Ik heb nieuw geheugen bijgekocht. Als ik met norton diagnostics ff mijn geheugen test krijg ik soms deze error: Error detected at adress 216100864. Nu heb ik vandaag die geheugenmodule omgeruild, maar nu krijg ik deze error: Error detected at adress 214646784. Het is LD geheugen, kent iemand dat? Kan iemand mij even advies geven. Enne, ik heb laatst mijn cooler vervangen, en toen ben ik uitgeschoten met de schroevendraaier. Ik weet niet precies waar hij terecht is gekomen, maar misschien dat het daar mee te maken heeft. Ik weet niet of je echt heel vlug iets beschadigt, want ik deed het heel voorzichtig, dus de schroevendraaier kwam niet hard aan.
Je kan ook ff het geheugen laten testen in een gerespecteerde computer zaak. Weet je in ieder geval zeker dat het evt. aan het mobo ligt.
Ja en dan kan ik er weer voor gaan lappen, no thanx.
Norton Diagnostics is niet te gebruiken als je meer dan 256mb geheugen hebt... geeft dan errors aan terwijl ze er niet zijn.
Je kunt om geheugen te testen beter een programma zoals Memtest86 gebruiken, dat werkt erg goed! Haal maar op mijn site.
Je kunt om geheugen te testen beter een programma zoals Memtest86 gebruiken, dat werkt erg goed! Haal maar op mijn site.
Het valt me op dat er inmiddels elke dag wel mensen zijn die ellende met nieuw geheugen hebben. En in andere topics vragen mensen of ze nou duurder of goedkoop geheugen zullen kopen
Conclusie: er wordt momenteel relatief veel slecht geheugen verkocht. Goedkoop is vaak duurkoop.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb norton diagnostiscs 2001, dat hoordt bij norton utillities 2001, maar al die memtest programma's geven geen foutmeldingen, ik kan bijv. ook burnintest 2.2 ook 24 uur laten draaien alles op 100% zonder dat het systeem crasht. Maar ook win2k, wil soms spontaan rebooten.
Heb je Memtest86 nou geprobeerd of niet? Want als die geen foutmeldingen geeft is je RAM wel goed hoor...
Heb je het nog niet met Memtest86 geprobeerd, doe dat dan. Dat programma moet je vanaf flop booten en werkt in een soort Linux... geen Windows-gezeik dus dat je test eventueel zou kunnen beïnvloeden...
Heb je het nog niet met Memtest86 geprobeerd, doe dat dan. Dat programma moet je vanaf flop booten en werkt in een soort Linux... geen Windows-gezeik dus dat je test eventueel zou kunnen beïnvloeden...
ja maar duurt dat memtest niet keilang??? waarschijnlijk kan dat programma toch geen errors vinden, maar wat moet ik dan? Is er ook een programma wat je mobo helemaal door kan lichten???
Ik de laatste tijd ook nogal eens last van spontane reboots onder win2k, en dat is erg irritant. Bij mij is dit ook gekomen toen ik er extra geheugen bij deed.
De spontane reboots komen bij mij wel alleen als ik een spel, bv Unreal Tournament, doe. Als ik gewoon zit te surfen of een filmpje te kijken heb ik er geen last van.
Het gekke is ook dat als ik de extra ram er alleen in het zitten alles wel goed werkt.
Ik heb mijn geheugen btw van funprice vandaan.
De spontane reboots komen bij mij wel alleen als ik een spel, bv Unreal Tournament, doe. Als ik gewoon zit te surfen of een filmpje te kijken heb ik er geen last van.
Het gekke is ook dat als ik de extra ram er alleen in het zitten alles wel goed werkt.
Ik heb mijn geheugen btw van funprice vandaan.
Typisch een memory error, want dat heb ik ook heel lang gehad met m'n vorige systeem. Heel frustrerend als je zooi corrupt raakt! Ik zou dat geheugen echt omruilen hoor.Op maandag 11 juni 2001 20:37 schreef het_beest het volgende:
en wat ik ook merk, is dat zip files soms wel een crc error hebben en dan weer niet
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ik heb dat memtest progje ff gebruikt en hij gaf de eerste keer errors bij 51.8, 58.7 en 59.7 mb. toen had ik het wel gezien en heb ik gereboot om het progje nog eens te draaien, toen kon het niks vinden. de 3e keer dat ik reboote ook niet, maar de 4e keer vondt hij er een bij 51.3 mb. Betekent dit dat de dimm, die in het 1ste dimm slot zit kapot zou kunnen zijn???
Het is zeker niet onmogelijk... Misschien heb je het geheugen bij het overzetten aangeraakt, en als je erg statisch geladen bent (ik krijg vaak een schok van de auto en deurknoppen enzoOp maandag 11 juni 2001 21:00 schreef het_beest het volgende:
Dat is wel irritant, want het geheugen wat in geheugenbank 1 zit dat had ik al, en het geheugen in geheugenbank 2 dat is het nieuwe, dus als het geheugen in bank 1 gaar is dan ben ik ook gaar, want dan kan ik dat dus wegflikkeren.
hmz. ik heb dat memtest programma nog eens gedraait, en met de 2 dimms gaf hij errors tussen de 50 en 60 mb, nu heb ik de dimm uit bank 1 weggehaald en die van bank 2 naar 1 gezet, en nu heb ik geen errors meer, dus de dimm die ik gekocht heb is goed, maar die andere is kapot denk ik... ik kan natuurlijk proberen om die kappotte dim terug te brengen naar de winkel, hopen dat ze daar in trappen. Maar dat is wel een naaistreek eigenlijk>???
nou ze naaien jou ook wel als ze daar de kans voor hebben hoorOp maandag 11 juni 2001 21:29 schreef het_beest het volgende:
Maar dat is wel een naaistreek eigenlijk>???
als ik alles erin doe (2x128 en 1x 256), dan vind norton ook een melding, en kan ik geen spel meer spelen, test ik de 2x128 of de 256mb los, dan loopt ie stabiel en vind norton niets, wat voor bank ik ook neem
et geheugen wat erin zat (2x128) is pc100, de 256 dim is pc133. ik denk toch dat et daaraan ligt. al zou et toch bij elkaar moeten kunnen
et geheugen wat erin zat (2x128) is pc100, de 256 dim is pc133. ik denk toch dat et daaraan ligt. al zou et toch bij elkaar moeten kunnen
dit geeft sisoft sandra aan:
300E1200 128 MB 8x(16m*8) SDRAM PC133U-333-542 (CL3 upto 133 mhz) (CL2 upto 100mhz)
dat is dus dat LD geheugen
300E1200 128 MB 8x(16m*8) SDRAM PC133U-333-542 (CL3 upto 133 mhz) (CL2 upto 100mhz)
dat is dus dat LD geheugen
Musti, NIET Norton Diagnostics gebruiken! Zodra je meer dan 256mb in je PC hebt, is het programma niet meer te vertrouwen. Vanwege een bug rapporteert Norton Diagnostics errors op systemen met meer dan 256mb...
ja maar ik heb memtest gebruikt en die gaf errors aan en volgens mij op de dimm die ik al lang heb, misschien is die wel gaar, maar dat vindt ik niet zo leuk, want nu heb ik dan alsnog 128 mb sdram ipv. 256 NIET FIJN!
mja, dan kan ik dus niet vanuit norton redeneren. maar et maakt allemaal niks uit, ik krijg et systeem niet stabiel, hoe ik cas ras etc. ook instel. alleen zonder de 256 of alleen de 256 is ie retestabiel
ja van 256 naar 128 is inderdaad niet lekker
zo, nu ga ik eerst norton deinstalleren
ja van 256 naar 128 is inderdaad niet lekker
zo, nu ga ik eerst norton deinstalleren
Pagina: 1