• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 10:51
Ik heb sinds een jaar al de Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB, daarvoor had ik een AMD HD7850. Altijd als ik een wat zwaardere game speel, crasht de videokaart(driver) en kom ik weer op mijn bureaublad terecht. Heb al eens de drivers verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar dat werkte niet. Laatst een nieuwe SSD aangeschaft en een verse installatie gedaan. Naast het probleem met de games heb ik nu ook, dat als ik mijn PC opstart (daarvoor zet ik de schakelaar van mijn stekkerblok aan, en s'nachts uit), dan heb ik geen beeld. Na even wachten en soms de stroom er weer vanaf halen, doet de pc het weer gewoon. Ik had laatst een topic dat ik dacht dat mijn grafische kaart kapot was, maar toen had ik de stroom er nog niet vanaf gehaald. Zou dit een probleem met de videokaart zelf kunnen zijn? Of met de voeding? Want mijn vorige grafische kaart had nooit problemen. Hier een lijst van mijn configuratie.

Hardware
Processor:
Intel Core i5 3570K Ivy Bridge (4x 3400 MHz Unlocked!) Quad Core NIEUW!

Processor-Koeler:
Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-2100

Moederbord:
MSI Z77A-G43

Geheugen[RAM]:
8GB DDR3 1600Mhz 2x 4GB (Kingston HyperX - Dual Channel - Heatsink)

Hardeschijf 1:
Crucial MX100 512GB

Hardeschijf 2:
1000GB Hardeschijf SATA

Hardeschijf 3:
500GB Hardeschijf SATA

Videokaart:
Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB

Geluidskaart:
Asus Xonar DG

Netwerk:
Gigabit LAN (100/1000 mbit) aansluiting

Drive:
DVD-RW Dual Layer Brander

Voeding:
OCZ ModXStream Pro 600W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan )

Behuizing:
Cooler Master CM 690 II Advanced (Zwart)

Mvg, Linkje3.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Begin gewoon met testen, haal de niet nodige onderdelen uit/los je pc, Xonar/DVDRW etc tot je het broodnodige hebt en ga het dan nog eens proberen? Probeer eventueel een andere voeding?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 10:51
Ik denk niet dat een ander onderdeel de problemen veroorzaakt, en ik heb geen vergelijkbare voeding.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Een probleem met de jetstream kaarten is, is dat de clockboost vaak hoger komt dan waar de kaart is geadverteerd, en op klocks loopt die niet stabiel zijn (1241Mhz en hoger). Mijn MSI lightning doet dat ook (1270Mhz ipv 1202Mhz) echter is die wel stabiel, een maat van mij had hetzelfde probleem met de Jetstream en is voor een gigabyte gegaan, geen problemen meer. Ik zeg niet dat dit het probleem is, maar het zou dus goed kunnen...

Eens kijken met MSI afterburner welke clocks worden gehaald onder load..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57

Thomg

Aww yiss

millman schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:41:
Een probleem met de jetstream kaarten is, is dat de clockboost vaak hoger komt dan waar de kaart is geadverteerd, en op klocks loopt die niet stabiel zijn (1241Mhz en hoger). Mijn MSI lightning doet dat ook (1270Mhz ipv 1202Mhz) echter is die wel stabiel, een maat van mij had hetzelfde probleem met de Jetstream en is voor een gigabyte gegaan, geen problemen meer. Ik zeg niet dat dit het probleem is, maar het zou dus goed kunnen...

Eens kijken met MSI afterburner welke clocks worden gehaald onder load..
Dat hebben alle kaarten met boost van nvidia.