Nieuwe Gamepc (ook 1000 euro, andere doeleinden & merken)

Pagina: 1
Acties:

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Dit nieuwe systeem wordt een dualboot met w7 (of w8, in beide gevallen heb ik een licentie) + arch linux. Windows uiteraard voor 't gamen.
Op dit moment zijn er qua games weinig veel eisende. Denk richting minecraft / League of Legends. Uiteraard koop ik hiervoor geen pc van zo'n 1000 euro. Wilde watch dogs b.v. gaan spelen, alleen dit lukt niet op m'n laptop.

Op arch programmeer ik voornamelijk al zit ik te denken om hobby-matig te beginnen aan machine learning. Ik heb echter geen flauw benul wat ik hier hardware matig nog voor kan veranderen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
zo'n 1000 euro is prima. 50 euro meer of minder is ook nog te doen. Daarna wordt 't kijken wat het oplevert in performance.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
- 2 monitoren welke ik dus uitbreid met een derde.
- 1 ssd (samsung evo 840)
- gewone opslag (heb nog genoeg hd's liggen)
- tobo/muis is ook aanwezig
- speakers /hoofd telefoons aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een compleet systeem minus randapparatuur en opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Erm, Intel als processor heeft mijn sterke voorkeur. Qua grafische kaarten & Linux heb ik redelijke ervaringen met NVidia. Deze trend wil ik graag voortzetten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Erm, de kast is een opvolger van de cm690 die me een paar jaar terug enorm is bevallen. Gezien ik de fans meteen max boeit het geluid me weinig, al zou het leuk zijn als het niet de buren wakker maakt qua geluid.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nope, overklokken is niet mijn ding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 169,98€ 169,98
1MSI Z87-G45 Gaming€ 111,01€ 111,01
1Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC€ 280,45€ 280,45
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 134,05€ 134,05
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,84€ 72,84
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 209,98€ 209,98
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,-€ 29,-
1Aerocool Silent Master (EN55659), 200mm€ 11,28€ 11,28
1Enermax Everest Advance, 120mm€ 11,89€ 11,89
1Corsair CML16GX3M2A1600C10B€ 138,80€ 138,80
1Seasonic M12II 520W€ 61,50€ 61,50
1Samsung 840 EVO 250GB€ 104,55€ 104,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.335,33

Behalve de samenstelling zelf, heb ik nog de vraag; ik heb nu 2 video kaarten in de lijst gezet. Kan de goedkope ook watch dogs aan? Vind het opzich niet erg om de duurdere te kopen, maar 't scheelt toch 140 euro ='P

Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om te gamen op 3 schermen tegelijk. (Al zou dit wel leuk zijn met b.v. minecraft of League of Legends). Gok dat dit dan een tikkie duurder wordt n.l.

Gok ook dat ik vast nog zaken te duur heb gepakt of dat er zaken beter kunnen. Maar daar open ik dit topic voor O-)

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

De 750Ti kan WatchDogs wel aan, maar niet op ultra :)

Daarnaast, is dat bordje voor overclocken én van een vorige generatie, en is het Cruciaal dat je SSD neemt van Crucial (you get it :)):
pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO
En SSD:
pricewatch: Crucial MX100 256GB

16GB RAM is trouwens overkill, 8GB is genoeg:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Wederom ontbreekt onderbouwing, waarom een Crucial SSD. Ik snap dat je met brak internet in het buitenland zit, maar zonder onderbouwing heeft niemand er wat aan...

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 19-08-2014 13:12 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Ok, hier komt hij dan...
  • De prijs. De Crucial is goedkoper en doet niet onder voor de Samsung
  • Bescherming tegen stroomuitval. Heeft de Crucial, de Samsung niet
  • Op papier is de Samsung sneller, in de praktijk ga je het niet merken
  • De levensduur van de Crucial zou vanwege de MLC (Multi level cell) langer moeten zijn dan de TLC (Tripple level cell) van de Samsung
Genoeg uitleg?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Mattijs.id
MK1998NL schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:07:
De 750Ti kan WatchDogs wel aan, maar niet op ultra :)

Daarnaast, is dat bordje voor overclocken én van een vorige generatie, en is het Cruciaal dat je SSD neemt van Crucial (you get it :)):
pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO
En SSD:
pricewatch: Crucial MX100 256GB

16GB RAM is trouwens overkill, 8GB is genoeg:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Graka:
Watch dogs niet op ultra, okidoki, maar hoe staat het met de huidige games verder? kan iets als Assassins creed Unity ook draaien? Ben het liefst wel bereid op de toekomst. Dat ik niet over een jaar of 3 een nieuwe graka hoef te kopen (al zou ik over 3 jaar de games best op medium willen draaien, dat boeit me dan weer weinig. Wil zorgen dat ik met de goede graka instap.

RAM: 16 ipv 8 omdat ik niet zeker weet of machine learning ge-hobby nog iets boeiends nodig heeft qua hardware. Ram is dan het makkelijkst 'alvast' mee te nemen.

Mobo: Ik zie hier een ati crossfire mogelijkheid. Is er ook een alternatief in deze prijs-range voor NVidia SLI? Ik ben een beetje blind vandaag ofzo, want ik zie 'm niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Mattijs.id op 19-08-2014 13:25 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Natuurlijk, maar snap je ook mijn punt. De meeste mensen komen hier nooit, dus die hebben geen idee waarom een bepaald product wordt aanbevolen. Misschien hoort TS daar niet bij, maar dat doet er niet toe.

Dan over de videokaart. De 750ti is leuk voor als je een zeer zuinige gamepc wil, maar is by no means een game monster. Ik weet niks van Linux, maar als je aan nVidia vast zit heb je helaas niet veel keus met veel VRAM. Een 760 is dan al een leukere kaart.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 19-08-2014 13:23 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

br00ky schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

Natuurlijk, maar snap je ook mijn punt. De meeste mensen komen hier nooit, dus die hebben geen idee waarom een bepaald product wordt aanbevolen. Misschien hoort TS daar niet bij, maar dat doet er niet toe.
Jaja, dat snap ik ook wel, maar elke keer dat typen...

En dan qua GPU, de 7950 is echt geen game monster. Kijken voor een GTX 770 lijkt me de beste optie, aangezien nVidia voor Linux betere ondersteuning had (dacht ik).

Edit: een GTX 760 is ook wel interessant, kan de huidge games wel op ulta spelen met redelijke hoeveelheden fps.

[ Voor 9% gewijzigd door MK_ op 19-08-2014 13:26 ]

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:14
Je hebt al een SSD meen ik gelezen te hebben? Waarom dan nog één?

Wat betreft de grafische kaart moet je voor jezelf uitmaken hoeveel prestaties je wilt en hoeveel geld je wilt uitgeven. Ik heb zelf onlangs voor de 750ti gekozen omdat ik maar af en toe een spelletje speel, omdat ik er geen probleem mee heb om af en toe de instellingen wat terug te schroeven (het gaat mij om de gameplay, minder om de grafische details), omdat ik niet meer dan €150 aan een grafische kaart wou uitgeven, omdat ik een kaart wou die onder Linux nog lang ondersteunt wordt (de 750ti is een nieuwe generatie (Maxwell) kaart) en omdat ik een energiezuinige kaart wou (de 750ti heeft genoeg aan de energie die het pcie slot kan leveren).
Indien jouw vereisten gelijkaardig zijn dan is 750ti een topkaart. Indien jouw vereisten anders zijn dan moet je (mogelijk) naar een andere kaart op zoek. Echter in het €150+ segment kom je prijs/kwaliteit al gauw uit bij AMD.

Als je verder niet overklokt kan je een iets goedkoper H97 bordje met M.2 slot nemen.

Waarom trouwens al die extra koelers? De CM behuizing levert er toch al 2 mee?

Experience the mountains!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
MK1998NL schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:25:
[...]

Jaja, dat snap ik ook wel, maar elke keer dat typen...
Tja dat snap ik, dat is echter het nadeel van dit subforum, maar iedere vraagsteller heeft recht op het complete antwoord imo.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 750ti is een leuk vrij traag zuinig budgetkaartje. Gemaakt voor simpele games enzo, ik betwijfel of je überhaubt WD op medium kan draaien met dat ding. Mijn HD5870 vond dat iig al niet heel leuk.

Met linux, tja, ik weet niet hoe goed AMD daar momenteel is, en hoe belangrijk de goedheid is.

Van Nvidia's huidige aanbod ben ik geen fan. WD slurpt VRAM, de 2GB van de GTX770 is mss wel te weinig, zeker voor in de toekomst. De GTX780 is simpelweg te duur voor zijn prestaties.

Zelf zou ik een R9 280 of HD7950 nemen, 3GB vram, leuke prestaties. Mijn ervaring met linux en AMD is dat mijn HD5870 beeld gaf, en ik gewoon prima met Ubuntu kon werken, al heb ik niet hele gekke dingen gedaan qua GPU gebruik.

People as things, that’s where it starts.

• melwasul
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:28:
De 750ti is een leuk vrij traag zuinig budgetkaartje. Gemaakt voor simpele games enzo, ik betwijfel of je überhaubt WD op medium kan draaien met dat ding. Mijn HD5870 vond dat iig al niet heel leuk.
Mja, budgetkaart zou ik de 750ti nu ook weer niet noemen. Hoe classificeer je anders de kaarten onder de €150, en wat met de geïntegreerde videokaarten? De 750ti is een degelijk mainstream kaart, maar geen high-end kaart. Dat wil zeggen dat je alle games op full-hd probleemloos kunt spelen. Echter ga je hier en daar wat moeten terugschroeven in de instellingen.
Dat het geen kaart is voor een hardcore gamer lijkt me evident. Maar wel een prima kaart voor de casual gamer.

• Mattijs.id
melwasul schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:26:
Je hebt al een SSD meen ik gelezen te hebben? Waarom dan nog één?

Wat betreft de grafische kaart moet je voor jezelf uitmaken hoeveel prestaties je wilt en hoeveel geld je wilt uitgeven. Ik heb zelf onlangs voor de 750ti gekozen omdat ik maar af en toe een spelletje speel, omdat ik er geen probleem mee heb om af en toe de instellingen wat terug te schroeven (het gaat mij om de gameplay, minder om de grafische details), omdat ik niet meer dan €150 aan een grafische kaart wou uitgeven, omdat ik een kaart wou die onder Linux nog lang ondersteunt wordt (de 750ti is een nieuwe generatie (Maxwell) kaart) en omdat ik een energiezuinige kaart wou (de 750ti heeft genoeg aan de energie die het pcie slot kan leveren).
Indien jouw vereisten gelijkaardig zijn dan is 750ti een topkaart. Indien jouw vereisten anders zijn dan moet je (mogelijk) naar een andere kaart op zoek. Echter in het €150+ segment kom je prijs/kwaliteit al gauw uit bij AMD.

Als je verder niet overklokt kan je een iets goedkoper H97 bordje met M.2 slot nemen.

Waarom trouwens al die extra koelers? De CM behuizing levert er toch al 2 mee?
2e SSD: Omdat ik gewoon enorm lui ben en liever 2 ssd's heb voor 2 os'en dan op 1 ssd 2 os'en zet. Tis ook maar 10% v/d prijs (100/1000 euro). Mocht ik nou enorme prestaties erbij krijgen kan de 2e ssd eruit en pak ik die extra prestatie wel.

Graka: Ah, stom dat ik dat niet zelf bedenk. Wordt een beetje gek om 2 graka's te pakken zonder sli zodat ik een simpel spelletje op linux kan doen met nvidia en de high end op windows pak =P

Graka 2e opmerking:
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB als ik die pak, plus een of ander rotding van nog geen 30 euro. Dan heb ik en een nette gaming ervaring in windows, met zaken op high, en als de drivers niet werken in linux, pak ik de 2 aansluitingen van het mobo + de kaart van 30 euro voor het 3e scherm. Is dat een 'ok' plan? ='P

Wel nog een puntje van zorg; ik heb straks 3 monitoren. Kan de ti kaart 3 monitoren tegelijk aansturen? (let op; 3 aparte schermen, niets gedupliceerd). Deze 3 monitor setup wil ik namelijk WEL werkend hebben op beide OS'en.

[ Voor 10% gewijzigd door Mattijs.id op 19-08-2014 13:39 ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 08:55
De OSS AMD drivers zijn voor Linux al aardig volwassen aan het worden. Zolang je niet met 3D-toepassingen aan de gang gaat op Arch werken die prima. Tot voor kort liepen de gesloten Linux drivers van Nvidia ver voor op die van AMD, maar tegenwoordig is er een enorme inhaalslag gaande. Momenteel is er bijna geen verschil meer tussen de twee drivers te merken, behalve dan wat bugs in sommige Linux games.

Meerdere monitoren zijn op Linux goed mogelijk met zowel AMD als Nvidia. Al raad ik dan wel de binary drivers te gebruiken. Ook is het goed mogelijk dat je wat mag gaan klooien in de x.org config.

[ Voor 11% gewijzigd door svenvv2 op 19-08-2014 13:44 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

melwasul schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:34:
[...]

Mja, budgetkaart zou ik de 750ti nu ook weer niet noemen. Hoe classificeer je anders de kaarten onder de €150, en wat met de geïntegreerde videokaarten? De 750ti is een degelijk mainstream kaart, maar geen high-end kaart. Dat wil zeggen dat je alle games op full-hd probleemloos kunt spelen. Echter ga je hier en daar wat moeten terugschroeven in de instellingen.
Dat het geen kaart is voor een hardcore gamer lijkt me evident. Maar wel een prima kaart voor de casual gamer.
De R9 270 zou ik dan eerder mainstream/mid end noemen, de GTX750ti heeft wel een mid-end prijs, maar zeker geen mid-end prestaties, beetje tussen low en mid in, met een low energieverbruik.

Het is vreemde bijtende eend. Vooral interessant voor mensen die hun OEM met nog een oude HD6770 ofzoiets wat extra prik willen geven zonder de voeding eruit te klaten klappen.

People as things, that’s where it starts.

• melwasul
Het is idd een vreemde eend in de bijt omdat ie vooral op verbruik concurreert (iets wat momenteel nog niet echt gebeurt in de markt van grafische kaarten). Ik zou de 750 ti catalogeren als een kaart die de onderkant van de mainstream markt bedient. Of dit voldoende is voor TS moet ie zelf uitmaken, dat kunnen wij niet voor hem bepalen :)

Mattijs.id schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:34:
[...]

Graka: Ah, stom dat ik dat niet zelf bedenk. Wordt een beetje gek om 2 graka's te pakken zonder sli zodat ik een simpel spelletje op linux kan doen met nvidia en de high end op windows pak =P

Graka 2e opmerking:
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB als ik die pak, plus een of ander rotding van nog geen 30 euro. Dan heb ik en een nette gaming ervaring in windows, met zaken op high, en als de drivers niet werken in linux, pak ik de 2 aansluitingen van het mobo + de kaart van 30 euro voor het 3e scherm. Is dat een 'ok' plan? ='P
Begrijp ik het goed dat je 2 kaarten zou willen inbouwen? Zijn er geen bordjes waarmee je de geïntegreerde kaart van de cpu 3 monitoren kunt laten aansturen?
Ik zou gewoon één kaart nemen die aan jouw behoeften voldoet.

Mattijs.id schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:34:
[...]

Wel nog een puntje van zorg; ik heb straks 3 monitoren. Kan de ti kaart 3 monitoren tegelijk aansturen? (let op; 3 aparte schermen, niets gedupliceerd). Deze 3 monitor setup wil ik namelijk WEL werkend hebben op beide OS'en.
Lijkt me geen probleem te zijn. Mocht je voor een 750ti gaan, kijk dan eens naar de EVGA modellen. Die hebben oa een DisplayPort uitgang waardoor ze ultra-hd schermen @ 60Hz kunnen aansturen. Bovendien geeft EVGA standaard 3 jaar garantie (die je via hun website kan uitbreiden tot 5 of 10 jaar, mits een kleine bijdrage).
Ik heb zelf een EVGA 750ti met HDMI, met DP en met DVI.

• Mattijs.id
Even een update qua veranderingen:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H97 GUARD-PRO€ 79,25€ 79,25
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 243,04€ 243,04
2Aerocool Silent Master (EN55659), 200mm€ 11,28€ 22,56
2Enermax Everest Advance, 120mm€ 11,89€ 23,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 911,93

2e ssd: eruit
graka: r9 zoals aanbevolen. 3 schermen op windows moet zoiezo werken. linux is ff aankijken, als dit niet werkt is het kijken naar 1 waarbij dit wel werkt.
Goedkoper mobo
Geheugen terug naar 8gb.

Nog opmerkingen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zijn die fans ter vervanging of aanvulling, want in het laatste geval kan je hem als hovercraft gebruiken.

• Mattijs.id
br00ky schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:04:
Zijn die fans ter vervanging of aanvulling, want in het laatste geval kan je hem als hovercraft gebruiken.
En daar gaat m'n drinken.. dankjewel.. xD

Eerste plaats vervanging, al is het puur om jou opmerking te honoreren opzich best leuk om te proberen =P

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Mattijs.id schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:06:
[...]

En daar gaat m'n drinken.. dankjewel.. xD

Eerste plaats vervanging, al is het puur om jou opmerking te honoreren opzich best leuk om te proberen =P
Als vervanging, eh? Dan ga je dus eerst de standaard fans vervangen door de Aerocools en die dan weer door de Enermax'? Of andersom? 8)7

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Mattijs.id
jorisvdelsen schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:53:
[...]

Als vervanging, eh? Dan ga je dus eerst de standaard fans vervangen door de Aerocools en die dan weer door de Enermax'? Of andersom? 8)7
O crap, je hebt gelijk ;x

Out of the list they go.

• Mattijs.id
Mattijs.id schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:03:
Even een update qua veranderingen:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H97 GUARD-PRO€ 79,25€ 79,25
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 243,04€ 243,04
2Aerocool Silent Master (EN55659), 200mm€ 11,28€ 22,56
2Enermax Everest Advance, 120mm€ 11,89€ 23,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 911,93
2e ssd: eruit
graka: r9 zoals aanbevolen. 3 schermen op windows moet zoiezo werken. linux is ff aankijken, als dit niet werkt is het kijken naar 1 waarbij dit wel werkt.
Goedkoper mobo
Geheugen terug naar 8gb.

Nog opmerkingen?
Venilatoren gaan er dus nog uit; echter kwam ik het volgende tegen;
https://wiki.archlinux.org/index.php/ATI#Overview ik zie hier de R9 280x niet bij staan (ook niet als 200 serie), terwijl deze de goede multi head support zou moeten hebben.

https://wiki.archlinux.or...al_Screen_.2F_Xinerama.29 oftewel de proprierty driver zou beter presteren maar minder goede multi head support hebben.

In beide gevallen zie ik geen 3 monitoren staan. Mis ik iets of is het maximum 2?

• Mattijs.id
Vraag: Hoe zou pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming performen @ watch dogs? (low/medium/high/ultra), en zou deze (relatief) nieuwe kaart een 3 monitor setup @ linux kunnen faciliteren?

• MK_
  • Niet online

MK_

Zo'n 54 fps op ultra gemiddeld, maar de GPU word eigenlijk (zeker bij WatchDogs) gebottlenecked door de weinige hoeveelheid VRAM (2GB). En 3 monitoren kan hij zeker aan, afhangend wat je ermee gaat doen.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik weet niet hoe het precies bij Arch zit maar zo ver ik getest heb werkt mijn r9 290 probleemloos onder Opensuse ik zal is een 'derde scherm' aansluiten via hdmi

Ik gebruik wel de Binary driver.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkBlaze op 20-08-2014 08:48 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Mattijs.id
We zijn inmiddels een paar dagen verder;

Denk dat ik heel dicht bij de eindoplossing zit nu.

Doel:
- Nieuwste games op high/ultra (high is voldoende) kunnen draaien( voorbeelden: watch dogs, ac unity etc.) via windows, inclusief 3 schermen.
- Al is gamen op 1 scherm tegelijk voldoende. 3 schermen dienen ook extended te zijn, niet duplicated.
- Linux 3 schermen wederom ook extended, op linux is gamen optioneel.

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B688126%5D=1

- Andere monitor; betere aansluit mogelijkheden
- CPU geintegreerde graka ondersteund inderdaad 3 schermen volgens http://ark.intel.com/nl/p...specifications-scrollpane Hierdoor moet ik echter wel een mobo hebben wat ook daadwerkelijk die aansluitingen heeft. Voor ongeveer 15 euro extra lijkt me deze dan redelijk.

- Voeding die beter leverbaar is
- Koeling eruit(ventilators)

E.v.t. kabels voor displayport/hdmi/dvi zaken komen er nog bij.
[Heb namelijk b.v. een display port naar dvi i of d (moet ik nog ff uitzoeken) kabel nodig voor mijn laatste scherm)

Opmerking n.a.v. deze wijzigingen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Mattijs.id schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:55:

- CPU geintegreerde graka ondersteund inderdaad 3 schermen volgens http://ark.intel.com/nl/p...specifications-scrollpane Hierdoor moet ik echter wel een mobo hebben wat ook daadwerkelijk die aansluitingen heeft. Voor ongeveer 15 euro extra lijkt me deze dan redelijk.
Met een dedicated GPU wordt de iGPU mogelijkheid automatisch uitgeschakeld, just so you know. Waarom zou je niet gewoon je drie schermen aansluiten op de GPU?

Of mis ik iets?

• Mattijs.id
br00ky schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:00:
[...]

Met een dedicated GPU wordt de iGPU mogelijkheid automatisch uitgeschakeld, just so you know. Waarom zou je niet gewoon je drie schermen aansluiten op de GPU?

Of mis ik iets?
Voor 't geval de gpu niet lekker ondersteund wordt op arch linux :)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:55
br00ky schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:00:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar tegenwoordig kun je de iGPU toch meestal gewoon in de BIOS aanzetten? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 23-08-2014 19:17 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1