschaft. Ik ben daar erg tevreden over, maar ik merk zelfs hiermee dat een fikse Intel i7 processor en 16GB geheugen en snelle harde schijven nog weleens te kort schieten, zeker wanneer je multicam editing wil gaan doen of veel plugins of effecten gaat gebruiken.

Misschien kijken of je een fijne Macbook op de kop kan tikken? Als je tevreden was met het resultaat van de Macbook van je vriendin, dan zou ik dat als uitgangspositie nemen...

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wat voor bestanden wil je gaan bewerken? Er zit nogal een verschil in het bewerken van HD materiaal en van SD materiaal. Dat laatste gaat al snel goed, voor HD is het echter een heel ander verhaal. Met name bij de previews, en uiteraard de rendertijd.

Moet het trouwens perse een laptop zijn? Ik zie niet in hoe je voor 300 euro een werkbare oplossing hebt als het ook nog eens draagbaar moet zijn. Een pc met een i5 (of een i7 uiteraard, bv de eerste generatie i7 920 met 6 of 12gb ram is heel fijn voor premiere) en 4, bij voorkeur 6 of 8 gb ram gaat je qua performance veel gelukkiger maken dan een laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Wolly_a en dragon2,

bedankt voor de reacties. Ik wil liever geen Macbook aanschaffen, om de simpele reden dat ik eigenlijk een beetje anti-Apple ben.. Moet ik wel zeggen dat het editten op de Macbook van mijn vriendin erg soepel ging.

De bestanden die ik bewerk zijn wel HD, ik film in 1280x720 en 60fps. (Ik maak skatevideo's, maar wel hobbymatig, geen fancy gedoe ofzo; YouTube: Timber presents: Gijs Schalkx in Tall order)

Het hoeft niet per sé een laptop te zijn, maar als ik op Marktplaats op pc's zoek krijg ik minder zoekresultaten voor meer geld, dus ik dacht dat ik beter voor een laptop kon gaan.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Zoek anders even in Vraag&Aanbod naar pc onderdelen.
voor €120,- zag bijvoorbeeld al een i7-2600 staan.

Een desktop geeft veel meer bang fot buck.